ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alin Roşca, CEO şi fondator RepsMate, platformă AI de analiză a comportamentului clienţilor: Suntem în curs de a lua o finanţare de 150.000 €

13 nov 2020 Autori: Alexandra Cepăreanu , Ioana Nita

Start-up-ul local RepsMate, care dezvoltă o aplicaţie software bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale ce analizează comporta­mentul clien­ţi­lor, se află în prezent în plin proces de a obţine o primă finanţare de 150.000 euro pentru a lansa pe piaţă prima versiune a softului.

„Avem nevoie de 150.000 de euro să dezvoltăm un produs ce va putea fi comercializat. Investiţia am segmentat-o în trei părţi – o parte de la consultanţi, o parte sperăm să vină de la GapMinder VC şi o parte de la alte fonduri de investiţii din România. Discuţiile sunt destul de avansate, trebuie să semnăm actele în maximum două săptămâni pentru primul segment de finanţare. Ulterior vrem să ridicăm runde de finanţare mai mari pentru a dezvolta produsul complet“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Alin Roşca, CEO şi fondator al RepsMate. Start-up-ul are nevoie de finanţare pentru a putea angaja programatori cu experienţă pe zona de inteligenţă artificială care să ajute echipa actuală să îşi atingă obiectivele pe partea de dezvoltare de produs.

„Aproximăm că va mai dura 3-4 luni până când produsul va fi funcţional complet. Sperăm să avem primul client în al doilea trimestru din 2021”, a punctat el.

Ce face însă mai exact aplicaţia dezvoltată de RepsMate? „Aplicaţia analizează nevoile şi comportamentul clienţilor folosindu-se de tehnologia AI. Analizăm transcriptul conversaţiei şi tonalitatea atât a clientului cât şi a reprezentantului de vânzări pentru a determina sentimentul din jurul conversaţiei. Dezvoltăm câţiva algoritmi care să determine exact ce ar trebui sugerat către reprezentant şi cum să măsurăm rata de succes a acestuia”, a explicat Alin Roşca.

„Unul dintre fondatori este doctor în psihologie, ceea ce ne ajută să înţelegem din punct de vedere psihologic nevoile şi comportamentul clienţilor, pentru a putea îndruma reprzentanţi companiilor să îşi crească eficienţa şi să creştem satisfacţia clienţilor”, a completat el. 

Practic, softul dezvoltat de RepsMate, care poate fi folosit direct din cloud sau poate fi instalat direct la client, se conectează la sistemul folosit de companii pentru a discuta cu clienţii lor.

„Clienţii noştri sunt companiile care au agenţi care discută cu clienţii printr-un serviciu de tip VOIP – protocol de transmisiune a vocii prin internet – iar noi ne conctăm cu RPA-ul acestuia pentru a prelua conversaţiile din timpul discuţiilor şi pentru a le analiza în timp real”, a punctat fondatorul RepsMate.

Companiile cu care RepsMate testează aplicaţia sunt call-centere cu peste 200 de angajaţi care lucrează la mai multe proiecte în mai multe limbi.
 
„Suntem în discuţii şi cu corporaţii mai mari, dar discuţiile nu sunt finalizate, sperăm să le finalizăm până la finalul acestei luni pentru a ne ajuta să atragem finanţare”, a subliniat el, adăugând că speră să atragă 5-7 clienţi din România până la finalul anului viitor.
 
„Nu vrem să acaparăm piaţa locală, vrem să avem profit şi să o validăm şi să ridicăm o rundă de investiţii mai mare în luna mai-iunie, unde o să bugetăm şi vânzări în alte ţări din Europa. Conform planului de dezvoltare am avea nevoie de un minim de 500.000-600.000 euro dar sperăm să luăm o investiţie hibrid între fonduri euroepne şi fonduri private şi să ajungem la cel puţin 1-2 mil. euro anul viitor.”
 
 
Ce a mai declarat Alin Roşca în cadrul emisiunii:
 
 
# Încă dezvoltăm software-ul. Avem în acest moment câteva concepte cu potenţiali clienţi, vrem să dezvoltăm pe baza feedbeckurilor primite.
 
# Suntem prezenţi în 2 acceleratoare de business �’ Bucharest AI şi Advancing AI . Am fost în acceleratorul Inovx by BCR şi în Commons Accel
 
# Am început singur să structurez ideea, ulterior am căutat un cofondator tehnic, George Tarida, iar în cadrul acceleratoarelor am primit şi suport din partea companiilor, mentorilor şi am şi dezvoltat echipa de 9 oameni pe care o avem astăzi.
 
# Am avut ideea în decembrie anul trecut. A durat circa 2 luni până am structurat un plan de afaceri, o lună până am găsit cofondatorul tehnic, ulterior lucrurile au mers de la sine. Am şi eu puţine cunoştinţe tehnice, am terminat CN Mihai Eminescu, profil matematică-informatică, intensiv germană. Experienţa mea este mai mult pe partea de business, am început dezvoltarea antreprenorială în urmă cu 7 ani şi am încercat o diversitate de businessuri atât în ţară cât şi în Marea Britanie, iar anul trecut în noiembrie m-am întors în ţară şi am vrut să văd ce pot face în România. Am ajuns la concluzia că îmi place să vând şi mă consider un agent de vânzări. Am încercat să găsesc un tool care să mă ajute, nu am găsit şi am început să îl dezvolt eu.
 
# Marea majoritate a competitorilor noştri sunt din America, puţini sunt din Europa. În Europa sunt folosite astfel de soluţii pe partea de suport şi customer service, nu pe partea de vânzări, din cauza GDPR. Noi încercăm să dezvoltăm un modul de anonimizare a datelor.
 
# În prezent este antrenat pe limba engleză, vrem să îl antrenăm şi pe limba română. Trebuie să mergem etapizat cu toate pentru că nu avem buget pentru tot, probabil că următoarele limbi vor fi cele de circulaţie precum franceză, spaniolă. Vom putea să deblocăm pieţe mari.
 
# Pentru a ne extinde trebuie să avem buget, nu putem vinde din România la fel de eficient ca atnci când vinzi din Anglia. Preferăm să facem parteneriate cu corporaţii mari care au market-place-uri internaţionale, să ne listăm pe acestea şi să atragem clienţi din aceste market-place-uri.
 
# Pragul de rentabilitate probabil că va fi atins peste 2-3 ani, dar legat de modelul de revenue este de tip subscripţii în care clientul plăteşte pentru un număr de utilizatori lunari.
 
# Pentru o evaluare de 2,5 mil. euro ca să accesăm 500.000 de euro ar trebui să cedăm investitorilor circa 20% din companie. Noi am vrea să ajungem la o evaluare de 5 mil. euro în vara anului viitor. Acest lucrur este posibil pentru că evaluările sunt destul de mari şi câteva mii de euro venituri ne pot propulsa acolo.
 
# Sperăm ca în următorii cinci ani să ajungem între puţinele unicornuri din România. Probabil că la un moment dat vom face un exit, dar până atunci ne trebuie o tehnologie avnasată şi un market share consistent.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: