ZF IT Generation

ZF IT Generation. Attila Okányi, country manager al merXu România şi Ungaria: Am ajuns la aproape 1.000 de companii înregistrate în platformă pe plan local în circa 3 luni. Start-up-ul este susţinut de Prosus Ventures - fondul de investiţii al Naspers care este şi acţionarul majoritar în eMAG

31 ian 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul polonez merXu, care a dezvoltat un market place B2B dedicat companiilor din Europa Centrală şi de Est, a ajuns la aproape 1.000 de firme din România înregistrate în platformă în circa trei luni de la lansarea pe piaţa locală, ritmul fiind mai alert decât în ţara vecină - Ungaria. Platforma a fost lansată pe piaţa locală în toamna anului trecut, la scurt timp după intrarea pe piaţa din Ungaria.

„Noi am înfiinţat compania merXu SRL în România în toamna anului trecut, când am angajat şi o echipă locală de vânzări. În România am ajuns la aproape 1.000 de companii înregistrate şi avem deja până în 10 vânzători. Deşi numărul IMM-urilor din România este cam acelaşi ca în Ungaria, adică tot în jur de 600 de IMM-uri există active în ambele ţări, totuşi în România am avut un trend mult mai abrupt de creştere, de înregistrare a companiilor în platformă, comparativ cu Ungaria. Aşadar, conceptul de market place B2B a fost mult mai bine primit în România. Practic, în trei luni, în România am ajuns la aproximativ 1.000 de companii înregistrate, iar în Ungaria, deşi am început cu o lună mai devreme, încă suntem undeva la 700”, a declarat în cadrul ZF IT Generation, Attila Okányi, country manager pentru merXu în România şi Ungaria.

Proiectul merXu a fost demarat în 2020 de către Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak şi Sebastian Pietrowski, foştii CEO, COO şi director de dezvoltare în cadrul grupului Allegro, şi a beneficiat deja de mai multe runde de investiţii. Cea mai recentă rundă de finanţare a fost de tip serie A, fiind condusă de Prosus Ventures, cu participare din partea investitorilor existenţi, Accel şi Point Nine.

Platforma merXu este dedicată pieţei industriale, majoritatea companiilor înscrise ca şi vânzători fiind din domeniile electricitate şi iluminat, scule, construcţii, industrie şi construcţii maşini. În prezent, pe lângă Polonia, România şi Ungaria, platforma este activă şi pe alte patru pieţe - Cehia, Estonia, Lituania şi Slovacia, în total fiind înregistrate circa 22.000 de companii pe merXu.

„Intenţia noastră este aceea de a dezvolta o piaţă locală în cadrul merXu. Noi evident încurajăm, şi de această dată suntem de altfel inovativi, şi anume încurajăm tranzacţiile transfrontaliere, fie că avem un vânzător din Polonia şi cumpărători din România şi invers. Încurajăm acest lucru, dar suntem conştienţi că o piaţă locală va fi întotdeauna preferată atât de cumpărători, cât şi de vânzători, fiind mult mai uşor de tranzacţionat. Astfel, obiectivul nostru este de a avea cât mai mulţi cumpărători şi vânzători companii româneşti”, a punctat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR