ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ana Maria Creţu, cofondator, InnovX - BCR şi Mihai Cepoi, fondator şi CEO, Jobful. Platforma de joburi pentru refugiaţii din Ucraina, jobs4ukr.com, a generat un interes foarte mare. Ne concentrăm pe a aduce cât mai multe companii în platformă

22 mar 2022 Autor: Adrian Seceleanu

Ana Maria Creţu, cofondator, InnovX - BCR: „Noi în perioada aceasta apelăm la toţi, efectiv la toată baza noastră de clienţi, fie că vorbim de client micro fie că vorbim de clienţi corporate, pentru că foarte mulţi au această iniţiativă de a posta joburi pentru cei care fug din calea războiului şi să-i aducem pe toţi în platformă“.

Platforma jobs4ukr.com, lansată în patru zile de la izbucnirea războiului din Ucraina de start-up-ul Jobful împreună cu programul de accelerare InnovX-BCR, şi care îi ajută pe refugiaţii din ţara vecină să-şi găsească locuri de muncă în România sau în străinătate, a atras un interes semnificativ, astfel că eforturile de dezvoltare şi de atragere de noi companii care să pună la dispoziţie locuri de muncă vor continua.

„Cu o oră şi jumătate înainte de a avea această discuţie platforma avea 28.000 de utilizatori activi. Cei 28 de mii de utilizatori activi accesaseră platforma de 116.000 de ori. Asta înseamnă că este un interes foarte mare, chiar dacă el nu se concretizează din prima într-un profil de candidat sau într-un profil de job postat. În momentul acesta de 1.178 de joburi postate, care vin de la 900 de companii. De exemplu şi Banca Comercială Română a postat cinci joburi în platformă”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ana Maria Creţu, cofondator al InnovX - BCR.

În perioada următoare InnovX - BCR îşi va concentra eforturile pe această zonă, de a atrage cât mai multe companii în platformă, pentru a aduce astfel cât mai multe resurse într-un singur loc, a adăugat Ana Maria Creţu.

„Noi în perioada aceasta apelăm la toţi, efectiv la toată baza noastră de clienţi (a BCR - una dintre cele mai mari bănci din România – n. red.), fie că vorbim de clienţi micro fie că vorbim de clienţi corporate, pentru că foarte mulţi au această iniţiativă de a posta joburi pentru cei care fug din calea războiului şi să-i aducem pe toţi în platformă pentru că este mai uşor să ne găsim toţi într-un singur loc, mai ales pentru că platforma Jobful are şi zona aceasta de inteligenţă artificială şi de machine learning care odată ce îţi completezi foarte clar profilul, îţi face el matchmaking, nici nu trebuie să mai cauţi nişte lucruri pentru că efectiv facem matchmaking între skilluri şi oportunităţi.“

„Pe ce ne concentrăm în perioada aceasta este să aducem şi mai mult de 900 de companii - şi aici o să ne ajute foarte mult tracţiunea portofoliului nostru de clienţi - care deja ne-au căutat mai mult ei decât i-am căutat noi pe ei, în aşa fel încât să fie din ce în ce mai multe mai multe oportunităţi pe platformă.”

Numărul de joburi şi de CV-uri din platformă creşte de la oră la oră, a punctat şi Mihai Cepoi, fondator şi CEO al Jobful, în cadrul emisiunii. „Din perspectiva cifrelor, în urmă cu o oră şi jumătate în raport cu momentul acestei discuţii, erau undeva la 1.178 de joburi, şi undeva la 1.267 de candidaţi. Am ţinut să menţionez că în urmă cu o oră pentru că în fiecare oră se schimbă cifrele astea, şi cresc. Asta în contextul în care eforturile noastre în grupul pe care l-am format au fost oarecum limitate - însemnând că am mers către toţi ceilalţi colaboratori pentru a ajunge la refugiaţi şi pentru a ajunge la angajatori şi ne uităm din ce în ce mai mult la cum să răspândim mesajul acesta. Cred că, din multe puncte de vedere, este doar începutul. Vedem cum de la o zi la alta impactul este din ce în ce mai mare şi cum procesele înaintează şi livrează din ce în ce mai bine. În paralel, tot împreună cu echipa InnovX BCR, ne-am uitat şi la cum îmbunătăţim produsul acesta. El face deja treabă dar ne uităm care sunt alte lucruri pe care le putem aduce în perioada următoare. Aşa că am tradus pagina iniţială în limba ucraineană pentru a fi cât mai uşor. Urmează săptămâna aceasta să lansăm întreaga perspectivă de experienţă pentru candidaţi în limba ucraineană. Sunt o serie de lucruri noi pe care le aducem de la o zi la alta şi păstrăm ritmul acesta accelerat prin care să îmbunătăţim procesele. Ce m-a surprins pe mine în mod plăcut este reacţia societăţii şi când ne uităm în jurul nostru, în fiecare zi apar noi şi noi entităţi care vor să contribuie la proiect”, a declarat Mihai Cepoi.

 

Ce a mai declarat Ana Maria Creţu în cadrul emisiunii:

► Uitându-ne puţin la profilele candidaţilor am văzut multe mame cu copii. Asta înseamnă că şi job-urile care se postează în platformă trebuie să fie cumva adaptate acestui tip de profil - care ce poate să însemne - aşa cum a spus şi Mihai Cepoi - zona de remote, zona de part-time poate sau joburi de exemplu pe această zonă de bone sau de guvernantă. Fie ca să  angajeze efectiv, să aibă un job în sensul acesta, fie să facilităm să primească mama o bonă care să aibă grijă în timp ce mama munceşte. Ne-am uitam tot în accelerator şi deja avem o colaborare foarte foarte precisă cu un alt alumni al acceleratorului, care se cheamă Sitter, redenumit Helpers, pe care i-am adus şi pe ei în platformă la secţiunea de resurse şi care au şi postat joburi în sensul ăsta, tocmai de a veni în întâmpinarea lor şi a estima puţin nevoia înainte să fie foarte foarte stringentă.

► Am impresia că a trecut foarte mult de când am lansat primele discuţii pe zona asta,  dar dacă stau să mă gândesc foarte bine, astăzi se împlinesc fix trei săptămâni de când am avut prima discuţie cu Jobful pe lansarea platformei jobs4ukr.com şi totul a început de fapt din primele zile de când s-a declanşat războiul în Ucraina. Noi uitându-ne şi noi ca mulţi alţii probabil şi împreună şi individual la felul cum s-a mobilizat întregul popor, felul cum s-a mobilizat societatea civilă, cum s-au organizat grupurile de Facebook, clienţii şi partenerii, colegii mei, chiar şi instituţiile statului ne-au încercat două gânduri care s-au întrepătruns. Primul a fost bineînţeles un gând de încredere şi de speranţă care ne-a mai şi liniştit pentru că am văzut că se întâmplă lucruri bune şi în perioade foarte grele, iar al doilea lucru era mai degrabă o întrebare, şi anume cum se traduce leadershipul în aceste perioade grele, şi în comunitatea în care noi activăm, şi în comunitatea în care noi avem expertiză, şi aici mă refer la comunitatea acceleratorului InnovX - BCR, o comunitate activă, puternică o comunitate pe care am construit-o în ultimii în ultimii trei ani de zile, o comunitate care este expertă în adopţia şi adaptarea inovaţiei care este înlesnită de tehnologie în aşa fel încât să o punem în slujba oamenilor, mai ales în slujba celor care au cea mai cea mai mare nevoie de ea.

Şi aici, pe zona de cum să oferim ajutor am avut o întreagă dezbatere pentru că toată solidaritatea pe care am văzut-o, toată benevolenţa, toate acţiunile pe care voiam să le întrepătrundem în aşa fel încât să oferim ajutor, de fapt ne-am dat seama că toate aceste lucruri trebuie să aibă la bază expertiza fiecăruia, trebuie să aibă la bază o identificare foarte clară a nevoii, dar şi ordine şi disciplină, calm şi minte clară.

Pe zona de expertiză a fost foarte clar este inovaţie înlesnită de tehnologie, pe zona de nevoie ce observasem încă din primele zile era următorul lucru: oamenii care fugeau din calea războiului şi ne treceau pragul în România se împărţeau cumva în două categorii. Prima categorie era aceea care îşi dorea foarte mult să rămână pe termen mediu şi lung în România pentru că aveau rude sau aveau prieteni, dar era şi cealaltă categorie care îşi dorea să ajungă în alte colţuri din Europa.

Şi atunci ne-am gândit de ce vor avea nevoie ei mâine sau poimâine, pentru că în mod evident, atunci când ne treceau pragul avea nevoie erau nişte lucruri de bază de care aveau nevoie, cazare sau alimente, sau lucruri de igienă personală. Dar de fapt făcând un proces de ideaţie pe zona asta ne-am dat seama că de fapt ei vor avea nevoie să se integreze în comunităţile în care aleg să se stabilească, vor avea nevoie să devină independenţi financiar - şi pentru ei şi pentru familiile lor - să le asigure o viaţă demnă mai ales că 80% din oamenii pe care i-am văzut sunt femei cu copii, vor avea nevoie de acces la educaţie, la sănătate şi aşa mai departe.

Aşa că noi ne-am oprit încă o dată la expertiza noastră - zona de independenţă financiară şi aici cumva s-au mapat cele două - expertiza cu punem nevoia şi acesta a fost şi motivul pentru care ne am dus la Jobful chiar pe 25 februarie pentru că îi ştiam de ceva vreme din accelerator, avusesem discuţii iniţiale, ştiam că au o expertiză foarte solidă pe zona de HR tech, Jobful are şi tehnologie de Microsoft Azure în spate şi atunci am le-am povestit puţin despre ce ne macină pe noi şi cum vedem cum vedem toată această iniţiativă şi în patru zile efectiv am avut prima versiune de platformă, a fost mult mai mult decât un minimum variabil product (MVP), era ceva aproape funcţional, doar că ne-a mai luat încă o zi şi un pic pentru că o altă nevoie pe care o identificasem era zona de modificări legislative pentru cetăţenii ucrainieni care vin să muncească în România.

Şi atunci am văzut că statul începuse să flexibilizeze destul de mult legislaţia, oamenii întrebau, şi atunci am zis hai să intrăm în platformă şi un chatbot care să răspundă a cestei nevoii, chatbot pe care l-am făcut împreună cu Druid şi EY. Şi pe măsură ce legislaţia se flexibiliza şi se adapta chatbotul oferea răspunsuri actualizate la întrebări. Deci practic astăzi suntem la două săptămâni şi ceva de când platforma este live, de când platforma potriveşte datorită unui proces foarte simplificat, datorită tehnologiei Jobful, candidaţii cu joburile disponibile care le sunt compatibile.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR