ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alin Şerban, CEO Tazz by eMAG, platformă online dedicată livrărilor rapide de produse pentru casă: Am ajuns la 250.000 de utilizatori în prezent şi mizăm pe dublarea acestui număr la finalul acestui an. Avem o creştere de 400% a veniturilor

11 iun 2020 Autor: Ioana Nita
Platforma are în prezent peste 1.500 de restaurante şi 1.500 de curieri, plus o serie de alţi parteneri care comercializează diferite produse necesare în casă.

Start-up-ul EuCeMananc din Timişoara, care a fost preluat de grupul eMAG anul trecut şi rebranduit recent sub numele Tazz by eMAG, are în plan să dubleze numărul de utilizatori ai platformei online pe care a dezvoltat-o iniţial pentru seg­mentul de comenzi online de mâncare, urmând să ajungă astfel la 500.000 de utilizatori la finalul acestui an. Acum, odată cu rebrandingul, start-up-ul şi-a diversificat portofoliul cu o serie de produse necesare în casă.

„Pe lângă mâncare noi livrăm acum tot ce înseamnă electro-IT din showroomurile eMAG, produse de supermarket de la Mega Image, produse farmaceutice de la Dr. Max şi Sensiblu, cosmetice de la DM, plus o serie de alte produse de la diferiţi parteneri. Săptămâna viitoare vom anunţa parteneriate noi pe domeniul articolelor sport şi librărie. Suntem într-o continuă dezvoltare“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Alin Şerban, CEO-ul Tazz by eMAG.

„În contextul actual am ajuns la un număr de 250.000 de utilizatorii, avem o rată de descărcare a aplicaţiei de câteva mii pe zi. Avem o creştere de 400% faţă de ianuarie anul acesta. Am crescut numărul de angajaţi cu 40%. Totul este pe creştere“, a completat el.

Povestea Tazz a început în 2014, când un grup de prieteni din Timişoara format din Horia Tisu, Laurenţiu Duţă şi Cristian Bojar a început dezvoltarea platformei EuCeMananc. 

„În 2018 eu împreună cu un partener am investit în platforma online pentru comenzi de mâncare EuCeMananc. Astăzi Tazz by eMAG a ajuns să livreze orice pentru acasă, păstrând totodată spiritul antrepre­norial“, a subliniat Alin Şerban.

În prezent, pe platforma Tazz by eMAG sunt înscrise peste 1.500 de restaurante, plus o serie de alţi parteneri, la care se adaugă şi 1.500 de curieri.

Cum a ajuns însă start-up-ul să îşi extindă portofoliul de servicii oferite? „Totul s-a întâmplat peste noapte, am văzut o oportunitate în acest nou context. Am analizat nevoile clienţilor şi ne-am dat seama că este necesar un serviciu care să ofere în primul rând o calitate pentru clienţii noştri, un serviciu care să ajute restaurantele care au avut probleme în perioada pandemiei, un serviciu care să îi ajute de asemenea pe toţi ceilalţi parteneri care au nevoie de livrări rapide“, a explicat CEO-ul Tazz by eMAG.

În acest moment, platforma Tazz by eMAG este disponibilă în 21 de oraşe din România, iar pentru anul acesta start-up-ul are în plan să ajungă la minim 30 de oraşe.

„Vrem să mergem în oraşe precum Suceava, Râmnicu Vâlcea, Târgovişte. Să acoperim tot ce înseamnă capitale de judeţ. Ne concentrăm de asemenea foarte mult pe Bucureşti în prezent, avem noi parteneri mai ales pe partea de restaurante.“

Start-up-ul a preluat recent echipa Uber Eats din România în condiţiile în care gigantul american a decis să iasă de pe piaţa locală.

„O mişcare strategică pe care am făcut-o este că am reuşit să mutăm echipa Uber Eats la Tazz by eMAG. Practic, toată echipa de vânzări şi logistică este cu noi de acum circa 2-3 săptămâni. Profităm împreună cu ei de creştere – au experienţă în piaţă, iar restaurantele erau mulţumite de interacţiunea cu ei“, a punctat Alin Şerban.

În prezent, echipa Tazz by eMAG este formată din 65 de persoane.

„Avem echipa noastră internă de dezvoltare de tehnologie, putem lua decizii foarte rapid şi ne putem adapta din mers. Nu este uşor să concurezi cu nişte companii internaţionale, dar profitând de faptul că înţelegem mai bine piaţa locală şi având în vedere că îl avem în spate pe cel mai mare retailer online din Europa Centrală şi de Est, ne descurcăm foarte bine şi continuăm să creştem.“

Anul trecut start-up-ul a reuşit să îşi dubleze veniturile faţă de 2018, iar în prima parte a acestui an a înregistrat o creştere de 400%.

„Deja toate raportările noastre sunt însă faţă de luna anterioară, nu faţă de anul trecut. Am crescut în mai faţă de ianuarie 2020 cu 400%.“

Majoritatea veniturilor Tazz by eMAG sunt generate de comenzile online de mâncare.

„Comanda de mâncare este recurentă şi se întâmplă mai des. Pentru noi este foarte important să creştem şi pe celelalte segmente.“

În prezent, valoarea medie a unei comenzi este de 58 lei, faţă de 60 lei înainte de criză. Pentru restul produselor listate în aplicaţie, bonul mediu este de 160 lei.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR