ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Vasile, cofondator: SanoPass, platformă online de abonamente medicale: Anul viitor vrem să luăm o nouă finanţare. Planul nostru este să ajungem la un profit operaţional de peste 2,4 milioane de euro în trei ani

13 apr 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a atras în luna martie a acestui an o finanţare totală de 400.000 euro.

SanoPass, un start-up din Târgovişte în­fiinţat la finalul lui 2018 care oferă alternativa digitală la abonamentele medicale clasice, are în plan ca anul viitor să ia o nouă finanţare pentru a susţine în continuare dezvoltarea busi­nessului, însă pentru moment nu a putut preconiza exact suma de care va avea nevoie, în condiţiile în care criza actuală declanşată de pandemia datorată noului tip de coronavirus va întârzia atingerea ţintelor sale cu circa trei luni. „După criză, atât oamenii, cât şi angajatorii se vor uita mai atent spre zona medicală, unde îşi vor investi banii, şi cu precădere în zona de prevenţie medicală. Domeniul în care activăm noi va fi un beneficiar al acestei crize. Problemele care au apărut însă din cauza crizei sunt legate de întârzierea semnării unor contracte. Ca atare, estimăm că o să avem întârziere de circa trei luni pe planul de business pe care ni l-am asumat la începutul anului“, a declarat Andrei Vasile, cofondator al SanoPass, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Start-up-ul SanoPass a obţinut luna trecută o finanţare totală de 400.000 euro – câte 150.000 de euro de la fondurile de investiţii Cleverage Venture Capital şi Founders Bridge, şi 100.000 euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink.com.

În urma investiţiei totale obţinute, start-up-ul a fost evaluat la 2 milioane euro.

Ce face însă mai exact SanoPass? „Sanopass este o platformă de optimizare a serviciilor medicale oferite angajaţilor. Practic, noi conectăm angajatorii, beneficiarii - angajaţii companiilor, şi clinicile prin intermediul platformei, scopul fiind de a oferi servicii medicale de prevenţie“, a explicat el. Mai exact, SanoPass le oferă companiilor servicii medicale personalizate după cerinţele lor pentru angajaţi. Oferta este mult mai diversă decât atunci când angajatorul alege un pachet de la o clinică privată anume, fiindcă în reţeaua SanoPass sunt acum peste 650 de clinici partenere la nivel naţional, iar numărul va creşte la 1.400 la finalul acestui an.

„Noi emitem abonamentele medicale către companii, iar companiile le oferă propriilor angajaţi  ca beneficii extrasalariale scutite de taxe şi deductibile, iar angajaţii - beneficiarii noştri, îşi aleg singuri clinica la care vor să meargă prin intermediul aplicaţiei mobile. Avem un sistem de geolocalizare care le arată cele mai apropiate clinici din jurul lor, iar după ce utilizatorii  se selectează clinica unde vor să meargă, pot suna să se programeze. odată ajunşi în clinică, aceştia trebuie să scanează un cod pentru a valida serviciul medical de care vor să beneficieze, iar apoi fără să plătească nimic pleacă acasă şi aşteaptă rezultatul tot prin intermediul aplicaţiei“, a detaliat Andrei Vasile modul în care se utilizează platforma SanoPass.

În prezent, start-up-ul are 50 de clienţi, aceştia provenind din diverse domenii precum IT, producţie, financiar-bancar şi transport.

„Avem un pipeline destul de consistent - o mare parte dintre discuţiile cu clienţii o să le ducem însă în a doua jumătate a anului. Eu îmi doresc foarte mult să păstrăm ţinta de vânzări pentru anul acesta. Cel mai probabil că o să avem un plus/minus de circa 10% în vânzări faţă de ce ne-am propus noi. În a doua parte a anului vom accelera“, a punctat cofondatorul SanoPass.

Modelul de business al SanoPass se bazează pe două surse de venit – una provine de la companii, iar una de la clinicile cu care colaborează.

„Stabilim cu fiecare angajator în parte un tip de abonament personalizat pe nevoile companiei lui. Să spunem că pentru o companie cu 1.000 de angajaţi am stabilim un abonament de 10 euro pe lună. Ca atare, companile ne plăteşte în fiecare lună câte 10.000 de euro. La sfârşitul anului tragem linie şi vedem câţi bani am încasat de la companie, cât am plătit pe servicii medicale,  iar diferenţa le-o returnăm ca discount pentru anul viitor.“

În cazul clinicilor, în funcţie de tarficul pe care SanoPass îl generează pentru acestea - numărul de pacienţi şi servicii medicale, start-up-ul primeşte o reducere la tarifele de listă ale serviciilor medicale oferite de clinici.

Anul trecut, SanoPass a închis cu un venit recurent de 15.000 euro pe lună.

„Ca cifră de afaceri nu este o sumă mare sau importantă pentru 2019 pentru că acest venit recurent lunar se va reflecta anul acesta iar până la sfârşitul lui 2020 noi vrem să avem în jur de 20.000 de abonaţi“, a subliniat Andrei Vasile.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR