ZF IT Generation

ZF IT Generation. Aurelian Marin, cofondator Perpetoo, o platformă prin care proprietarii îşi închiriază maşinile personale: În cinci ani vom fi prezenţi pe cinci pieţe din Europa, vom avea peste 50.000 de maşini înscrise în platformă şi peste 500.000 de utilizatori

10 ian 2020 Autor: Ioana Nita

Platforma online de închiriere de maşini a fost lansată în toamna anului trecut în urma unei investiţii de 450.000 euro, care va fi suplimentată cu 300.000 pe parcursul lui 2020.

Perpetoo, start-up-ul local care oferă un serviciu online pentru închirierea de maşini de tip peer-to-peer, estimează că până la finalul acestui an platforma va genera în total venituri de 1,5 milioane de euro, sumă din care firma va reţine circa o cincime sub formă de comision, restul mergând la proprietarii care îşi închiriază maşinile prin intermediul platformei.

„În prezent avem 50 de maşini disponibile în platformă, însă alte câteva sute de maşini se află în aşteptare, fiind în diferite faze de înscriere. Sunt şi maşini care aparţin aceloraşi proprietari ce au deja câteva maşini înscrise în platformă, dar aşteaptă să mai  vadă cum funcţionează, iar pe măsură ce apar mai multe cereri de închiriere, îşi vor aduce mai multe maşini în platformă“, a declarat Aurelian Marin, cofondatorul Perpetoo, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Serviciul de car-sharing Perpetoo le oferă proprietarilor de maşini posibilitatea de a-şi închiria automobilul dacă nu îl folosesc în mod curent, aceştia stabilindu-şi singur tariful de închiriere.

„Tariful de închiriere este stabilit şi perceput de proprietar pe zi. Noi nu avem nicio intervenţie asupra tarifului. Avem maşini care au un tarif de sub 20 euro pe zi, dar şi maşini care costă 150 euro pe zi pentru că sunt maşini mari, foarte puternice, de lux“, a explicat el, adăugând că la tariful perceput de proprietar pentru închiriere se adaugă şi costul asigurării CASCO – circa 5-7 euro pe zi.

Maşina poate fi închiriată şi pentru câteva ore – minimum 6 ore, însă în medie, utiliza­torii Perpetoo preferă să închirieze o maşină pentru o perioadă de minimum 3 zile. Platforma Perpetoo a fost lansată în toamna anului trecut, însă bazele proiectului au început să fie puse încă de acum doi ani.

„Am văzut acest model de business în SUA – este o firmă foarte mare acolo care oferă acest tip de serviciu. După ce am văzut modelul ne-am gândit că am putea să îl facem în România. Perpetoo este un produs 100% românesc“, a punctat cofondatorul Perpetoo. Platforma a fost dezvoltată atât de angajaţii proprii ai start-up-ului, plus colaboratori, numărul total ajungând la 40 de persoane. 

„În ceea ce priveşte mobilitatea, gene­raţia tânără nu mai este atât de motivată să îşi cumpere o maşină proprie. Maşina presu­pune un cost mare la cumpărare, o devalo­ri­zare puternică în primii 4-5 ani şi costuri foarte mari de întreţinere“, a subliniat antreprenorul. Serviciul Perpetoo a fost lansat simultan în patru oraşe din ţară - Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi.

„În aceste patru oraşe sunt cele mai active aeroporturi din România. Intenţionăm ca pe parcursul acestui an să mai lansăm serviciul în alte patru oraşe din ţară - Constanţa, Oradea, Braşov şi Sibiu, fiindcă sunt locaţii cu potenţial turistic foarte mare“, a precizat el.

Până la finalul anului trecut, investiţia în Perpetoo s-a situat la circa 450.000 euro, fonduri proprii, sumă ce urmează a fi suplimentată anul acesta.

„Pentru anul acesta estimăm că vom mai investi aprox. 300.000 euro, tot fonduri proprii. Avem în vedere pentru viitor şi o infuzie de capital externă“, a menţionat Aurelian Marin. El are în plan să dezvolte întâi start-up-ul în România, iar apoi să îl extindă în afara graniţelor. „Vrem să atacăm în paralel şi o ţară din vestul Europei şi una din estul Europei. Una dintre primele pieţe vizate din vest este Austria, iar pentru pieţele din est avem mai multe opţiuni fiindcă sunt mai multe ţări care corespund profilului ţintit de noi.“

În prezent acest tip de serviciu mai este disponibil în câteva ţări vest-europene, însă nu există pe niciuna din pieţele din estul Europei. „Există ceva similar în Cehia, lansat cu circa un an în urmă, dar într-o variantă mai simplă.“

Astfel, cu planul de extindere actual, Perpetoo va fi disponibil pe cinci pieţe din Europa peste cinci ani.

„Peste cinci ani vedem Perpetoo activ pe cinci pieţe, un număr de aproximativ 50.000 de maşini înscrise pe toate cele cinci pieţe, ne dorim un număr de 500.000 de utilizatori per total şi 5 milioane de zile de închiriere pe an.“

Până în prezent, în primele luni de funcţionare, numărul de închirieri de maşini realizate prin intermediul Perpetoo se situează la peste 100, în condiţiile în care au existat şi momente în care cererile au fost mai mari decât numărul de automobile disponibile în platformă.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR