ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andreea Porumb, fondator & CEO Medicalo, sistem de management al pacienţilor externaţi: Am luat o finanţare de 200.000 lei şi mai am nevoie de încă pe atât pentru a finaliza aplicaţia

9 iun 2020 Autor: Ioana Nita

Anul viitor vom avea cel puţin doi clienţi mari din România – spitale cu peste 100 de paturi, iar platforma va deveni profitabilă după primul an de funcţionare.

Start-up-ul local Medicalo, pornit ca o extensie a busi­nessului de call-center medical cu acelaşi nume, se află în prezent în plin proces de dezvoltare a unei soluţii software ce va permite clini­cilor sau spitalelor private să gestioneze cu uşurinţă relaţia cu pacienţii externaţi în urma unei intervenţii chi­rurgicale sau a unui tratament efectuat prin intermediului unei apli­caţii de mobil ce va funcţiona ca un asistent medical virtual. Start-up-ul a obţinut până acum o finanţare de 200.000 lei prin programul Start-up Nation şi mai are nevoie de încă pe atât pentru a finaliza dezvol­tarea platformei ce va cuprinde o soluţie software dedicată clinicilor/ spi­talelor şi o aplicaţie web şi mobilă dedicată pacien­ţilor.

„Problema pe care noi am identificat-o este fap­tul că în urma unei externeri rezultate după o intervenţie chirurgicală sau un tratament, pacientul nu bene­ficiază de un sistem de management prin care să fie monitorizat. Practic, în urma externării, aceşti pacienţi sunt pierduţi undeva. Cei mai mulţi dintre ei se prezintă la primul control postoperator sau în urmă trata­mentului pentru îndepărtarea firelor sau pansare, dar pe urmă nu respectă indicaţiile medicului şi nu se mai prezintă la următoarele controale“, a declarat în cadul emisiunii ZF IT Generation Andreea Porumb, fondator şi CEO al Medicalo.

Ea a înfiinţat call-centerul Medicalo, dedicat clinicilor şi spitalelor private, în urmă cu 3 ani, iar ideea sistemului de management pentru pacienţii externaţi a venit anul trecut.

„Medicalo call-center se adresează spitalelor şi clinicilor care vor să îşi îmbunătăţească relaţia cu pacienţii. Suntem un serviciu de outsourcing care acţionează ca o recepţie a unui spital/clinici, iar ideea a venit din discuţiile pe care le avem cu pacienţii. Beculeţul s-a aprins în momentul în care o pacientă a întrebat de ce nu avem un sistem care să o anunţe automat. Atunci am zis să discut cu medicii pentru a vedea dacă se poate face acest lucru şi mi-am dat seama că se poate automatiza tot acest proces post-operator”, a explicat Andreea Porumb.

Cum funcţionează mai exact soluţia propusă de Medical pentru managementul pacienţilor externaţi? „Platforma se conectează cu o parte din datele pacientului pe care le preia din softul clinicii/spitalului – cel mai mult ne interesează diagnosticul şi data externării, şi pe baza anumitor date informează pacientul cu privire la controalele post-operatorii pe care le are programate, recuperarea pe care trebuie să o efectueze, medicamenetle pe care trebuie să le administreze şi are grijă practic de pacient. Este ca o asistentă virtuală.”

Aplicaţia Medicalo se bazează pe tehnologia inteligenţei artificiale, astfel că asistentul virtual reuşeşte să răspundă la întrebări generale ale pacienţilor în urma unei anumite intervenţii chirurgicale avute sau al unui anumit tratament urmat.

Aplicaţia face un triaj. Noi introducem nişte protocoale şi flow-uri ale unor situaţii generale în care se poate afla pacientul. Asistentul virtual poate răspunde la anumite întrebări generale ale pacienţilor fiindcă de obicei aceştia pun aceleaşi întrebări despre afecţiunea pe care o au – este un caracter repetitiv. Identificând acest lucru şi vorbind cu mai mulţi medici, ne-am dat seama că putem automatzia acest proces. Medicii sunt deschişi la automatizarea acestui proces pentru că le-ar salva mult timp, iar pe de altă parte spitalele ar salva bani”, a punctat fondatoarea Medicalo.

Astfel, aplicaţia Medicalo înlocuieşte acele procese repetitive pe care în acest moment le fac recepţionerele sau call-centerele. Mai exact, la externare, pacientul va primi un card cu datele de logare, numele de utilizator şi parola pe o va schimba ulterior, iar în momentul în care se va loga în aplicaţia web sau mobilă îi vor apărea toate informaţiile necesare legate de intervenţia chirurgicală pe care a avut-o sau tratamentul pe care l-a urmat.

„Dacă asistentul virtual nu reuşeşte să răspundă la întrebări sau nu este de competenţa lui, atunci se va face legătura în call-center sau chiar cu medicul dacă nu va putea rezolva de noi în call-center.”

Modelul de business al sistemului de management pentru pacienţii externaţi propus de Medicalo se bazează pe un abonament lunar al cărui cost va varia în funcţie de numărul de programări.

Pentru spitalele mari cu mai mult de 100 de paturi – sunt doar 20 în România după ultimele statistici, primii 500 de pacienţi vor intra în varianta gratis a pachetului. Pentru spitalele mai mici, ne-am gândit ca un număr de 100 de programări să fie gratuite. Apoi, ce depăşeşte 100 sau 500 de programări se va taxa per pacient – ne-am gândit la 5 euro per pacient, dar rămâne să mai analizăm acest model”, a precizat Andreea Porumb.

În prezent, echipa Medicalo, care a fost selectată anul acesta şi în programul de accelerare Innovation Labs, lucrează la dezvoltarea aplicaţiei ce va fi finalizată în luna august. Atunci start-up-ul va începe să testeze aplicaţia în două spitale din România.

„Anul trecut am obţinut finanţarea de la Start-up Nation, dar ne-a încetinit puţin contextul actual al pandemiei. Acum am început achiziţiile şi urmează să finalizăm aplicaţia. Am primit o finanţare de 200.000 lei pentru aplicaţie şi am mai avea nevoie de încă pe atât pentru a dezvolta şi finaliza aplicaţia”, a menţionat ea, adăugând că deja a avut câteva discuţii cu potenţiali investitori.

Aşteptăm însă să avem un demo pe care să îl putem prezenta investitorilor. De asemenea, am discutat cu medici din Belgia şi Polonia pentru a vedea dacă am putea să scalăm şi în afara ţării şi într-adevăr şi ei au aceeaşi peroblemă şi sunt dispuşi să colaboreze.”

Pentru anul viitor, start-up-ul are în plan să aibă doi clienţi mari din România – spitale cu peste 100 de paturi, precum şi o serie de clinici şi spitale mai mici.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR