ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ana-Maria Onică, fondatoare şi CEO al VoxiKids, clinică virtuală pentru logopedie: Vrem ca anul viitor să ne extindem pe pieţe din străinătate. Estimăm venituri de 600.000 euro şi o bază de clienţi formată din peste 2.000 de logopezi şi 140.000 de copii

11 dec 2020 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul are nevoie de o finanţare de 290.000 euro pentru a se extinde pe pieţele din străinătate şi pentru a dezvolta în continuare clinica digitală ♦ Proiectul VoxiKids este listat pe SeedBlink.com şi a reuşit deja să atragă jumătate din investiţia necesară.

VoxiKids, start-up-ul local specializat în furnizarea de soluţii tehnice pentru logopedie, şi-a regândit tot businessul anul acesta în contextul pandemiei, dezvoltând pe lângă aplicaţia de mobil dedicată copiilor cu deficienţe de limbaj şi o clinică digitală care să faciliteze şedinţele de terapie dintre logopezi şi copii în mediul virtual.

Clinica digitală pentru logo­pedie a fost testată deja cu peste 27 de terapeuţi, iar la începutul anului viitor va fi lansată oficial, start-up-ul având ca ţintă venituri de circa 600.000 euro la finalul lui 2021.

„Strategia noastră pentru anul viitor este de a marşa mai mult pe zona de marketing şi vânzări şi a deveni cât mai cunoscuţi nu doar pe plan local, ci şi internaţional. Estimăm că astfel vom reuşi să avem venituri mult mai mari faţă de anul acesta, ţinta pentru 2021 fiind de 600.000 euro. Pentru zona de B2C, clienţi care nu sunt specialişti în logopedie, avem ca ţintă 140.000 de clienţi - o parte vor veni din App Store şi Google Play, iar o parte vor folosi aplicaţia ca recomandare a logopezilor. În ceea ce priveşte numărul de logopezi, ne-am propus o ţintă de peste 2.000 de conturi“, a declarat în cadrul ZF IT Generation, Ana-Maria Onică, fondatoare şi CEO al VoxiKids (anterior Nummo). Ea a revenit în cadrul emisiunii după un an, timp în care start-up-ul a schimbat produsul şi strategia substanţial ca urmare a declan­şării pandemiei. „Iniţial planul nostru era să testăm aplicaţia şi să vedem care este răspunsul din piaţă şi pentru că am avut foarte multă lume interesată am mers mai departe cu produsul, iar anul acesta ne-am gândit să facem un rebranding şi l-am redenumit VoxiKids. Apoi a venit pandemia şi am fost cumva forţaţi să ne uităm mai atent la care sunt nevoile clienţilor noştri şi mai ales într-un context atât de nou şi total diferit şi neaşteptat şi am ajuns la concluzia că este nevoie de ceva mai mult decât pregătisem noi, aşa că în aprilie ne-am apucat să lucrăm la prima clinică virtuală dedicată terapiei de limbaj, singura de acest fel cred din lume chiar. Până în acest moment nu am găsit nimic similar.“

Ideea dezvoltării unei clinici digitale dedicate terapiei de limbaj a venit în contextual în care la începutul declanşării pandemiei echipa VoxiKids a fost sunată de mai mulţi părinţi logopezi care întrebau dacă nu oferă posibilitatea unor şedinţe de terapie online.

„Am discutat cu mai mulţi părinţi şi logopezi şi ne-am dat seama că de fapt nevoile lor s-au schimbat şi că în terapia logopedică sunt trei actori importanţi: părintele, copilul şi logopedul, iar noi ţintema cumva doar nevoile copiilor cu deficienţe de limbaj“, a precizat Ana-Maria Onică. Ea adăugat că echipa VoxiKids a gândit produsul astfel încât să poată fi folosit şi după această perioadă marcată de pandemie.

„Practic, oferim un cabinet virtual pentru orice logoped. Noi le punem la dispoziţie pe lângă partea de comunicare online - video-audio, şi partea de exerciţii, de management al cabinetului - management al programărilor, al pacienţilor, posibilitatea de a face evaluări prin intermediul platformei şi chiar de a le compara la un moment dat între ele astfel încât terapia logopedică să fie mult mai uşor de ajustat.“

Prima funcţionalitate disponibilă acum în clinica digitală VoxiKids este aceea de a face terapie online. Pe lângă partea de video-audio copilul poate face live exerciţii dedicate de logopedie în cadrul unei şedinţe de terapie online. În plus, start-up-ul nu a renunţat la aplicaţia de mobil dezvoltată iniţial, ci a integrat părţi din ea în clinica digitală.

„Anul viitor este programată lansarea aplicaţiei în varianta premium. Se va schimba designul, vom adăuga noi exerciţii, iar în plus vom adăuga chiar de luna aceasta un modul de inteligenţă artificială pentru procesarea de voce care le va permite copiilor de mobil să îşi exerseze pronunţia prin intermediul aplicaţiei“, a subliniat ea.

Începând cu anul viitor, clinica digitală va comunica cu partea de mobil, astfel încât terapeutul va putea da teme în cadrul aplicaţiei de mobil pe care copilul să le poată face acasă.

“Avem clinica digitală care conectează părintele cu logopedul, iar părintele are şi el acces la evoluţia copilului, poate vedea rapoartele pe care le-a făcut logopedul, notiţe despre ce ar trebui să facă acasă copilul, temele pe care le are copilul de făcut ş.a.m.d. Pe de altă parte copilul are aplicaţia de mobil pe care o poate folosi de pe o tabletă pentru a exersa până la următoarea şedinţă”, a menţionat antreprenoarea.

Pentru a se putea extinde în străinătate, primele ţări vizate fiind cele vorbitoare de limba engleză, şi pentru a putea dezvolta în continuare clinica virtuală, start-up-ul are nevoie de o nouă rundă de finanţare. Primele investiţii le-a obţinut la începutul acestui an, acestea ridicându-se în total la 115.000 euro.

“La începutul lui 2020 am primit prima noastră runda de finanţare de la GapMinder şi Techcelartor şi investitori privaţi - 90.000 euro. Am fost acceptaţi şi în programul EIT Innostars Health chiar pe zona de sănătate, care ne-a adus încă 25.000 euro smart money, ceea ce înseamnă că am primit şi training, mentorat în acest timp, plus expunere în zona internaţională care a fost foarte importantă pentru noi pentru că ne dorim ca din 2021 să fim prezenţi pe pieţele internaţionale.”

În toamna aceasta, start-up-ul s-a listat pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.com cu scopul de a obţine o nouă rundă de finanţare de aprox. 300.000 euro.

„Ne-am listat pe SeedBlink.com pentru că am vrut să dăm posibilitatea cât mai multor oameni să vină într-o companie românească, nouă, care încearcă să vină cu un produs inovativ pe o piaţă care este aproape goală chiar la nivel internaţional. Este o lipsă de astfel de produse care în această perioadă sunt foarte căutate şi vor fi cu siguranţă şi după”, a punctat Ana-Maria Onică.

„Ne-am pus o ţintă de 290.000 euro, iar momentan am strâns jumătate din sumă. Vrem ca cu aceşti bani să putem creşte mai repede pe pieţe internaţionale şi să dezvoltăm în continuare partea de clinică digitală”, a completat ea.

Start-up-ul VoxiKids cedează 10,39% din capital pentru investiţia de 290.000. Din această sumă, 115.000 euro vor fi investiţi de GapMinder VC, care a investit anterior şi susţine în continuare compania, precum şi de Cleverage VC şi business angels. Restul de 175.000 euro sunt disponibili pentru equity crowdfunding prin intermediul SeedBlink, pentru 6,27% din capital. Înainte de demararea campaniei de finanţare, start-up-ul a fost evaluat la 2,5 mil. euro.

Ce a mai declarat Ana-Maria Onică în cadrul ZF IT Generation:

# Anul trecut aveam o aplicaţie de mobil pe care o avem în continuare. Planul nostru iniţial era să ducem aplicaţia de mobil spre varianta premium în 2020, însă atunci când a venit pandemia, foarte mulţi părinţi şi logopezi ne-au sunat să ne întrebe dacă oferim cumva terapie online, ceea ce nu făceam în acel moment. Am discutat cu mai mulţi părinţi şi logopezi şi ne-am dat seama că de fapt nevoile lor s-au schimbat şi că în terapia logopedică sunt trei actori importanţi: părintele, copilul şi logopedul, iar noi ţinteam cumva doar nevoile copiilor cu deficienţe de limbaj.

# Am decis că este nevoie de o clinică digitală dedicată limbajului - o clinică digitală înseamnă că poate fi accesată din orice browser. Se face un cont de părinte sau de logoped.

# Am început să lucrăm la clinica digitală la începutul lunii aprilie, în martie am creionat ideile şi cum vroiam să arate.

# Lucrăm cu peste 27 de cabinete acum care ne dau feedback în permanenţă despre ceea ce facem şi avem permanent în echipă un logoped, Cristina Badea , care ne ajută cu tot ceea ce înseamnă conţinut pentru logopedie.

# Lucrăm la aprox 19 capitole cu conţinut cu totul nou. Vrem să adăugăm şi posibilitatea ca un logoped să îşi poată crea singur exerciţiile lui digitale aşa cum şi le doreşte, noi punându-i la dispoziţie doar elementele de care are nevoie - imagini şi un template pe baza căruia îşi poate crea el exerciţiile dorite.

# În prima jumătate a anului am oferit aplicaţia de mobil gratuit pentru orice părinte a avut nevoie de ea, asta pentru că a fost un context dificil pentru mulţi părinţi, iar o parte dintre ei au rămas în continuare utilizatori plătitori

# Am înregistrat o creştere de 40% în folosirea aplicaţiei de mobil şi în numărul de descărcări, iar veniturile au crescut cu aprox. 20%. Nu sunt încă venituri considerabile pentru că noi ne-am axat pe a dezvolta aplicaţia de mobil în versiunea premium pentru 2021, cât şi pe crearea clinicii digitale pe care să o punem pe piaţă chiar de anul acesta.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR