ZF IT Generation

ZF IT Generation. Amalia Ştefan, antreprenoare în software pentru industria hotelieră: Am gândit un software care este folosit acum de peste 400 de hoteluri la nivel internaţional

4 mar 2020 Autor: Ioana Nita

În prezent, peste 30 de hoteluri din România folosesc platforma software realizată după o idee a Amaliei Ştefan.

Amalia Ştefan, o antreprenoare cu o experienţă de peste 17 ani în industria  turismului, a venit cu ideea dezvoltării unui software de gestionare a veniturilor unui hotel care în prezent este integrat la nivelul platformei unei companii britanice – Travelbook Group, care se vinde la nivel internaţional.

De asemenea, pe lângă softul de gestionare a veniturilor, ea a contribuit şi la schimbarea designului pentru motorul de căutare a locurilor disponibile pentru rezervare în cadrul unui hotel.

„În martie 2017, l-am întâlnit la târgul internaţional de turism de la Berlin pe Lefteris Sergidis, fondatorul Travelbook Group, căruia i-am spus cum văd eu viitorul legat de partea de rezervări la hoteluri. I-am spus că mi se pare mult mai simplu să rezervi atunci când vezi calendarul cu tarife pe zile astfel încât tarifele să fie arătate aşa cum sunt pentru companiile aeriene - ai un calendar cu lunile în care vezi tarifele pe zi. Apoi, m-a sunat şi mi-a spus că vrea să implementeze ideea mea. Aşa s-au întâmplat lucrurile şi am pus în practică împreună ideea“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Amalia Ştefan, care în prezent este country manager pentru operaţiunile Travelbook Group în România.

Amalia Ştefan are o experienţă de peste 17 ani în industria de turism, ea lucrând anterior în cadrul grupului de origine cehă Invia – una dintre cele mai mari agenţii de turism online din Europa, pentru care a pus bazele subsidiarei locale. De asemenea, ea a lucrat şi în cadrul companiei americane Booking, care administrează platforma online booking.com, localizată şi pentru piaţa locală.

“Am o experienţă de mai bine de 17 ani în industria turismului, atât în agenţii de turism cât şi în hotelărie şi punctul cheie atât pentru o agenţie de turism cât şi pentru un hotel este distribuţia atât agenţiile de turism au nevoie de disponibilitate online şi tarife în timp real ca să poată să vândă, iar hotelul trebuie să-şi asigure un grad de ocupare cât mai înalt. Astfel a venit ideea softului, TravelBook”, a adăugat ea.

Softul nou de rezervări online din cadrul Travelbook Group a fost lansat în mai 2019.

“Dezvoltarea durează destul de mult, iar pe urmă se fac şi multe teste şi abia apoi se lansează pe piaţă.”

Până acum softul dezvoltat de la ideea Amaliei Ştefan a fost folosit de peste 400 de hoteluri la nivel global, iar pe plan local unul dintre cei mai mari clienţi este Phoenicia Hotels. În total, în România, sunt 30 de hoteluri care folosesc softurile din platforma Travelbook Group dezvoltate după ideea ei.

Softul gândit de Amalia Ştefan pentru revenue management este folosit în prezent în 34 de ţări, iar cel mai bine primit a fost în Africa de Sud.

“Compania este pe piaţă de 25 de ani, în România suntem din 2018. Este o companie britanică. În momentul de faţă industria hotelieră românească are nevoie de tehnologie. Încă, chiar dacă suntem în 2020 foarte mulţi hotelieri lucrează pe acel cearceaf de rezervări, încă se întâmplă lucrurile acestea. Dar în acelaşi timp hotelierii au realizat că au nevoie de distribuţie, au nevoie să-şi pună hotelul, indiferent dacă are 50 de camere, 100 sau 150 de camere pe harta lumii. De exemplu, dacă un turist să spunem din Statele Unite ar dori să vină în România poate să rezerve hotelul online, să plătească online. Practic softul este adresat atât B2B - hotelierilor cât şi clientului final B2C”, a menţionat ea.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR