♦ „Peste 8.000 de angajaţi au trecut într-o formă sau alta prin trainingurile noastre“ ♦ Digital Stack a fost lansat în 2020 şi vizează afaceri de 500.000 euro la final de 2024.
Start-up-ul Digital Stack, divizia de B2B a Şcolii informale de IT, care dezvoltă cursuri personalizate de IT pentru angajaţii din cele mai mari companii din România, dar şi firme de dimensiuni mici şi medii, prin serviciile de reskilling, upskilling şi academy, a depăşit pragul de 8.000 de persoane instruite prin trainingurile sale.
„Pregătim angajaţii a zeci de companii din România pentru a face faţă dezvoltării rapide a tehnologiei. Peste 8.000 de persoane care au trecut într-o formă sau alta prin trainingurile noastre. Lucrăm cu companii foarte mari, în principiu, clienţii noştri sunt din zona IT sau din verticale de business puternice, cum este industria bancară, zona de utilităţi, chiar şi zona de producţie“, a spus Carmen Ciulacu, CEO şi cofondator al Digital Stack, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.
Digital Stack a luat naştere în 2020, iar pe fondul pandemiei şi-a schimbat obiectivele şi astfel a ajuns să dezvolte şi să predea de la distanţă cursuri personalizate de IT pentru angajaţii din companiile din România.
„Pregătisem lansarea servicilor Digital Stack chiar în anul pandemiei, în luna martie aveam eveniment de lansare fizic. Iar în urma pandemiei am repilotat imediat şi am trecut în varianta de predare la distanţă. Noi aveam viziunea asta de servicii în zona de educaţie, însă pandemia ne-a făcut să accelerăm procesul de punere la dispoziţie a trainingurilor de la distanţă şi ne-a provocat să avem o serie întreagă de servicii noi - reskilling, upskilling şi academy. Investiţia a fost de până în 10.000 de euro în primul an, iar după primul an de activitate am investit în permanenţă chiar şi anul acesta, jumătate din profitul companiei. Platforma este dezvoltată de noi şi practic investiţia merge în oameni şi în tehnologia pe care o folosim.“
În prezent, echipa din cadrul start-up-ului a ajuns la 80 de mentori şi specialişti în diferite sectoare şi arii ale industriei de IT, iar planurile reprezentanţilor Digital Stack vizează să crească echipa anul acesta şi să ajungă la 100 de oameni.
„Avem o echipă mare în momentul de faţă, o echipă formată din traineri şi mentori, cum le spunem noi, oameni cu multă experienţă în industria de IT şi care transferă din experienţa lor către angajaţii companiilor care ne sunt clienţi. În total suntem 80 de persoane şi tindem spre 100 de persoane.“
Primul pas care este făcut atunci când o companie se îndreaptă spre Digital Stack este ca echipa din cadrul start-up-ului că facă o analiză pentru a vedea ce nevoie au angajaţii din acea companie şi apoi dezvoltă un plan de training pentru aceştia, a explicat Carmen Ciulacu, care are o experienţă de 20 de ani în piaţa IT şi peste 10 ani de antreprenoriat.
„Ne-am făcut un diferenţiator în zona de analiză a nevoilor clienţilor. După analiză revenim către ei cu o planificare, o propunere de program de învăţare care ţine cont atât de timpul oamenilor cât şi de nivelul de la care ei pornesc. Şi ne-am orientat spre trei tipuri de servicii: training-uri de reskilling, de upskilling şi academy sau programe de internship. Programele de reskilling, spre exemplu, sunt foarte căutate şi au avut un succes fantastic. Au venit către noi clienţi care aveau plan de restructurare şi nevoia lor era pe de o parte de angajare în cadrul departamentului de IT, dar concediau oameni din departamente non -IT, din back office, din relaţia cu clienţii. Iar programele de reskilling pe care noi le-am propus au fost traininguri de învăţare pe rolurile pe care ei aveau nevoie în zona de IT. A fost ce trebuia pentru că angajaţii companiei au deja o cultură corporatistă, ştiu aplicaţiile din spatele, aplicaţiile pe care colegiilor de la IT le dezvoltă, şi atunci experienţa oamenilor şi abilităţilor lor de lucru s-au devenit a fi importante şi am construit pe aceste abilităţi. Chiar avem experienţe în unele companii care îşi propuneau să angajeze cinci oameni dintr-o grupă de cinci persoane, dar la finalul cursurilor au îngajat toţi oamenii şi i-au transferat în departamentele de IT - în special rolurii de analiză de business, de programare, de testare automată, toate sunt roluri căutate în momentul de faţă în industrie şi noi recomandăm companiilor să nu dea oamenii afară ci să-i aducă în aceste programe de reskilling“, a explicat Carmen Ciulacu.
Planurile pentru anul în curs vizează atingerea pragului de 500.000 de euro venituri, a adăugat Carmen Ciulacu, pe lângă creşterea echipei.
„Anul acesta ne-am propus să ajungem la o cifră de afaceri de 500.000 de euro. Ne propunem să creştem business-ul constant cu un 25%, să fie o creştere organică. Şi avem ca obiectiv de business pentru următorii cinci ani să depăşim un milion de euro cifră de afaceri.“
Ce a mai spus Carmen Ciulacu în cadrul ZF IT Generation
Companiile plătesc exact atât cât consumă, preţurile sunt adaptate la nevoile lor şi la orele de training pe care le livrăm. Nu cred că avem două programe care să semene unul cu celălalt, pentru că ne adaptăm foarte mult la cerinţele şi nevoile companiilor. Iar preţul este adaptat la numărul de ore pe care îl livrăm. Avem cursuri de 40 de ore, de 20 de ore, avem cursuri de 60 de ore, de 80 de ore. Cursurile sunt modulare. Noi nu vindem cursuri, ca să zic aşa, nu avem o listă de cursuri şi companiile îşi aleg de acolo ce vor ele. Totul este personalizat în funcţie de nevoi şi obiective.
În principiu, noi lucrăm cu seniori cu foarte multă experienţă, adică mentorii noştri au peste şapte ani, peste 10 ani de experienţă, iar valul acesta de concedieri care s-a întâmplat în ultima perioadă şi în România, targetează sau a afectat mai mult juniorii, pe cei care au până în trei ani de experienţă, ei au fost cei mai loviţi de concedieri. De altfel, trainerii noştri nu lucrează full time, lucrează part time la noi, pentru că un diferenţiator foarte puternic, când vorbim de training-uri, din punctul nostru de vedere este ca aceştii traineri să aibă experienţă de zi cu zi în lucru cu tehnologiile pe care ei le predau. Concedierile din IT nu ne-au afectat nici negativ şi nici nu ne-au îmbunătăţit recrutarea.
Am dezvoltat împreună cu Google Atelierul Digital pentru Programatori, un program dedicat studenţilor din facultăţile IT, într-un parteneriat cu Google. Este un program care a rulat cinci ani în România şi care a adus multă competenţă tehnică în rândul studenţilor din facultăţile de profil.
Şi în prezent derulăm un program în parteneriat cu Fundaţia Orange. Este un program cu impact social în care Fundaţia Orange oferă unui număr de mii de persoane oportunitatea de a învăţa şi de a face cursuri de IT pentru a face un pas în carieră. Programul se numeşte Atelierul de Şanse. Este un program care este dedicat, spre exemplu, mamelor care au copii mici sau care ies din concedii de maternitate şi care nu vor sau nu mai au oportunitate la job-ul pe care îl aveau înainte. Este dedicat de asemenea studenţilor din facultăţile non-IT care au nevoie să înveţe tehnologie pentru că tehnologia ne impatează foarte puternic în segmentele non-IT. Şi destul de mulţi studenţi care sunt la facultăţile de inginerie, mecanică, chimică, aeronautică, tot felul de specializări, au nevoie să înveţe, de exemplu, tooluri de programare pentru a mergem în cariera lor, ei nu fac reconversie, dar au nevoie să fie up to date cu tehnologia. Şi programul Orange Digital Center cu Atelierul de Şanse este unul de mare avergură.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE