ZF IT Generation

ZF IT Generation. Antonia Dumitriu, Irisphera – platformă AI de consiliere vestimentară: Am atras 160.000 euro de la 7xVentures şi SeedBlink pentru a duce soluţia de probă virtuală 3D în Italia şi Emirate

05.06.2025, 08:00 Autor: Ioana Nita

 Fondurile vor fi utilizate pentru dezvoltarea accelerată a produsului – o soluţie de probă virtuală 3D şi consultanţă de imagine automatizată – şi pentru extinderea pe pieţele cheie din Italia şi Emiratele Arabe Unite.

Irisphera, startup-ul românesc care dezvoltă o soluţie bazată pe inteligenţă artificială pentru proba virtuală 3D a hainelor şi consultanţă de imagine automatizată, a închis o rundă de finanţare de aproximativ 160.000 de euro, bani pe care îi va folosi pentru a accelera dezvoltarea produsului şi pentru a pătrunde pe pieţe internaţionale cheie precum Italia şi Emiratele Arabe Unite. Anunţul a fost făcut de Antonia Dumitriu, cofondatoarea Irisphera, în cadrul unui interviu realizat la Festival of Modern Owners (FOMO), eveniment susţinut de BCR.

Finanţarea este compusă din 100.000 de euro primiţi de la fondul de investiţii 7xVentures, condus de Leonard Leca şi Antonio Tistaru, şi aproape 60.000 de euro atraşi prin platforma SeedBlink de la investitori de tip business angel.

„Aceşti bani ne ajung până la finalul anului, pentru că ne dorim să creştem accelerat, să dezvoltăm produsul şi să intrăm pe pieţe-cheie, cum ar fi Italia şi Emiratele Arabe Unite“, a declarat Antonia Dumitriu. Start-up-ul plănuieşte să atragă o nouă rundă de finanţare, de tip seed, la începutul anului 2026.

Pe lângă consolidarea prezenţei în România, unde are deja trei clienţi activi (Verlin şi, de câteva zile, Hermoza), generând feedback pozitiv şi rezultate vizibile în rata de conversie, Irisphera forţează intrarea pe pieţe externe cu potenţial ridicat. „Suntem în discuţii pentru extinderea în piaţa din UAE (Emiratele Arabe Unite), dar şi din Arabia Saudită, unde vorbim cu un grup foarte mare care chiar vrea exclusivitate“, a dezvăluit Antonia Dumitriu. Piaţa din Emiratele Arabe este deosebit de atractivă deoarece, din considerente culturale, femeile nu pot proba hainele în magazine, iar o soluţie de probă virtuală devine astfel un „painkiller“, nu doar o „vitamină“.

În Europa, Italia este o ţintă prioritară, Milano fiind una dintre capitalele modei. Irisphera a avansat deja cu un proof of concept (POC) pentru magazinele Valentino în Italia şi speră să înceapă colaborarea cât mai curând. De asemenea, pieţe precum Olanda şi Marea Britanie sunt considerate atractive pentru segmentul de „second-hand reselling“, unde consumatorii caută experienţe de shopping conştiente şi sustenabile.

Antonia Dumitriu a subliniat că experienţa internaţională şi participarea la programe precum Go Global în Milano au schimbat fundamental traiectoria businessului. „De când am început să ies în afară, traiectoria businessului efectiv s-a schimbat“.

 

Strategie şi obiective post-investiţie

După închiderea rundei de finanţare, echipa Irisphera se va concentra pe vânzări. „În România ne dorim să avem 10 integrări cu branduri mici şi medii până la final de an şi să atragem un client mare din afara României – sau poate fi şi din România“, a precizat cofondatoarea Irisphera. Obiectivele financiare sunt ambiţioase: 150.000 de euro venituri în primul an de la investiţie şi o creştere accelerată la 800.000 de euro în al doilea an.

Reflectând asupra procesului de atragere a investiţiilor, care a durat aproximativ un an şi jumătate, Antonia Dumitriu a menţionat că lecţia principală a fost importanţa de a avea un produs live şi tracţiune în piaţă. De asemenea, este important ca antreprenorii să discute cu fonduri de investiţii specializate pe domeniul lor de activitate, care pot oferi nu doar capital, ci şi „smart money“ – conexiuni şi expertiză relevantă. În ceea ce priveşte competiţia, ea consideră că Irisphera nu are un competitor direct pe nişa de consultanţă de imagine automatizată şi probă virtuală 3D, diferenţiindu-se de soluţiile bazate pe AI generativ, care oferă mai degrabă un preview decât o soluţie la problema retururilor.