ZF IT Generation

ZF IT Generation. Bogdan Colceriu, fondator Frisbo, platformă pentru servicii de e-fullfilment: Anul acesta ajungem la afaceri de peste un milion de euro şi dublăm numărul de clienţi

18 mai 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a luat în total trei investiţii până acum, cea mai recentă fiind cea de 1,2 mil. euro obţinută în toamna anului trecut. Atunci proiectul Frisbo a fost evaluat la 6 mil. euro.

Start-up-ul local Frisbo, specializat în furnizarea de servicii logistice pentru magazinele online, mizează anul acesta pe dublarea portofoliului de clienţi la circa 160 de magazine online, precum şi pe atingerea unei cifre de afaceri de peste un milion de euro, în condiţiile în care măsurile luate pentru limitarea răspândirii coronavirusului au dus la o cerere crescută în mediul online.

„Anul acesta vrem să sărim de un milion de euro ca cifră de afaceri. Creştem mai repede decât ne aşteptam. Noi iniţial nu am ştiut la ce să ne aşteptăm, fiindcă atunci când s-a declanşat această criză ne-am gândit de fapt la o scădere“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Bogdan Colceriu, fondatorul Frisbo. Start-up-ul a pornit în 2014, când a lansat o platformă software ce funcţionează ca un agregator de hale într-o reţea unică, astfel încât magazinele online să poată externaliza serviciile de logistică şi să se ocupe doar de partea de marketing, brand şi administrare. 

„Am început iniţial ca un serviciu de logistică specific pentru ecommerce. Acest serviciu se numeşte fulfillment şi se referă la faptul că preluăm marfa pentru magazinele online în depozite, iar de acolo comenzile online care intră direct în sistemul nostru prin nişte integrări cu canalele lor de vânzare fie ele Magento şi Shopify sau platforme de tip marketplace cum este eMAG, intră direct în sistemul de pick and pack în hală, ceea ce înseamnă că se pregătesc pentru livrare şi pleacă direct la clientul final. În tot acest timp, proprietarul magazinului online nu trebui să îşi vadă marfa“, a explicat el. 

În prezent, portofoliul de clienţi al Frisbo numără 80 de magazine online care vând diferite produse – de la produse alimentare la produse cosmetice, piese auto, jucării şi jocuri sau cărţi.

„În mod normal ciclul de aducere al unui client se situa între 3-5 luni, însă acum s-a redus la circa o lună. Ca atare, ne aşteptăm ca în perioada următoare să vedem o creştere accelerată a numărului de clienţi şi sperăm să vedem o dublare până la finalul anului“, a menţionat Bogdan Colceriu.

Până acum, Frisbo a atras trei runde de finanţare, prima investiţie a fost obţinută în urmă cu trei ani de la un angel investor din Cluj  - Mircea Eliade, aceasta situându-se la 250.000 de euro. Apoi, în urmă cu doi ani start-up-ul a atras o finanţare de jumătate de milion de euro de la Neogen, compania controlată de antreprenorul local Călin Fusu, iar anul trecut în toamnă Frisbo a luat o investiţie de 1,2 milioane euro. La această ultimă rundă de finanţare au participat mai mulţi investitori – ROCA X, Neogen, Mircea Eliade, investitori deja existenţi, cât şi investitori noi.

„De obicei după o rundă de 1,2 milioane euro, natural este ca următoarea să fie de 3-5 milioane euro, însă poate fi şi de 10 milioane euro. Depinde foarte mult de cât de repede creşti, cât de repede te mişti şi cât de mare este interesul investitorilor pentru zona aceasta de e-commerce“, a punctat el. 

Pe termen lung, start-up-ul are în plan să ajungă unul dintre cei mai mari jucători din Europa pe segmentul serviciilor de e-fullfilment.

„Vrem să fim principalul jucător din Europa Centrală şi Est, dar ne uităm la o extindere în toată Europa. Estimăm că în cinci ani vor fi circa 3 până în 5 jucători care să aibă acelaşi model de business ca al nostru. Acum noi ştim de 1-2 încercări, majoritatea în urma noastră, dar din ţări mai dezvoltate cu finanţări mai mari.“

 

Ce a mai declarat Bogdan Colceriu la ZF IT GENERATION:

- Am pornit iniţial făcând serviciul acesta într-o hală, ca un spin-off dintr-un business de e-commerce – Okian. Ne-am dat seama destul de repede că fulfillment are o mare problemă şi anume că nu poate scala în afara ţărilor şi nu numai în România, ci este o problemă pe care o are fullfilment-ul la nivel global - nu poate scala uşor în afara graniţelor pentru că necesită investiţii foarte mari – halele şi sistemele software sunt foarte scumpe. Atunci noi am folosit capacitatea noastră de a dezvolta platforme software şi am făcut de fapt o platformă în care integrăm capacităţi de fullfilment a diferiţilor operatori logistici pe de o parte şi în partea cealaltă aduce magazine online integrând cele mai populare canale de vânzare, cele mai populare platforme de e-commerce. Şi în felul acesta am reuşit destul de repede să operăm nu numai şapte hale în România dar şi două în Ungaria, două în Slovacia, una în Polonia şi continuăm să ne extindem.

- Şi de ce este important să scalezi e-fullfilment în afara ţării? Pentru că tu dacă nu poţi să ai fullfilment în afara ţării nu prea pot să ai nici e-commerce în afara ţării pentru că trebuie să caute un fullfiller local acolo. Prin Frisbo este însă o singură integrare şi acces la o reţea mare de hale şi fulfillment peste tot în zona Europei Centrale şi de Est deocamdată.

- Banii au fost investiţi mai mult în soft şi în echipă operaţională. Fisbo în sine nu deţine sau nu operează ca şi organizate nicio hală direct, ci toate halele sunt hale integrate în sistem. Sunt practic fullfileri locali din fiecare zonă, din fiecare ţară. Evident totul este în controlul calităţii şi al preţului Frisbo. Comparaţia e ca şi maşina şi serviciul Uber, adică este un Uber de hale cum ar veni.  Şi atunci pentru sellerul final,  pentru cel care are un magazin online, Frisbo este soluţia de fullfilment. Hala  poate fi operată de un operator local care face fullfilment, iar soluţia tehnică care integrează toate lucrurile este însă la noi.

- Noi am dezvoltat plugin-uri pentru cele mai populare platforme de ecommerce şi în plus avem integrări cu platformele software as a service care sunt prezente în România – Blugento, Gomag, VTEX, şi în plus avem integrare cu eMAG ca şi marketplace. Indiferent pe canale vinzi. Integrarea cu Frisbo va fi plug & play.

- Comanda din magazinul online intră în platforma Frisbo, Frisbo vede stocul din hala în care a decis că plasează marfa ta şi inserează o comandă de pe picking în hală, ceea ce înseamnă că o comandă intrată astăzi, astăzi se va împacheta, îşi va lista documentele generate tot de Frisbo şi anume factură şi AWB, adică documentul de curierat şi se pregăteşte la hală, curierul este notificat automat şi vine şi ridică colectul, care a doua zi este mâinile clientului tău.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR