ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Dudoiu, cofondator şi CEO SeedBlink, platformă de equity crowdfunding: Ne propunem să menţinem ritmul de o listare pe săptămână şi să ajungem la finanţări de 4 mil. euro în regim de crowdfunding la final de an

21 oct 2020 Autor: Ioana Nita

Suma maximă investită până acum prin intermediul SeedBlink într-un start-up de o singură persoană s-a situat la 35.000 euro.

SeedBlink, platforma locală de equity crowdfunding lansată în decembrie anul trecut de foştii bancheri Andrei Dudoiu şi Ionuţ Pătrăhău, şi-a propus să intermedieze până la finalul acestui an finanţări de 4 milioane euro pentru start-up-urile de tehnologie listate în cadrul platformei. Totodată, compania are în plan să adauge o serie de funcţionalităţi noi în platformă atât pentru investitori, cât şi pentru start-up-uri, şi explorează şi ideea extinderii pe pieţe din regiune.

„Ţinta noastră pentru anul acesta este să ajungem la 4 milioane euro, faţă de cele 2,7 milioane strânse până acum în regim de equity crowdfunding. De la începerea toamnei suntem la o listare pe săptămână, şi încercăm să susţinem acest ritm. Evident, acesta depinde însă şi de pregătirea start-up-urilor pentru astfel de listări. Noi până acum am acoperit 11 verticale plecând de la healthtech, edutech, cybersecurity, machine learning, cleantech, economia circulară pe care noi o vedem cu potenţial mare în România în următorii ani, gaming, zona de HoReCa-tech , HR-tech, IoT şi enterprise software şi mai nou agritech“, a declarat Andrei Dudoiu, cofodator şi CEO al SeedBlink, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. În prezent, platforma a ajuns la cea de-a XX-a listare, iar în multe dintre campaniile derulate până acum pe SeedBlink finanţarea prin equity crowdfunding a făcut parte din runde mai mari de investiţii în care au fost implicate fonduri de investiţii şi business angels.

„Practic rolul nostru în ecosistem a fost de a genera şi de a ajuta la strângerea unor finanţări de aproape 5 mili­oane de euro până acum.“

Suma minimă cu care un investitor înregistrat pe SeedBlink.com poate finanţa un start-up este de 2.500 euro, iar limita maximă este setată la 15% din valoarea campaniei de crowdfunding.

„Până acum suma maximă investită de un singur investitor într-o campanie a fost de 35.000 euro, iar valoarea medie a unui tichet s-a situat la 5.000 de euro pentru toate campaniile pe care le-am derulat până în prezent“, a precizat el.

Până acum, peste 1.900 de persoane şi-au deschis conturi de investitor pe SeedBlink.com, iar dintre aceştia 320 au făcut deja investiţii - unii în mai multe campanii.

Cum funcţionează mai exact investiţiile realizate prin intermediul SeedBlink şi de ce suma minimă ce poate fi investită se situează la 2.500 euro? „Noi, din cauza legislaţiei inexistente specifice pentru equity crowdfunding a trebuit să plecăm de la o sumă minimă fiindcă nu putem gestiona mii de investitori aşa cum se întâmplă în campaniile din Marea Britanie spre exemplu. Noi până acum am avut un maxim de 75 de investitori într-o campanie pe care îi asamblăm într-un vehicul investiţional – SPV, într-un SRL sau SA, depinde câţi acţionari sunt, şi care devin acţionari în firma listată prin acel SVP“, a explicat Andrei Dudoiu.

În perioada următoare SeedBlink are în plan să introducă în cadrul platformei o serie de funcţionalităţi noi, atât pentru investitori, cât şi pentru start-up-uri. Pentru investitori, compania va introduce o secţiune numită „portofoliul meu“ în care aceştia vor putea să vizualizeze centralizat toate investiţiile realizate în start-up-urile listate în cadrul platformei. De asemenea, aceştia vor vedea stadiul investiţiilor, raportări de la start-up-urile în care au investit, strcutura capitalului acelor start-up-uri, ş.a.m.d. Totodată, SeedBlink pregăteşte şi o aplicaţie pentru investitori, unde aceştia să aibă la îndemână toate informaţiile rapid.

Pentru start-up-uri, compania va introduce un modul de educaţie pentru antreprenori, precum şi un modul de rating pentru a putea evalua nivelul de pregătire al acestora, ambele fiind soluţii dezvoltate pe baza instrumentelor de învăţare create în cadrul firmei Human Finance din care s-a desprins platforma SeedBlink.

„Noi iniţial când am început SeedBlink a fost un spinoff din Human Finance de care vorbeam şi acum ciclul se închide importând ce am construit acolo, respectiv aceste instrumente de învăţare practic, să le integrăm în Seedblink sub forma unui modul de educaţie pentru antreprenori, dar şi sub forma unui modul de rating care să dea note stadiul de pregătire al antreprenorilor. Am avut multe priorităţi din punct de vedere al dezvoltării IT şi încercăm să le acoperim pe toate, nu am reuşit să facem încă această racordare a instrumentelor pe care le avem, de pregătire. este unul dintre planurile pentru începutul anului viitor.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR