ZF IT Generation

ZF IT Generation. Bogdan Savonea şi Sergiu Gruiţă TPS Engage, platformă pentru publicitate indoor şi outdoor: La ultima investiţie am fost evaluaţi la 12 mil. dolari, iar acum ne pregătim să luăm o investiţie de tip serie A la o evaluare şi mai mare

15 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Veniturile start-up-ului au depăşit un milion de dolari, iar pentru anul în curs fondatorii se aşteaptă la peste 5 mil. $.

Start-up-ul local TPS Engage, care a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia orice business, indiferent de tipul şi mărimea acestuia, îşi poate permite să îşi afişeze reclamele pe panourile stradale sau din centrele comerciale, se află în prezent în curs de a obţine o finanţare de tip serie A care va creşte substanţial evaluarea firmei. Start-up-ul a lansat comercial platforma în 2018, iar în urmă cu un an a reuşit să obţină o investiţie de tip seed de un milion de dolari de la fondul american Cadron Capital Partners, TPS Engage fiind evaluat atunci  la circa 12 milioane dolari.

„În următoarele trei luni de zile vom închide o nouă rundă de finanţare de tip serie A. În primul rând este o rundă de achiziţie de piaţă, va fi folosită cu precădere în SUA - 70%, Europa de Vest - 20% şi Asia - 10%. Au început să fie foarte multe cereri din zona Asia şi Australia. O parte bună din finanţare va fi folosită în dezvoltarea birourilor de programare din România“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Bogdan Savo­nea, cofondator şi CEO TPS Engage. Investiţia iniţială pentru demararea pro­iec­tului s-a situat la circa 200.000 dolari - fonduri proprii ale fondatorilor. „Proiectul a început ca şi idee prin 2012 şi a plecat de la o necesitate - aveam nevoie să promovăm o companie şi era extrem de dificil să ajungem pe panouri publicitare stradale. Ne-am uitat un pic mai mult la piaţă şi am zis să încercăm să democratizăm cumva accesul la panourile acestea pentru că este una dintre ultimele industrii de publicitate în care contează cât de mare eşti şi cât de mulţi bani ai ca să poţi să ajungi acolo“, a punctat el.

După o perioadă de proiecte-pilot şi teste, TPS Engage a lansat în 2017 prima iteraţie a softului, iar în 2018 platforma a fost lansată comercial, start-up-ul atrăgând atunci şi o finanţare pre-seed de la Techstars. „Platforma este pe piaţă comercial cam de circa trei ani - un an înainte a fost o versiune mai light în care aveau acces doar anumiţi clienţi, nu era publică. Industria de publicitate stradală încă este o industrie depăşită la nivel tehnologic la nivel global, nu doar în România. Noi stăm totuşi destul de bine. Pentru a dezvolta o platformă deschisă pentru toată lumea, care să poată fi folosită de oricine şi de oriunde de pe planetă este nevoie de mai multă muncă decât pentru a face o platformă de cumpărat reclamă online“, a precizat Bogdan Savonea.

Platforma TPS Engage se adresează businessurilor mici, mijlocii, independente sau agenţiilor de digital care în mod tradiţional nu folosesc publicitatea stradală din cauza costurilor ridicate.

„Ce ne dorim să facem prin market-place-ul TPS Engage este să democratizăm accesul oricărui tip de business, mic sau mare, la canalul out-of-home digital, fie că vorbim de ecrane outdoor sau indoor. Una dintre noutăţile pe care le aduce platforma noastră este că prin TPS Engage le oferim posibilitatea publicitarilor să cumpere acest spaţiu media standardizat la nivel de oră pe oricare dintre ecranele care sunt conectate în platfroma noastră în momentul respective. În cadrul unei ore fiecare îşi poate alege un număr fix de spot-uri care să ruleze în acea periodă şi practic modelul contribuie la eliminarea bufetelor minime care erau cerute în trecut de oricare reţea pentru a facilita accesul publicitarilor în acest spaţiu de comunicare“, a explicat Sergiu Gruiţă, director comercial TPS Engage. Mai exact, înainte un brand avea nevoie de câteva mii sau câteva zeci de mii de dolari pentru a-şi afişa reclama pe un ecran din Times Square într-o campanie de digital out-of-home, iar acum prin intermediul TPS Engage, acestea îşi pot cumpăra expunere la nivel de oră la preţuri 280 de dolari pentru spaţiu pe unul dintre cele mai mari ecrane din Times Square. „Acesta este un buget pe care şi-l poate permite orice tip de advertiser şi practic de aici vine şi noutatea - faptul că noi extindem aria clienţilor potenţiali către orice business care acum îşi face reclamă online pe Facebook sau Google şi care era limitat din punct de vedere al bugetelor să intre în acest spaţiu de comunicare“, a completat el.

Sergiu Gruiţă, director comercial la TPS Engage: În momentul de faţă lucrăm cu aproximativ 250.000 de ecrane prezente în circa 35 de pieţe din lume, Aceste ecrane sunt deţinute de aproximativ 200 de reţele diferite. Dacă vorbim de parteneri, în plus faţă de cei care deţin aceste ecrane, avem parteneriate extinse şi în zona de date care sunt folosite atât pentru îmbunătăţirea targetării campaniilor respective pe panotajul stradal, cât şi pentru măsurarea eficienţei acestora.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR