ZF IT Generation

ZF IT Generation. Casius Morea, fondator & CEO EmailTree AI, o soluţie care automatizează răspunsul la e-mailurile clienţilor cu ajutorul inteligenţei artificiale, ţinteşte o evaluare de 30 de milioane de euro în 2021

7 oct 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Până la sfârşitul anului obiectivul nostru este să atingem cifra de afaceri de 650.000 de euro. De la 1 septembrie lucrurile au accelerat extraordinar de mult, cred că firmele s-au săturat un pic de toată izolarea aceasta, de inacţiune, de inerţie şi încep să relanseze proiectele”

EmailTree AI, un start-up fondat de un român care a dezvoltat o platformă care reduce dramatic, prin hiper-automatizare, timpul în care companiile răspund e-mailurilor trimise de clienţi, vrea o finanţare de 4-5 mil. euro anul viitor, pentru extindere, prin care proiectul să fie evaluat la 30 mil. euro.

„Ultima finanţare a fost făcută la o evaluare premoney de 7 milioane de euro, în iunie iulie mai exact. Sperăm ca undeva în luna mai a anului viitor să atingem, datorită veniturilor şi performanţelor pe care le vom avea, o evaluare premoney de 15 milioane de euro şi cea pe care se va face finanţarea de tip Seria A să fie de 30 de milioane de euro. Se pot atinge aceste obiective doar dacă executăm corect strategia şi dacă semnăm contractele de care avem nevoie şi le aducem satisfacţie clienţilor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Casius Morea, fondator & CEO, EmailTree AI.

Până în prezent finanţările pe care le-a primit compania se ridică la aproape 800.000 de euro, de la Growceanu Business Angels din Timişoara şi de la business angels din Luxemburg şi Franţa.

Banii din viitoarele finanţări vor fi utilizaţi pentru expansiune, a precizat Morea.

„Pentru finanţarea de tip seria A pe care o programăm anul viitor - undeva în toamnă - ţintim o sumă între 4 şi 5 milioane de euro. Cu fondurile respective este evident că trebuie să mărim echipele de dezvoltare, luna aceasta ar trebui să finalizăm deschiderea EmailTree AI în Paris, care va fi al treilea centru de cercetare & dezvoltare pentru noi. Acesta va fi deschis în cadrul acceleratorului Credit Agricole, în care am fost acceptaţi acum două săptămâni şi de unde ne va fi mai uşor să lansăm acţiunile comerciale şi tot ce ţine de cercetare & dezvoltare, recrutare în ţările francofone. Deci fondurile respective şi cele care vor veni în perioada următoare le vom utiliza pentru a extinde echipele din România, Luxemburg şi Paris, după care este evident că avem nevoie de o forţă de vânzare tot mai mare astfel încât să mergem să atingem şi mai uşor pieţele din SUA şi Canada. Începem deja cu paşi mici să tatonăm terenul, să vedem ce se întâmplă, dar la un moment dat va trebui să accelerăm şi pentru asta desigur că este nevoie de bani.“

Pentru acest an planul companiei este să atingă venituri de aproape 700.000 de euro. „Criza sanitară ne-a dat desigur peste cap multe planuri: unele le-a încetinit, pe altele le-a accelerat. Dacă ne referim la finanţare, cea mai recentă s-a realizat pe durata pandemiei - discuţiile au început în mai şi s-au încheiat în iulie. De ce? Pentru că acei investitori şi-au dat seama care sunt soluţiile care ajută firmele să treacă prin criză. Unii investitori au plecat, ne-au abandonat - au ratat un tren, dar alţii au venit şi s-au urcat în trenul nostru. Până la sfârşitul anului obiectivul nostru este să atingem cifra de afaceri de 650.000 de euro.“

„De la 1 septembrie lucrurile au accelerat extraordinar de mult, cred că firmele s-au săturat un pic toată izolarea aceasta, de inacţiune, de inerţie şi încep să relanseze proiectele. Deci ar trebui să atingem nivelul acesta de contracte facturate.“

 

Ce a mai declarat Casius Morea în cadrul emisiunii:

► În 2013 am dat drumul unei platforme de comerţ electronic destinate distribuţiei de software prin download, pentru companii precum Microsoft, Bitdefender şi alte companii. Piaţa noastră principală era Franţa şi aveam zeci de mii de emailuri pe care serviciul nostru cu clienţii trebuia să le rezolve. În 2015 am spus că trebuie cumva echipa să răspundă mai repede, astfel încât să aducem o satisfacţie şi mai mare clienţilor finali, deci ţinta este satisfacţia clienţilor finali dar şi a angajaţilor din departamentele de servicii pentru clienţi.

► Am pus pe hârtie conceptul Email Tree, l-am dezvoltat timp de trei ani şi jumătate şi astăzi aceasta este o platformă bazată pe diverse tehnici de inteligenţă artificială - cum este Natural Language Processing, machine learning - şi care este conectată şi cu tehnologii de tip Robot Processing Automation (RPA). Practic atunci când un e-mail sau o cerere de tip text intră în sistem, platforma citeşte textul, înţelege contextul, intenţiile, scoate variabilele şi face o predicţie a acţiunii, şi propune ceea ce trebuie realizat în următorii paşi - modificări în baza de date; apoi operatorul uman desigur de la o etapă la alta validează paţii, totul trece sub control uman şi poate să facă modificări în bazele de date sau poate să autorizeze modificarea prin intermediul unui robot software iar la sfârşit soluţia generează automat răspunsuri conţinând bucăţi de text, variabile, ataşamente şamd. La fiecare etapă încercăm să automatizăm cât mai mult, sunt scenarii unde sunt automatizate ţi 100%, dar totul sub controlul omului.

► La început am vrut să construim o soluţie care să ne ajute pe noi în primul rând. Nu ne-am gândit în acel moment că va fi ceva care va fi utilizat şi adoptat şi cerut de piaţă aşa cum este cazul astăzi. Am început aşadar pe scenarii şi pe situaţii cu care ne întâlneam noi zi de zi şi am încercat să le automatizăm - la început prin cuvinte cheie, acum de doi ani de zile nu mai utilizăm cuvintele cheie, algoritmii fac totul pentru noi, pentru a înţelege textul. Am început în noiembrie 2017 să aplicăm concret soluţia, iniţial pentru e-mail-urile care veneau la noi. În iunie 2018 eram prezenţi cu echipa la salonul CeBit în Germania şi putem spune - cred că nu ne înşelăm după toate verificările pe care le-am făcut, că acela a fost primul e-mail din lume rezolvat în întrregime de către algoritmi. În acea dimineaţă un client îşi dăduse acordul să plătească o licenţă antivirus cu un cec bancar: algoritmii au citit mesajul, au înţeles ceea ce doreşte, au generat factura, au prelungit licenţa şi au generat un e-mail de confirmare, prin care utilizatorul era înştiinţat că mai trebuie doar să efectueze plata. Era un client vechi deci aveam şi istoricul lui.

► Funcţionăm pe bază de volume de e-mail-uri, de texte pe care le procesăm. Prima parte, tot ce ţine de instalare, de integrare - acestea sunt facturate în funcţie de numărul de zile, de ore care este necesar.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR