ZF IT Generation

ZF IT Generation. Augustin Pleşea, unul dintre fondatorii Cargus, are un nou pariu: Gcouriers, o aplicaţie mobilă de curierat rapid în care a investit peste 100.000 euro până acum: Vrem să atragem o finanţare de minimum 200.000 euro. Proiectul Gcouriers este evaluat în prezent la circa 1 mil. euro

30 apr 2020 Autor: Ioana Nita

Augustin Pleşea, unul dintre antre­prenorii care au pus în urmă cu 28 de ani bazele companiei locale de curierat Cargus, a investit peste 100.000 de euro în dezvoltarea şi lansarea unei platforme de tip market-place care reuneşte într-o aplicaţie mobilă o echipă de curieri care livrează comenzile rapid în acelaşi oraş, între oraşe sau chiar în străinătate.

Proiectul numit Gcouriers a fost demarat în urmă cu trei ani.

„Bazându-mă pe o lungă experienţă în domeniul curieratului şi confruntându-mă cu tot felul de probleme legate de hârtii, semnături şi întârzieri la livrare, am gândit încă de acum trei ani un serviciu de curierat adaptat secolului XXI unde tehnologia IT primează. Mai exact, m-am gândit că un serviciu de curierat rapid ar avea loc pe piaţă, fiind o nişă neexploatată până acum aşa cum trebuie“, a povestit Augustin Pleşea în cadrul ZF IT Generation cum a pornit proiectul Gcouriers. El a explicat că serviciul clasic de curierat, prin intermediul căruia livrarea unui colet se realizează de pe o zi pe alta nu este întotdeauna satisfăcător pentru clienţi.

„Curieratul clasic înseamnă să chemi curierul şi să îl aştepţi din păcate o perioadă lungă. Apoi el preia coletul care este dus într-un hub unde este sortat în funcţie de destinaţie. Ulterior ajunge în camionul pentru hub-ul de destinaţie, acolo iar se sortează pe adrese şi apoi pleacă la livrare.“

Pentru a rezolva aceasta problemă a livrărilor realizate de pe o zi pe alta şi/sau cu întârziere antreprenorul în serie a gândit un serviciu de curierat rapid care este accesibil direct de pe smartphone prin intermediul unei aplicaţii mobile dedicate.

„Avem clienţi care au nevoie de livrări foarte rapide – noi am numit acest tip de livrări A.S.A.P. (as soon as possible), livrări dedicate. La noi curierul primeşte cererea de comandă, oferă clientului tariful şi timpii lui de livrare. Odată ce a ridicat pachetul şi a făcut o fotografie, prin care pachetul capătă un număr unic de identificare, curierul pleacă cu acea livrare dedicată, fără a mai fi nevoie să treacă printr-un hub, către destinaţie – aceasta poate fi în acelaşi oraş, în alt oraş sau poate chiar în altă ţară“, a precizat el.

Aplicaţia mobilă Gcouriers a fost dezvoltată de compania Creative-Ones şi este disponibilă atât pentru smartphone-urile ce rulează sistemul de operare Android, cât şi iOS. Cum funcţionează însă mai exact? Utilizatorii au posibilitatea de a plasa o comandă pentru expediţie prin câteva clicuri de pe telefonul mobil, aceştia putând alege dintre trei modalităţi de transport – bicicletă, automobil sau furgonetă.

De asemenea, utilizatorii au la dispoziţie în aplicaţie profilele curierilor care se află cel mai aproape de locaţia lor, astfel încât să poată veni să ridice comanda în maxim o oră. Odată ales curierul, utilizatorii trebuie să completeze toate detaliile necesare expedierii coletului, plata realizându-se online direct în aplicaţie. Apoi, după ce comanda a fost livrată, utilizatorii sunt notificaţi în aplicaţie.

În prezent, Gcouriers are circa 200 de curieri înregistraţi în Bucureşti şi Ilfov, iar de curând a compania a lansat şi anunţuri pentru a găsi curieri în judeţele Prahova, Dâmboviţa şi Constanţa.

„Tarifele percepute pentru livrare se negociază direct între curieri şi clienţi. Noi doar recomandăm curierilor ce tarife să practice pentru a şi primi comenzi. De asemenea, tarifele variază şi în funcţie de mijlocul de transport folosit”, a menţionat fondatorul Gcouriers.

Modelul de business al Gcouriers se bazează pe perceperea unui comision pentru fiecare livrare intermediată, acesta situându-se la 15%.

„Ne gândim că fiecare curier ar putea primi câte 10-20-30 de comenzi pe zi. Dacă avem 200 de curieri, ar însemna 6.000 pe zi. Curierii noştri îşi oferă serviciile şi în weekend, şi de sărbători şi noaptea.”

În prezent, cheltuielile lunare ale start-up-ului Gcouriers se situează între 5.000-7.000 euro, sumă care asigură salariile câtorva angajaţi, mentenanţa softului şi servere din ce în ce mai mari.

„Am avea nevoie de o investiţie mare, peste 200.000 euro, care să ne ajute cu publicitate masivă”, a subliniat Augustin Pleşea.

În prezent, proiectul Gcouriers este evaluat la circa un milion de euro, iar fondatorul are în plan să îl dezvolte şi să îl extindă la nivel internaţional în următorii ani.

„Deja suntem în contact cu vechi parteneri de-ai mei de curierat - în special polonezii, francezii şi din Emiratele Arabe Unite.”


Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR