ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Pantelimon, cofondator şi CEO: ENSO Business Services, platformă online pentru companii şi furnizori de servicii: Suntem în discuţii pentru a lua a doua finanţare, iar anul viitor vrem să accesăm o a treia investiţie de până la 1 milion euro

6 nov 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a luat o primă finanţare în valoare de 200.000 euro de la compania IT locală Qubiz.

Start-up-ul ENSO Business Services din Cluj-Napoca, care dezvoltă o platformă B2B prin intermediul căreia companiile îşi pot găsi furnizorii de servicii potriviţi, se află în prezent în discuţii pentru a lua cea de-a doua finanţare, de circa 150.000 euro, pentru a se putea extinde în mai multe oraşe din ţară. Totodată, cei şase antreprenori din Cluj-Napoca care au fondat ENSO se gândesc deja şi la cea de-a treia rundă de finanţare care este în plan pentru jumătatea anului viitor şi care se va apropia de un milion de euro.

„Suntem foarte aproape să concretizăm o nouă investiţie. Sperăm ca până la sfârşitul acestui an să putem beneficia de finanţare şi să continuăm cu planurile de business. Obiectivul nostru este să aplicăm acelaşi model pe care l-am aplicat în Cluj şi în alte oraşe mari din România, respectiv Bucureşti, Timişoara, Iaşi. Ulterior avem în plan să atragem o investiţie care să ne permită să aplicăm modelul testat în România în alte ţări din Europa Centrală şi de Est - ţintim în primul rând alte capitale europene”, a declarant în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Andrei Pantelimon, cofondator şi CEO ENSO Business Services. Ideea de la care a pornit proiectul ENSO a luat naştere la începutul anului 2019, însă dezvoltarea efectivă a platformei într-o echipă formală a pornit circa nouă luni mai târziu. Lansarea primei versiuni a platformei a avut loc în urmă cu câteva săptămâni, aceasta fiind practic acum în faza de testare cu câţiva zeci de furnizori şi câteva zeci de companii din Cluj-Napoca.

„Primele funcţionalităţi vin din nevoia rezolvării anumitor probleme - probleme de la nivelul companiilor legate de identificarea şi selecţia furnizorilor şi probleme de la nivelul furnizorilor care sunt reprezentate de dificultatea de a obţine vizibilitate la nivelul tuturor clienţilor lor ţintă. Ceea ce facem în această primă fază este să rezolvăm aceste două probleme“.

„Le oferim companiilor pe de-o parte posibilitatea de a identifica furnizori pentru toate serviciile de care au nevoie pentru a opera, iar furnizori le oferim posibilitatea de a fi vizibili către clienţii lor ţintă”, a explicat el.

În prezent, platforma ENSO permite identificarea după criterii multiple a unor furnizori pentru mai mult de 80 de tipuri diferite de servicii de business, de la servicii de marketing, IT&C şi resurse umane, până la servicii de curăţenie şi facility management.

“Pare un număr mare, însă am constatat că pe parcursul unui an, majoritatea companiilor lucrează cu până la 80 de servicii diferite pentru a opera businessul. Sigur, fiecare business are un alt specific şi fiecare se axează pe anumite servicii. Aceste servicii incluse în platfromă sunt toate serviciile de care are nevoie un business pentru a opera, pornind de la servicii ce ţin de la servicii ce ţin de administrarea businessului respectiv - contabilitate, audit financiar, servicii juridice, servicii de recrutare, mergând către servicii ce au legătură cu managementul clădirilor, servicii legate de beneficiile pentru angajaţi până la servicii pentru organizarea de evenimente ş.a.m.d., călătorii şi logistică.”Printre primii furnizori interesaţi de platforma ENSO sunt cei afectaţi de această perioadă - businessurile care se bazează pe organizarea de evenimente, servicii legate de engagementul angajaţilor şi pe zona de compliance, fiindcă munca de acasă presupune un set de reguli diferite faţă de cea de la birou. Iar companiile care testează platforma provin din diferite industrii, inclusiv IT.

“Până la finalul anului 2021 ne aşteptăm să avem aproximativ 1.000 de companii pe platformă care să achiziţioneze servicii şi circa 5.000 – 6.000 de furnizori care oferă servicii în circa 4-5 oraşe din România”, a subliniat Andrei Pantelimon.

Modelul de business al ENSO se va baza la început pe un abonament anual pe care îl vor plăti furnziorii pentru a fi vizibili pe platforma şi pentru a beneficia de accesul la clienţii lor ţintă.

“Ulterior, odată ce continuăm dezvoltarea platformei, vom introduce şi un set de servicii mai complexe, premium, atât pentru businessuri, cât şi pentru furnizori, pe care le vom taxa separat în funcţie de valoarea pe care o vor aduce utilizatorilor platformei.”

Pe termen lung, fondatorii ENSO au în plan să dezvolte platforma într-un market-place B2B pentru serviciile de care au nevoie companiile.

“Ne propunem să oferim un proces de achiziţie end-to-end pentru companii. Practic, acest lucru ar însemna că firmele vor putea, prin intermediul ENSO, să identifice şi să contracteze furnizorii şi să folosească datele generate de platformă pentru a face management al acestor furnizori. Platforma o să crească foarte mult în complexitate în anii următori”, a precizat Andrei Pantelimon. 

Până acum, platforma ENSO a fost dezvoltată din fondurile proprii ale fondatorilor şi cu ajutorul primei investiţii obţinute.

“Am atras foarte repede o investiţie de 200.000 euro de la Qubiz - o companie IT locală cu prezenţă în Cluj şi Oradea, care a ales foarte rapid să ni se alăture şi să participe la povestea ENSO cu o investiţie. Investiţia ne-a permis să dezvoltăm produsul şi să punem la punct planurile de dezvoltare ulterioară.”

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: