ZF IT Generation

ZF IT Generation. Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT, aplicaţie pentru fitness în metaverse: Am luat finanţări de peste 2 mil. dolari până în prezent, iar acum suntem în proces de a strânge alte 2 milioane de dolari

14 sep 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Până la finalul acestui an, Sense4FIT vrea să atragă 100.000 de utilizatori la nivel mondial în aplicaţia sa de fitness, iar până la sfârşitul anului viitor ţinta este să ajungă la 500.000 de utilizatori ♦ Start-up-ul va lansa un sistem de franciză pentru deschiderea de săli de sport fizice sub marca Sense4FIT.

Start-up-ul local Sense4FIT, care dezvoltă un întreg ecosistem pentru fitness, nutriţie şi mindfulness bazat pe cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală şi blockchain, se află în prezent în curs de a atrage finanţări în valoare de 2 milioane de dolari, urmând să ajungă astfel în total la investiţii de peste 4 milioane de dolari. Echipa Sense4FIT vrea să lanseze oficial aplicaţia cu acelaşi nume în circa o lună în magazinele de aplicaţii de pe iOS şi Android. În prezent, aplicaţia este disponibilă în AppStore pentru teste, dar poate fi accesată doar pe bază de recomandare.

„La început investiţia mea a fost de peste 100.000 euro. După ce investitorii au început să vadă calitatea flow-ului pe care îl avem, obiectivele, dar şi modul în care lucrăm, au început să se uite la echipă, la pitch deck-ul nostru, la obiectivele proiectului, nivelul de implementare, obiectivele de marketing, modul în care înţelegem şi vedem lucrurile, şi toate acestea au deblocat foarte multe resurse financiare prin investitorii pe care noi i-am atras. După prima etapă în care eu eram singurul investitor, am deblocat foarte mulţi investitori care au venit alături de noi în prima rundă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT.

El a pornit proiectul în urmă cu circa un an şi jumătate cu ideea de a crea o platformă online pentru fitness, nutriţie şi mindfulness, business pe care de altfel deja îl avea de mai mulţi ani, dar în mediul offline. Până acum, printre investitorii în Sense4FIT se numără atât fonduri de investiţii din SUA şi exchange-uri de criptomonede din străinătate, cât şi business angels.

„Avem ca investitori fonduri precum BullPerks şi Solrdao, Bhero ca şi platformă de launchpad, ixfi Exchange, plus business angels. Iar acum suntem într-un proces în care strângem încă două milioane de dolari în următoarele 5-6 săptămâni. Ştiu că cineva, mai ales din lumea afacerilor, poate spune că este un timp foarte scurt, doar că avem foarte mulţi investitori şi fonduri de investiţii deja on board şi avem auditul făcut, iar businessul este atractiv pentru foarte multă lume. În acest moment suntem contactaţi de pe toate continentele de fonduri de investiţii şi ne bucurăm că produsul nostru este înţeles şi dorit pe toate continentele şi acest lucru ne entuziasmează, dar în acelaşi timp punem multă presiune pe noi pentru că ne dăm seama cât avem de muncă - acum muncim câte 16 ore pe zi continuu fără exagerare“, a punctat Antonio Enache.

Start-up-ul dezvoltă un întreg ecosistem sub marca Sens4FIT în centrul căruia se află aplicaţia de mobil prin intermediul căreia utilizatorii vor avea acces în primă fază la conţinut video cu antrenamente de diferite tipuri, iar apoi şi la servicii de nutriţie şi mindfulness. Aplicaţia Sense4FIT se diferenţiază însă de alte aplicaţii de fitness disponibile acum pe piaţă prin faptul că foloseşte cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală, blockchain şi metaverse pentru a motiva utilizatorii să aibă un stil de viaţă sănătos.

“În acest moment, noi avem gata MVP-ul aplicaţiei noastre de <<active lifestyle>>, este o aplicaţie Fit2Earn Web 3. Ce înseamnă acest lucru? Că este conectată şi la blockchain, autentificarea se face pe bază de NFT-uri, dar conţinutul şi interacţiunea ta ca şi utilizator este aceeaşi ca în orice aplicaţie de fitness clasică. Normal că ne straduim din răsputeri să venim cu un conţinut special -o să avem peste 300 de antrenamente diferite încă de la început. În acest moment sunt peste 400 de antrenamente filmate - de la circuite clasice, de la yoga, pilates, functional training, body pump, ş.a.m.d., tot felul de clase care efectiv fac ca utilizatorul să îşi dorească să facă sport şi să facă ceva ce-i place. Dar pe lângă zona de conţinut, vom avea partea de remunerare pentru faptul că faci mişcare, iar acesta este un diferenţiator din ecosistemul nostru”, a punctat cofondatorul şi CEO-ul Sense4FIT. El a explicat că pentru a fi recompensat, un utilizator trebuie să îşi conecteze ceasul inteligent sau brăţara de fitness astfel încât aplicaţia să poate avea datele reale şi dovada faptului că persoana chiar a făcut mişcare, iar astfel va putea primi tokens ce se vor putea transforma în bani.

“De multe ori faptul că noi tre să slăbim două trei kilograme sau vrem să fim o versiune mai bună a noastră nu ne motivează să ne dăm jos de pe canapea şi să facem mişcare. Dar dacă ţi se spune că dacă te dai jos de pe canapea şi o să faci mişcare luna asta sunt şanse să câştigi undeva între 400 şi 500 de lei pentru că ai fost disciplinat, în momentul acela în care tu ca om ştii că pierzi ceva te activezi şi asta se întâmplă în orice aspect al vieţii noastre.”

Accesul în aplicaţia Sense4FIT se face pe baza de recomandare, iar dacă utilizatorii vor să aibă acces şi la partea ce include recompense pentru mişcarea făcut trebuie să plătească o taxă de membru, care în acest caz este de fapt preţul unui NFT, start-up-ul având şi propria criptomonedă, token. În acest moment, echipa Sense4FIT lucrează la versiunea aplicaţiei pentru Android, iar soluţia este testată momentan cu circa 200 de utilizatori de iOS.

“Până la finalul anului ne dorim să avem 100.000 de utilizatori în aplicaţie. Este un prim obiectiv foarte mare, să avem o lansare de succes, să avem şi token-ul ecosistemului nostru lansat pe 1-2 exchange-uri din top 5 mondial, nu pot da numele acum, dar vorbim de exchange-uri din zona de blockchain mari care au medii peste 10 milioane de utilizatori pe zi”, a subliniat Antonio Enache. Lansarea oficială a aplicaţiei va avea loc în circa o lună, iar pentru anul viitor, start-up-ul deja are planuri mari, inclusiv crearea unui sistem de franciză pentru deshiderea unor săli de fitness marca Sense4FIT oriunde în lume.

“Până la finalul anului următor, cred cu tărie că putem să avem peste 500.000 de utilizatori, să fim pe toate continentele ca şi utilizatori în aplicaţie şi în funcţie de unde vom avea tracţiunea cea mai mare ca adopţie, acolo vom deschide săli de fitness. Deja avem cereri în zone în care efectiv oamenii ne aşteaptă pentru a deschide primele francize cu săli fizice”, a punctat el, adăugând că o franciză Sense4FIT va costa între 70.000 şi 130.000 de dolari.

“Pentru o sală de sport nu este mult în contextul în care o sală de sport poate să coste şi jumătate de milion de dolari şi 300.000 de dolari şi 200.000 de dolari dacă este o sală de sport cu foarte multe accesorii. Sală noastră de sport este o sală de functional training, combinaţii de crossfit şi functional training cu foarte multe accesorii, dar nu aparate de fitness. Gândiţi-vă că o bandă de fitness costă între 5.000 şi 7.000 şi chiar 10.000 de euro. Dacă vrei să-ţi utilizezi sala cu zece benzi de alergat poate costa 50.000 de euro. Oamenii sunt însă mult mai atraşi de zonă de comunitate, a face antrenament în grup, a face clase, dar nu orice clase, ci clase într-un functional training studio unde oamenii se pot grupa între 15 şi 30 la un antrenament.”

Start-up-ul a creat inclusiv  o aplicaţie pentru sălile de sport unde vor fi amplasate trei plasme mari pe care vor rula videouri în care se va exemplifica exerciţiul pe care fiecare persoană trebuie să îl facă la fiecare staţie. “Acea aplicaţie este gata. Avem inclusiv o aplicaţie gata în zona de Sense4FIT manager, de unde vom gestiona toate salile de fitness din ecosistem din franciză. Este o aplicaţie care efectiv îţi arată în timp real fiecare om care intră în sală, economia, cine cum a plătit abonamente, cine s-a logat cu NFT-ul  şi multe alte elemente de flow.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR