ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Dincovici, cofondator Meanyng.ai, platformă AI pentru înţelegerea rapidă a textelor şi datelor: Peste 5 ani vrem să fim prezenţi pe cel puţin două continente şi să avem afaceri de 10 mil. euro

20 oct 2020 Autori: Alexandra Cepăreanu , Ioana Nita

Start-up-ul Meanyng.ai, ca­re lucrează în prezent la dez­vol­tarea unei platforme ba­za­te pe tehnologia inteli­gen­ţei arti­fi­cia­­le care va ajuta la în­­ţelegerea ra­pidă a textelor şi da­telor, are în plan ca în primul an de func­­ţionare să a­jun­­gă la o cifră de afaceri de minim 100.000 euro.

Platforma urmează să fie lansată în va­rianta MVP (minimum viable product) în luna decembrie a acestui an, fondatorii ur­mând să o testeze întâi cu clienţi de pe plan local.

„Avem mai multe categorii de clienţi pe care le urmărim şi probabil vom merge în pa­ralel cu mai multe abordări pentru că pro­dusul final va avea cel puţin două direcţii: pe de-o parte va fi un produs de research, care va con­cura pe o piaţă cu furnizori tradiţionali (chiar dacă vorbim de multinaţionale sau fur­nizori locali) - deci vom putea elabora ra­poar­te de cercetare, care vor proveni o parte din nucleul de produse pe care le vom dezvolta.“

„La asta se va adăuga şi un know-how provenit de la experţi în ştiinţe sociale pentru a livra rapoarte la cheie. A doua sursă de venituri pe care o luăm în calcul este să vindem platforma ca un serviciu şi să lăsăm beneficiarii din companii să gestioneze singuri informaţiile pe care le au“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandru Dincovici, cofondator al Meanyng.ai.

Cu o vastă experienţă în zona de marketing, cercetare de piaţă şi antreprenoriat, el a pus bazele proiectului Meanyng.ai recent împreună cu Petre Mănescu, un cercetător în imagistică şi sisteme informatice din mediul academic.

„Ideea de la care am plecat este că există multe conversaţii şi mult text scris despre absolut orice, şi în continuare sunt multe companii care nu ştiu încă cum să acceseze aceste texte, se uită mai degrabă la big data, în sensul de date cantitative, dar când ai grafice apare de multe ori întrebarea <<Ok, şi ce înseamnă asta pentru noi?>>. Iar pentru a înţelege aceste lucruri trebuie mereu să discuţi cu anumiţi oameni, sau să ai acces la discuţii care deja au avut loc pe acel subiect. Ceea ce vrem noi să facem este să automatizăm procesul prin care ai acces la datele respective şi le transformări în inside-uri“, a explicat el.

Fondatorii Meanyng.ai, proiect acceptat recent şi în cadrul pre-acceleratorului BeAI origanizat de Bucharest AI, dezvoltă momentan platforma din resurse proprii, planul fiind să acceseze finanţare într-un stadiu mai avansat astfel încât să poată obţine o investiţie mai mare.

„Pentru moment o dezvoltăm din resurse proprii, până o să începem să genrăm venituri cu MVP-ul, iar apoi o să căutăm surse de finanţare. Nu am făcut un calcul să vedem cât am investit, Este vorba de sume mici pe care le-am investit în site-uri şi domenii. Probabil că va mai trebui să accesăm tot felul de alte platforme. Momentan nu avem în plan investiţii serioase pentru că ne folosim de structurile pe care deja lucrăm pentru a dezvolta produsul, iar efortul este mai de grabă unul de timp şi know-how. Când o să avem un MVP funcţional o să începem să investim în platforme care să ne permită să scalăm.“

Alexandru Dincovici estimează că proiectul Meanyng.ai va deveni sustenabil încă din primul trimestru al anului viitor. Start-up-ul are deja o listă de clienţi spre care să se îndrepte atunci când prima versiune a platformei va fi gata. 

„Ne uităm la companii de advertising şi cele de relaţii publice, pentru că sunt cele care au nevoie de inside-uri variate din diferite tipuri de industrii, într-un timp scurt. Credem că acest produs poate avea succes în anumite industrii – sectorul de rapoarte este unul în care ai nevoie de valoare adăugată şi de experţi”, a precizat el.

Pe termen mediu, cofondatorii Meanyng.ai au în plan şi intrarea în sectorul guvernamental şi al administraţiilor locale şi de asemenea se gândesc deja spre ce zone să extindă utilizarea platformei.

„Este o zonă care se va dezvolta, cea a smart city-urilor, iar administraţiile publice din lume încearcă din ce în ce mai mult cu cetăţenii şi pentru asta va fi nevoie de tehnologie şi de soluţii ca a noastră. Totodată, după ce o să avem MVP-ul pe partea de text o să lucrăm şi la partea de imagini şi video.”

Ţinta pe termen lung a start-up-ului – peste cinci ani, este să aibă birouri pe cel puţin 2 continente şi o cifră de afaceri de 10 mil. euro.

Ce a mai declarat Alexandru Dincovici în cadrul emisiunii:

# Ne aflăm într-un stadiu foarte incipient, avem ideea, ştim ce vrem să facem şi cum vrem să o facem, iar acum lucrăm la MVP şi intenţionăm să îl finalizăm până la începutul lunii decembrie.

# Am intrat la începutul lunii în pre-acceleratorul celor de la Bucharest AI. Aveam deja ideea când am intrat în acest pre accelerator. Eu şi colegii mei explorăm idei în această zonă de circa un an.

# Eu lucrez în cercetare de piaţă, în zona de marketing de 14 ani, şi am pornit pe drumul antreprenoriatului de circa 7 ani. Împreună cu soţia avem o firmă de cercetare şi consultanţă. În activitatea noastră am observat că ne lovim constant de nişte probleme care nu sunt încă rezolvate, spre exemplu, ai cercetări care sunt în continuare nejustificat de scumpe pentru calitatea datelor pe care le oferă. Sunt beneficiari care nu înţeleg cum să le gestioneze, iar în practică poţi să ai bugete mari dedicate acestui segment, care de fapt se duc pe nişte procese care durează mult, sunt greoaie şi complet ineficiente, iar de multe ori rapoartele ajung undeva într-un sertar. Încercăm să eficientizăm tot acest proces folosind automatizarea, machine learning şi alte soluţii cate există deja.

# Pentru partea tehnică intră în scenă celălalt cofondator, Petre Mănescu, un cercetător în imagistică şi sisteme informatice care vine din mediul academic, care lucrează într-un laborator din Franţa acum. Mai avem un advisor care provin din zona corporate şi care a lucrat cu startup-uri.

# În spate avem procesarea naturală de limbaj şi pentru asta este mult mai simplu să dezvolţi o soluţie pe limbi pe care s-a lucrat deja şi unde ai mai mulţi vorbitori.
Pentru început ne axăm pe limba engleză şi limba română. Pe de o parte pe engleză pentru că ste o piaţă foarte mare şi asta ne va ajuta în viitor, şi pe română pentru că ne dezvoltăm aici şi este mai simplu să începem cu clienţi la nivel local. Ulterior o să mergem şi spre alte limbi de circulaţie mare, spre exemple, ne uităm la America Latină pentru a doua etapă a dezvoltării.

# Dezvoltăm din resurse proprii, avem şi nevoie de investiţii, însă, am structurat un parcurs astfel încât să accespm investiţia cât mai târziu, pentru a putea ridica mai mulţi bani. Acum am accelera puţin procesul dacă am ridica bani, dar va trebui să accesăm investiţia atunci când o să vrem să scalăm, când o să avem nevoie şi de o infrastructură mai bună.

# Pe de o parte există know-how aplicat în mai multe organizaţii, şi este mai bine să le furnizezi materie primă pentru a-şi fundamenta deciziile pe ele – este o variantă bună pentru companii de tech sau de consultanţă. Sunt companii care nu vor să ofere acces la date, iar noi vrem să legăm platforma la surse de date interne, de unde poţi să generezi singur discuţii cu angajaţii, diverşi utilizatori, să le introduci în platforma noastră şi să le analizezi.

# Pe termen scurt există nişte categorii de clienţi cu care vom putea încheia parteneriate pentru a avea un cash flow la început. Cel mai simplu este să ne orientăm către clienţi locali. În paralel o să încercăm să luăm şi clienţi străini, dar depinde cât de uşor va fi, pntru că dacă nu mărim echipa s-ar putea ca eforturile să fie prea mari, deci vom începe cu clienţi locali.

# Va trebui să mărim şi echipa atunci când lansăm aplicaţia. Probabil că va trebui să luă circa 5 developeri în echipă pentru a putea creşte. Vom avea nevoie de oameni cu competenţe specifice, vom începe să dezvoltăm interfaţa de lucru pntru utiliazatorul final. Vor creşte costurile, dar cred că putem să continuăm în prima parte a anului 2021 cu o platfromă care se va autosusţine.

# În afară există mai multe platforme care ating parţial domeniul în care activăm şi noi.

# Anul viitor ar trebui să ajungem la o cifră de 100.000 de euro, cel puţin. Dar ce ne dorim este să avem 50.000 în prima jumătate a anului sau chiar mai repede, pentru a putea începe să ne concentrăm pe dezvoltare şi atragere de finanţare.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: