ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Negrău, CEO şi cofondator Cartloop, platformă de marketing conversaţional: Am luat o finanţare de 300.000 euro cu care vrem să ne dezvoltăm produsul şi să lansăm versiunea a doua

29 sep 2020 Autor: Ioana Nita

„Cel mai probabil în circa 8-12 luni vom avea nevoie de o a doua finanţare. Pentru următoarea etapă vom colabora cu siguranţă şi cu investitori din afara ţării.“

Cartloop, un start-up din Oradea care a lansat în aprilie o platformă de marketing con­versaţional folosită deja de sute de magazine online din SUA, Canada, Marea Britanie şi Austra­lia, a atras recent o primă finanţare în valoare de 300.000 de euro de la fondul de investiţii local Gapminder, sumă cu care are în plan să dezvolte în continuare produsul şi să lanseze a doua versiune în circa 8-12 luni.

„Vom folosi banii aproape exclusiv pentru dezvoltarea platformei - programare, product design şi doar circa 10-20% în marketing şi vânzări. Ca orice start-up ţintim piaţa globală pentru că sunt sume mult mai mari decât în România. Piaţa de SMS marketing este mult mai matură în ţările din afară - vedem o rată de conversie foarte bună acum în ţările în care suntem prezenţi acum. Avem în plan să facem soluţia noastră disponibilă şi pentru WhatsApp şi Messenger şi alte tehnologii, însă pentru început SMS-ul ni s-a părut varianta cu riscul cel mai scăzut, iar costurile nu sunt ridicate. În Europa, WhatsApp mai ales, şi Messenger sunt mai populare decât în SUA, unde SMS-ul şi iMessage sunt mult mai folosite decât în ţările europene. În momentul în care vom lansa versiunea a doua a platformei, în circa 8-12 luni, Cartloop va fi o platformă multi-channel, nu doar de SMS marketing“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Andrei Negrău, CEO şi cofondator al Cartloop.

Platforma Cartloop este dispo­nibilă în prezent ca aplicaţie pentru comercianţii care au magazinele online create pe platforma de e-commerce Shopify, însă aceasta se va integra în viitor şi cu alte platforme internaţionale de e-commerce precum Presta Shop sau Magento.

Ce face însă mai exact Cartloop? Platforma le permite retailerilor online să comunice prin SMS cu clienţii care şi-au abandonat coşurile de cum­părături de pe site-urile lor astfel încât să afle de ce nu au finalizat achiziţia şi să soluţio­neze problema.

„Ideea mi-a venit pe când lucram la magazinul meu online pe care l-am vândut şi atunci ca  proprietar de magazin online vedeam un număr foarte mare de coşuri abandonate - câteva mii de dolari pe zi în coşuri abandonate, iar pentru un business mic era o sumă destul de mare şi atunci m-am gândit ce pot să fac. Bineînţeles că am folosit toate soluţiile posibile - trimiteam e-mailuri, foloseam Google Analytics şi toate instru­mentele pe care le foloseşte un om de marketing ca să afle care este problema şi nu am găsit răspunsul - nu înţelegeam de ce foarte mulţi adăugau produsul în cos, ajungeau la check-out, dar pur şi simplu nu mai cumpărau“, a explicat el, adăugând că apoi după ce a reuşit să contacteze clienţii a aflat că aceştia abandonau coşurile de cum­părături din diverse motive - fie nu găseau destule informaţii despre livrare, fie nu vroiau să plătească costul livrării ş.a.m.d. Odată ce proprietarul unui magazin online ştie însă motivul pentru care un client nu a dus comanda la bun sfârşit, poate interveni şi îi poate oferi spre exemplu o reducere sau livrare gratuită etc.

În prezent, start-up-ul Cartloop are şapte persoane în echipă care se ocupă de conturile brandurilor din portofoliu. Platforma trimite automat primul mesaj automat către clientul care a abandonat coşul, iar odată ce acesta a răspuns, conversaţia este preluată de un specialist din echipa Cartloop.

“Am trecut de câteva sute de clienţi - unii sunt mai marii, alţii mai mici. Cel mai mare client are vânzări totale de circa 70 mil. dolari pe an, alţii mai mici circa 1.000-2.000 de dolari pe lună în funcţie de business-ul lor”, a precizat Andrei Negrău în legatură cu numărul de clienţi din portofoliul actual.

Printre clienţii Cartloop se numără comercianţi online din dinferite arii precum gadgeturi, electronice, fashion, cosmetice, nutriţie şi food delivery. În prezent, cel mai mare client al start-up-ului este magazinul online shineon.com specializat în comercializarea de bijuterii şi accesorii personalizate.

Modelul de business al Cartloop se bazează atât pe perceperea unui comision din vânzările generate cu ajutorul platformei, precum şi pe o subscripţie lunară, În cazul planului de bază, se percepe doar un comision de 15% pe vânzările generate cu ajutorul Cartloop, iar în cazul planului pro, procentul scade la 3% însă se achită şi un abonament de 300 dolari.

“Vrem ca până în decembrie să atingem un milion de dolari venituri generate pentru clienţii noştri. Până acum am generat circa 400.000 dolari.”

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR