• Leu / EUR4.9050
  • Leu / GBP5.8089
  • Leu / USD4.7905
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Vasile, managing partner, SanoPass: Ajungem la peste 50.000 de utilizatori la finalul anului. Adăugarea abonamentelor de fitness ne-a adus o creştere a afacerilor şi vrem să mergem pe un model integrat de servicii pentru prevenţie medicală

30 iun 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul va anunţa în curând încheierea unei runde de finanţare de 3 milioane de euro, fonduri atrase de la un investitor local ♦ Ţinta de afaceri pentru 2022 este de 1,5 milioane de euro.

Start-up-ul local medtech SanoPass, care a dezvoltat o plat­formă prin care le oferă utilizatorilor acces la abonamente medicale şi de fitness, şi-a setat ca obiectiv să ajungă la finalul acestui an la 300 de companii-client şi la 50.000 de utilizatori, faţă de circa 250 de companii-client, respectiv 30.000 de utilizatori în prezent, în condiţiile în care echipa va investi mai mulţi bani în marketing şi vânzări odată ce runda de finanţare de 3 mil. euro aflată acum în desfăşurare se va încheia. Totodată, start-up-ul va continua să investească în partea de cercetare-dezvoltare, urmând să mai lanseze în cadrul platformei şi un modul de nutriţie bazat pe inteligenţă artificială asistat de către medici.

„O să încheiem anul cu 1.500 de furnizori de servicii medicale în reţeaua noastră, 50.000 de utilizatori în platformă şi peste 300 de companii-client. Iar pe zona de fitness ţinta noastră principală, fiind şi primul an întreg în care noi avem acest produs, este în primul rând să ne consolidăm pe zona de reţea şi să lucrăm cu peste 400 de săli de fitness şi studiouri din România şi să lansăm o platformă de booking şi pe zona de fitness - dacă vrei să te duci la cycling sau la kangoo jumps să poţi să cauţi după serviciu şi să rezervi un slot la cea mai apropiată sală de tine. Şi acest lucru se va întâmpla destul de rapid. Astăzi suntem în discuţii şi lucrăm la o integrare cu cel mai mare furnizor de ERP de fitness din România şi facem acest lucru. Iar ca număr de utilizatori pe zona fitness sperăm să avem în jur de 10.000, bineînţeles care să aibă şi o componentă în abonamentele medicale“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica start-up Update, Andrei Vasile, managing partner în cadrul SanoPass.

Start-up-ul a lansat platforma de abonamente medicale, accesibile atunci doar angajaţiilor companiilor-client, în 2019, iar de atunci echipa a reuşit să crească proiectul şi să facă o serie de schimbări la nivel de model de business.

Astfel, în toamna anului trecut, SanoPass a introdus în platformă şi abonamente de fitness, iar abonamentele oferite, atât cele medicale, cât şi cele de sport fiind acum accesibile şi segmentului B2C, nu doar B2B. Introducerea abonamentelor de fitness face practic parte din obiectivul SanoPass de a deveni în următorii ani o platformă all-in-one dedicată serviciilor de prevenţie medicală.

„La început Sanopass era o platformă dedicată exclusiv serviciilor medicale de prevenţie, însă acum Sanopass este mult mai mult - este un portal de sănătate, iar prin sănătate noi înţelegem prevenţie medicală, sport şi nutriţie. Anul trecut în octombrie am lansat abonamentele de fitness Sano Pass, emise sub brandul SanoPass Fit şi am venit cu o inovaţie în zona aceasta de fitness pentru că 99% dintre abonamentele noastre de fitness conţin şi servicii medicale. Deci practic noi emitem pachete bundle de servicii medicale cu fitness inclus şi îi ajutăm pe oameni să facă mişcare - le oferim acces la o reţea naţională de săli de fitness, îi facem să fie mai conştienţi de beneficiile sportului şi de beneficiile mişcării în viaţa lor de zi cu zi. Practic, noi promovăm mişcarea şi fitness-ul în scop profilactic şi îi educăm pe oameni astfel încât să considere acest serviciu ca o componentă de prevenţie medicală“, a explicat el.

SanoPass colaborează în momentul de faţă cu 162 de săli de fitness din România. „Avem acoperire naţională, suntem în aproape toate reşedinţele de judeţ şi creştem cu 10-15 săli noi în fiecare lună, iar produsul a fost foarte bine primit atât de piaţă, cât şi de utilizatorii noştri de abonamente medicale.“

În prezent, circa 30.000 de persoane au abonamente SanoPass, majoritatea dintre aceştia având abonamente medicale, însă deja aproape 4.000 dintre aceştia au ambele tipuri de servicii – şi medicale şi de fitness.

„Creştem şi se vede că această rată de cross-sell, cel puţin în anumite perioade ale anului creşte destul de mult, iar dezideratul nostru este ca până la sfârşitul anului 20% din portofoliul nostru să aibă şi o componentă de fitness şi de nutriţie pentru că urmează să lansăm cât de curând şi o componentă de nutriţie, astfel încât să acoperim tot acest cerc de sănătate prin prevenţie medicală, sport şi nutriţie, pentru ca utilizatorii să poată să aibă o vedere de ansamblu, 360 grade, asupra sănătăţii lor“, a punctat Andrei Vasile, explicând că pe perioada unui an, atât cât este valabil un abonament medical SanoPass, sau un abonament de fitness, utilizatorii vor putea avea acces şi la o reţea de nutriţionişti.

„Îşi vor putea schimba stilul de viaţă asistaţi, atât de tehnologie, cât şi de doctori profesionişti. O componentă va fi gratuită, însă bineînţeles că va veni la pachet şi cu o componentă cu plată, cel puţin şedinţele cu nutriţioniştii profesionişti, adică cu medici nutriţionişti - acestea vor fi disponibile sub formă de abonament. Probabil că într-un an şi jumătate nu o să mai comercializăm abonamente de fitness, medicale sau de nutriţie, ci pur şi simplu le vom oferi oamenilor o experienţă, va fi experienţa SanoPass, astfel încât ei vor plăti pentru accesul în platforma noastră, iar de acolo în funcţie de nevoile lor vor accesa anumite servicii sau nu.“

“Produsul nostru este destul de de matur. Nu cred că mai trebuie să dovedim că este un produs vandabil, că poate fi vândut. Cred că am demonstrat în cel puţin în ultimul an de zile, am găsit acel market fit pe care îl căutam de care avem nevoie să scalăm aşa că banii pe care îi vom atrage din această rundă de investiţii îi vom utiliza în preponderenţă pentru creştere. Creşterea care vine atât din campanii de marketing pe care vrem să le intensificăm şi să le susţinem din ce în ce mai mult cu bugete mai mari, cât şi din lărgirea echipei de vânzări, de key accounts B2B şi prin aceste două elemente o să putem să creştem atât zona B2C, cât şi zona B2B. Aceste două elemente ar fi cei mai mari consumatori de resurse”, a subliniat Andrei Vasile, adăugând că totodată noua finanţare va merge şi către dezvoltarea tehnologiei în continuare.

“Bineînţeles că nu o să ne oprim din dezvoltarea aplicaţiei. Tocmai am trecut pe un hosting, pe unul dintre cele mai performante cloud-uri din lume, facem penetration testing, ne ocupăm de zona de securitate să creştem să sporim să fim up to date cu toate tehnologiile. Aşa cum spuneam, acum lucrăm la un modul de nutriţie bazat pe inteligenţă artificială şi asistat de către medici nutriţionişti, aşa că o altă componentă majoră va merge în această parte de cercetare.”

Practic, prin această rundă nouă de finanţare, care va fi accesată de la fonduri locale de investiţii, va fi utilizată atât pentru schimbarea produslui şi consolidarea poziţiei SanoPass pe piaţa din România, planul fiind ca apoi start-up-ul să atace şi alte pieţe din Europa.

“Noi deja avem un birou la Chişinău şi unul la Sofia aşa că urmărim dezvoltarea şi în aceste două ţări. Dar scalarea cu adevărat probabil că se va face în 2024-2025 într-o ţară mult mai mare decât România şi probabil din sudul Europei.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR