ZF IT Generation

ZF IT Generation. Arthur Rădulescu, cofondator: ShopMania Net, dezvoltator soluţii web: Aventura mea în antreprenoriat a început după ce am citit o carte de HTML în urmă cu 20 de ani

27 feb 2020 Autor: Ioana Nita

♦ Compania a dezvoltat comparatorul online de preţuri ShopMania şi platforma de e-commerce MerchantPro (anterior ShopMania BIZ), prezente acum în peste 20 de ţări.

Arthur Rădulescu, fon­datorul ShopMania Net, a intrat în lumea antreprenoriatului în urmă cu circa 20 de ani. Prima companie a fost un eşec, însă a doua încercare a dat roade şi s-a transformat în ShopMania Net, compania locală care a dezvoltat două soluţii web proprii – comparatorul online de preţuri ShopMania şi platforma de e-commerce MerchantPro (ante­rior ShopMania BIZ), folosite azi de câteva sute de mii de persoane, respectiv peste o mie de magazine online din peste 20 de ţări.

„Prima companie a fost un eşec total. Am pornit-o cu un amic şi am încercat să facem o serie de proiecte web. Tocmai începuse atunci era internetului. Întâm­plător am dat atunci la firma unde lucram ca şofer peste o carte de HTML şi după ce am citit-o am hotărât să deschid o firmă. Nu am reuşit să găsim clienţi şi nici nu

ne-am înţeles bine“, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation Arthur Rădulescu, fondatorul ShopMania Net, cum a intrat în lumea antreprenoriatului. Prima încercare nu l-a descurajat, iar patru ani mai târziu, perioadă în care a fost angajat, a decis să înceapă din nou un business.  „La început am dezvoltat proiecte web pentru clienţi din străinătate. Obţineam proiectele de pe diverse site-uri de freelanceri. Treptat am hotărât să schimbăm direcţia şi ne-am dezvoltat propriile produse, primul fiind Shopmania – compa­ratorul de preţuri“, a relatat el.

Iniţial, comparatorul online de preţuri ShopMania a fost dedicat pieţei locale, iar apoi s-a extins şi în alte ţări, iar astăzi este disponibil în peste 20 de ţări - majoritatea din Europa, cele mai importante fiind Italia, Franţa, Spania, Portugalia, Serbia, Bulgaria, Ungaria.

Anul trecut, circa 500.000 de persoane au folosit comparatorul de preţuri ShopMania la nivel internaţional.

Cum s-a născut însă ideea dezvoltării comparatorului online de preţuri ShopMania?

„Aveam legături cu diverse firme de IT şi am constatat că e o cerere destul de mare pe zona aceasta la momentul respectiv. Mai dezvoltasem şi o serie de proiecte similare de-a lungul timpului. Unele dintre proiectele realizate acum 20 de ani – un comparator pentru DVD-uri, pentru cărţi şi unul pentru jocuri“, a spus Arthur Rădulescu. El a adăugat că a pornit firma doar cu banii din buzunar şi cu un calculator. „A fost un proces de autofinanţare. Pe măsură ce dezvoltăm proiecte ne şi finanţăm ca să cumpărăm calculatoare şi să angajăm oameni. Uşor, uşor au fost 4-5-10 persoane, iar în prezent am ajuns la o echipă de 30 de persoane, din care 12 se ocupă de partea de programare, inclusiv eu.“

După primul proiect de succes (comparatorul online de preţuri ShopMania), Arthur Rădulescu a avut o altă idee pentru al doilea produs software propriu: o platformă de tip SaaS (Software as a Service) care permite crearea de magazine online, fără a fi nevoie de cunoştinţe tehnice sau de pro­gramare. La început, aceasta s-a numit ShopMania BIZ, iar recent a trecut printr-un proces de rebranding, acum fiind denumită MerchantPro.

„Prima dată când am încercat să dezvolt o astfel de platformă a fost acum 20 de ani. Atunci am avut prima idee de a crea un shopping cart ca software nu ca platformă. Apoi, am ajuns la concluzia că e o idee foarte interesantă“, a punctat el.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR