ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cătălin Butnariu, head of corporate development Amber, dezvoltator de jocuri video: Anul acesta vrem să ajungem la 600 de angajaţi şi să creştem veniturile cu 35%. Nu am încetinit în niciun moment recrutările. Acum avem o grămadă de poziţii deschise. Ritmul nostru de creştere este foarte accelerat

29 iun 2020 Autor: Ioana Nita

Compania locală Amber, specializată în dezvoltarea de jocuri video, are în plan să ajungă la finalul acestui la un număr de 600 de angajaţi în cele cinci studiouri ale sale din România, SUA şi Mexic şi să îşi crească totodată veniturile cu circa 35%, în condiţiile în care businessul de gaming nu a fost afectat de criza sanitară din ultimele luni, ci dimpotrivă, vânzările de jocuri video au crescut în această perioadă la nivel global.

„Recent, am depăşit pragul de 500 de angajaţi în toate studiourile pe care le avem. În România suntem prezenţi în Bucureşti şi Botoşani, în America în San Francisco şi Los Angeles, iar în Mexic în Guadalajara. Majoritatea angajaţilor sunt în România – peste 400. La finalul anului, ne aşteptăm să depăşim 600 de angajaţi anului la nivel global“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cătălin Butnariu, head of corporate development în cadrul Amber. Compania a fost înfiinţată pe plan local în 2013 de către Dragoş Hancu, căruia i s-au alăturat apoi şi Mihai Pohonţu şi Tudor Postolache. Studioul a fost finanţat din fonduri proprii, businessul dezvoltându-se apoi în mod organic, prin forţe proprii.

„Cei trei fondatori erau deja în domeniul jocurilor video la companii multinaţionale şi au decis să pornească pe cont propriu. Compania a pornit practic ca o companie de outsourcing, iar apoi am tot adăugat diverse tipuri de servicii  - la un moment dat am început să facem dezvoltare completă de jocuri de la concept la lansare pe piaţă“, a relatat el, adăugând că investiţia iniţială s-a ridicat la câteva zeci de mii de euro - o sumă relativ mică pentru a asigura plata salariilor până la semnarea primului contract major.

„În primii ani am avut un parteneriat pe termen lung cu Disney Interactive. Creşterea pe care am avut-o a fost pur organică. Nu am luat finanţări sau investiţii din exterior.“

Printre cele mai cunoscute companii de gaming cu care Amber a lucrat sau încă lucrează se numără Disney, Paradox Interactive, Rovio, NBC Universal, Kixeye, Glu, Kabam şi That Game Company. „Amber este o agenţie de game development, ceea ce înseamnă că de multe ori creăm jocuri pentru parteneri externi. Am avut multe proiecte de diverse feluri pentru parteneri externi, dar am lansat în trecut şi două jocuri creaţii originale. De ase­menea, şi acum lucrăm la creaţii origi­nale noi“, a menţionat Cătălin Butnariu. Până acum, Amber a lucrat la dez­vol­tarea unor jocuri precum Rumble Heroes, Link Twin, Little Leader şi Cinderella Free Fall.

În 2019, afacerile dezvoltatorului local de jocuri video s-au apropiat de 60 mil. lei, acesta fiind cel mai bun rezultat din istoria companiei.

„Noi am crescut relativ constant. Ultimele rezultate pe care le-am anunţat au fost cele pentru 2018, când am ajuns la 7,3 milioane dolari. Anul trecut am avut un obiectiv de creştere a veniturilor de 35%, însă l-am depăşit“, a punctat el, precizând că pentru anul acesta ţinta de creştere a cifrei de afaceri este tot de 35%. „Avem un obiectiv de creştere destul de agresiv, dar pe măsura ritmului în care am crescut în ultima perioadă.“

La începutul acestui an, Amber a deschis un studio de gaming în Guada­lajara, Mexic, acesta fiind al treilea birou al companiei deschis în afara ţării. „Căutăm locuri în care să putem creşte. În România deja avem un număr mare de angajaţi şi este oarecum dificil să creştem în ritmul în care vrem noi să creştem şi ca atare căutăm pieţe care să ne permită o astfel de creştere.“

Spre exemplu în Mexic, unde am deschis studioul la începutul anului, sunt deja 50 de angajaţi în circa şase luni“, a punctat el.

În ceea ce priveşte impactul pe care l-au avut ultimele luni marcate de pandemia de coronavirus asupra businessului Amber, Cătălin Butnariu a precizat că în principiu, activitatea companiei nu a fost afectată în această perioadă de criză sanitară.

„Noi ne-am adaptat destul de repede la work from home, practic de pe o zi pe alta. Nu am încetinit în niciun moment recrutările. Acum avem o grămadă de poziţii deschise. Ritmul nostru de creştere este foarte accelerat.“

De asemenea, el a menţionat că în ultimele luni a crescut cererea pentru jocuri video la nivel mondial. „Cine a avut cel mai mult de câştigat în această perioadă au fost însă companiile foarte mari şi jocurile video foarte cunoscute, în special cele multiplayer, care se pot juca în grupuri. Per total sectorul a crescut. În martie spre exemplu au crescut vânzările de jocuri video cu 35% la nivel global, comparativ cu aceeaşi lună de anul trecut.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR