• Leu / EUR4.8079
  • Leu / GBP5.7552
  • Leu / USD4.4355
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Şerbănoiu, cofondator Socialinsider: Trei foşti angajaţi ai Bitdefender au creat o platformă de analiză a performanţei brandurilor pe reţelele sociale cu mii de clienţi pe plan global

24 ian 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Cei mai mulţi clienţi sunt din SUA, ei plătesc mai repede şi sunt mai învăţaţi să plătească pentru asemenea instrumente de business.   

Socialinsider, o platformă care le permite clienţilor să analizeze performanţa brandurilor lor în reţelele sociale, care a fost dezvoltată de un start-up fondat de trei foşti angajaţi ai Bitdefender - una dintre cele mai mari companii de software locale - a ajuns la un portofoliu de câteva mii de clienţi la nivel global şi are în plan să-şi continue expansiunea.

„Principalale pieţe vizate sunt cele în care se vorbeşte limba engleză: SUA, Marea Britanie, Australia. Pieţele acestea sunt principala ţintă, dar nu avem restricţii geografice, putem lua clienţi de peste tot. Cei mai mulţi clienţi sunt din SUA, ei plătesc mai repede şi sunt mai învăţaţi să plătească pentru asemenea instrumente de business.  Avem şi clienţi din România, nu foarte mulţi, pentru că în România ciclul de vânzare este mai greu. Durează mai mult, trebuie să ai mai multe discuţii, e mai greu”, a declarat Andrei Şerbănoiu, cofondator al Socialinsider, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. „Avem clienţi din Germania, Franţa, Asia destul de mult, iar clienţii sunt branduri care fac în interior managementul reţelelor social media, dar în principiu agenţii de toate mărimile care folosesc instrumentul nostru intern pentru toţi clienţii lor, pentru a genera rapoarte, pentru a realiza comparaţii, să le dea statistici mai departe clienţilor ca să le arate că au făcut o treabă bună.”

Compania nu are în plan în acest moment să obţină o finanţare, în condiţiile în care se susţine singură din veniturile de la clienţi, a declarat reprezentantul companiei. „Ne susţinem singuri, nu avem datorii, nu avem nevoie de o finanţare imediată pentru a ţine compania. Nu am luat finanţare, în schimb la lansare am fost contactaţi de o platformă din SUA care intermediază într-un fel vânzări. Era foarte la început, când aveam nevoie de ceva resurse ca să ne susţinem. A picat la fix propunerea şi am avut atunci în şase luni vânzări de peste 100.000 de dolari, care ne-au ajutat să ne susţinem până când am crescut veniturile lunare la un nivel la care să stăm relaxaţi gândindu-ne la ziua de mâine. Momentan nu discutăm“ (o finanţare - n. red.).

Nu este exclusă dar momentan nu e ceva ce noi căutăm în mod activ. Nu e un lucru de care să fim interesaţi momentan. Pe viitor lucrurile se pot schimba, în funcţie de cum decidem să ne extindem”.

Ce a mai declarat Andrei Şerbănoiu în cadrul emisiunii

♦ Am ajuns o echipă de 5 oameni, de la 3 la început. De la jumătatea anului vrem să mai angajăm o persoană şi vrem să creştem afacerea. Aici sunt mai multe strategii pe care le abordăm. În principiu ne facem content marketing adică scriem articole multe despre social media pe teme curente şi mai facem studii - avem un volum foarte mare de date şi analizăm acele date în funcţie de ce întrebări pun oamenii pe reţelele sociale.

♦ Socialinsider este o platformă de social media analytics şi benchmarking, asta înseamnă că analizăm performanţa paginilor de social media pentru clienţii noştri şi generăm rapoarte şi le permitem să se compare cu competitorii lor ca să obţină idei de content sau cum să îşi schimbe strategia de social media. Momentan utilizatorii pot să analizeze pagini de Facebook, profile de Instagram, conturi de Twitter şi canale de YouTube, în principiu cam toate locurile în care brandurile au deja o prezenţă stabilită şi ne uităm şi la toate platformele acestea noi, TikTok, Snapchat - aşteptăm să ofere capabilităţi de integrare şi atunci le vom integra şi noi rapid.

♦ Noi făceam un produs şi era cam mare şi unul dintre clienţi ne-a spus - ce bine ar fi dacă aţi avea în platforma asta şi social media analytics. Nu aveam aşa ceva la acel moment, dar am început să implementăm acel instrument în platformă. Apoi că am văzut din toată aplicaţia mare pe care o creasem noi utilizatorii foloseau doar bucata de social media analytics, astfel că am făcut un produs separat doar pentru această zonă şi de aici a început totul.

♦ Noi am fost toţi colegi în Bitdefender acum mulţi ani şi am lucrat împreună foarte mult timp. La un moment dat ne-am spus hai să facem ceva, nu aveam idee exact ce să facem, nu plecasem cu ideea hai să facem o platformă de scoial media analytics. Pornisem de la ideea că vrem să facem ceva, aveam multă energie şi voiam să o punem în ceva. Am ales un proiect şi am pus în proiectul acela - nu a fost extraordinar ca vânzări proiectul respectiv dar ne-a dus către Socialinsider, la care lucrăm şi acum.

♦ Avem în jur de câteva mii de utilizatori care folosesc platforma cel puţin o dată la 90 de zile. Unii clienţi adaugă pagini şi profile şi se compară cu competitorii, îşi generează rapoarte pe care probabil le prezintă managerilor lor sau le transmit la clienţi. Avem şi alţi clienţi care fac un fel de content curation adică se uită pe foarte multe postări şi încearcă să le categorisească, să vadă dacă au respectat brand guidelines sau dacă pot să extragă idei despre ce să posteze ei mai departe pe social media.

♦ Statisticile pe care le oferă Facebook în platformă sunt OK dar partea de benchmarking, de comparare cu competitorii nu este chiar puternică, nu este punctul forte pentru că nu îi interesează iar produsul nostru este construit în jurul acestei idei, de benchmarking. Acum venim şi cu posibilitatea de a avea toate canalele de social media ale unui brand într-o singură platformă şi de a genera un raport complet. În dashboard se văd datele agregate pentru toate platformelele pentru că uneori oamenii au nevoie să ştie care sunt statisticile complete pe zona de social media pentru brandul lor.

♦ Te poţi uita peste postările competitorilor să vezi ce tip de conţinut publică, poţi să vezi care este engagementul-ul adică numărul de like-uri, share-uri, comentarii şi aşa mai departe raportat la numărul de fani al paginii şi să vezi dacă ai rezultate mai bune sau mai slabe faţă de ei.

♦ Produsul are o perioadă de probă de 7 zile, după care avem diferite abonamente cu plata lunară şi în principiu oamenii intră pe site, testează, ne mai întreabă una alta şi apoi îşi aleg ei ce plan le este potrivit în funcţie de cât de mult vor să folosească, câte profile vor să adauge.

♦ Tariful pentru abonamente se schimbă des - prima oară era gratis, pentru că am vrut să vedem întâi dacă este ceva util, apoi a fost 20 de dolari, şi acum avem 59 de dolari, 99 de dolari şi 199 de dolari. Putem propune şi un plan anual, care are un preţ mai mic.

♦ Programatorii sunt răsfăţaţi (pe piaţa muncii din România - n. red.) - aşa este şi acesta este un mare obstacol de trecut, pentru că este foarte greu dintr-o situaţie de confort să treci într-o situaţie în care nu ai mai fost niciodată şi care nu este comfortabilă. Probabil că singuri niciunul dintre noi nu ar fi putut să facă asta. Aveam noi energia ridicată de a trece la o chestie pe cont propriu dar împreună am reuşit să ne amplificăm energia asta şi să ne motivăm şi au fost şi etape mai complicate în care faci foarte multe lucruri noi, te loveşti de foarte multe obstacole ţi trebuie să ai mult mai multe roluri decât într-o corporaţie. Aici trebuie să faci multe lucruri - nu este doar despre programare, trebuie să faci o groază de alte chestii, şi toate sunt înafara zonei de confort, mai ales a unui programator.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: