ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Sota, cofondator al Edesia, marketplace pentru jucătorii din HoReCa: „Lansăm oficial platforma în septembrie anul acesta, iar în 2023 vrem să avem minim 1.000 de utilizatori“

8 iul 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

Platforma se află în stadiul de Beta şi înregistrează în prezent 100 de furnizori şi businessuri de alimentaţie publică.

Edesia, platformă de tip marketplace care face legătura între businessurile de alimentaţie publică şi furnizorii de materie primă din domeniu, cu scopul de a reduce costurile de operare ale jucătorilor de profil, va fi lansată oficial în toamna anului 2022, având ca obiectiv să atragă minim 1.000 de restaurante, cafenele, furnizori şi alte businessuri active în sectorul de profil până la finalul anului 2023.

„Am început să dezvoltăm platforma în urmă cu doi ani, când a venit pandemia şi ne-am dat seama că există această nevoie în piaţă. Vom lansa platforma oficial în septembrie anul acesta. Mai avem puţin. Drumul a fost lung, avem jumătate din aplicaţie 100% terminată, dar vrem ca totul să fie bine pus la punct înainte să o lansăm oficial. În 2023 vrem să înregistrăm între 1.000 şi 2.000 de utilizatori pe platformă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Sota, cofondator al platformei Edesia.

În prezent, platforma Edesia se află în stadiul de Beta şi înregistrează 100 de furnizori şi businessuri active în sectorul HoReCa.

„Platforma este deschisă pentru restaurante şi furnizori din toată ţara, dar la început ne vom concentra pe jucătorii din Bucureşti, fiind cea mai lichidă piaţă, însă Edesia va funcţiona de oriunde din ţară.“

De asemenea, după piaţa din România, fondatorii Edesia vizează şi o extindere internaţională, având ca obiectiv zona Europei de Est.

„Nu excludem extinderea în special în ţări care ne sunt vecine, precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, poate chiar Austria. Am identificat start-up-uri similare în Anglia, Germania şi în Statele Unite ale Americii, dar pe zona aceasta de Europa de Est nu sunt multe şi, practic, această zonă este ţinta noastră principală“, a spus Andrei Sota.

În ceea ce priveşte monetizarea, cofondatorul platformei a explicat că pentru serviciile oferite de Edesia vor plăti atât restaurantele şi businessurile din sectorul HoReCa, cât şi furnizorii.

„Monetizarea se face atât de la restaurante, cât şi de la furnizori. Practic, restaurantul plăteşte un abonament lunar, iar furnizorul o cotă parte din cifra de afaceri realizată prin intermediul platformei. Acestea sunt principalele două canale de monetizare, iar cel de-al treilea este partea reprezentată de marketing şi publicitate în cadrul platformei.“

Până în prezent, platforma a fost dezvoltată din banii fondatorilor. Andrei Sota a menţionat că va face demersurile pentru atragerea unei finanţări atunci când platforma este 100% funcţională şi când demonstrează că răspunde la o nevoie importantă din piaţă.

„Nu am atras încă finanţare pentru că nu ne-am propus să facem acest pas. Am dezvoltat totul pe cont propriu, am creat o echipă care ne-a ajutat să dezvoltăm tehnologia din spatele platformei, a fost un proces intens dar am reuşit. Mai departe, primii paşi în relaţia cu furnizorii îi vom face tot pe cont propriu, iar după ce vom avea lansată platforma, după ce demonstrăm că tehnologia funcţionează, vom merge spre investitori. Cu siguranţă anul acesta nu vom ridica nicio finanţare“, a adăugat Andrei Sota.

El a menţionat că un alt obiectiv este ca la finalul anului 2023, platforma să înregistreze afaceri de minim 200.000 de euro.

„Anul acesta nu va fi relevantă cifra de afaceri, având în vedere că lansăm oficial platforma în septembrie. Dar anul viitor vrem să ajungem la 200.000 – 300.000 de euro cifră de afaceri.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR