ZF IT Generation

ZF IT Generation. Charis Stengos, fondator BAAM, market-place pentru domeniul imobiliar: Am luat o finanţare de 200.000 de euro care ne asigură partea de dezvoltare software, dar mai avem nevoie de peste 300.000 de euro pentru marketing şi salarii

30 nov 2020 Autor: Ioana Nita

Proiectul este evaluat acum la circa 1,4 milioane de euro.

Start-up-ul local BAAM, care lucrează la o platformă de tip market-place dedicată do­meniului imobiliar, a reuşit să obţină vara aceasta o finanţare de circa 200.000 de euro, bani care îi asigură în următoarele 18 luni partea de dezvoltare software, însă pentru a se putea promova agresiv mai are nevoie de circa 300.000 - 400.000 de euro pentru partea de marketing.

„Am închis o rundă de in­vestiţii de 200.000 de euro vara aceasta aici în România în plină criză, în timpul pandemiei. Ca pre-revenue, evaluarea firmei este de 1,4 mil. euro. În februarie am fost în Silicon Valley şi am prezentat proiectul acolo, iar acum mai discutăm cu business angels şi cu VC-uri din străi­nătate. Mai avem nevoie de 300.000 - 400.000 de euro pentru următoarele 18-24 luni pentru a ne putea promova agresiv astfel încât să putem genera venituri lunare recurente de 5.000 - 6.000 de euro“, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Gene­ration Charis Stengos, fonda­torul BAAM.

De origine elenă, el a venit în România în urmă cu circa patru ani pentru a lucra în cadrul unei multina­ţionale IT, însă drumul în antreprenoriat l-a început cu circa un an înainte.

„După ce am terminat MBA-ul în Barcelona, am început un start-up cu fratele meu în domeniul reciclării, în anul 2015. Iar BAAM este al doilea start-up, în domeniul fintech, pe care l-am fondat anul trecut.“

Ce face însă mai exact BAAM? „”Scopul platformei BAAM este s ajute persoanele care sunt interesaţi să cumpere imobiliare, să o facă online cu maximă securitate, facil şi cu transparenţă. Pe scurt vrem să fim Amazon pentru tranzacţii imobiliare, adică aşa cum poţi cumpăra o carte online, cu ajutorul BAAM poţi cumpăra o proprietate imobiliară”, a explicat Charis Stengos.
 
El a pornit proiectul din resurse proprii, iar apoi a reuşit să ia două finanţări, astfel că investiţia iniţială totală pentru demararea proiectului BAAM s-a situat la 70.000 euro.
 
„La început a fost o investiţie personală, apoi am ridicat bani de la GapMinder şi am avut şi investiţii de la un business angel cu experienţă în domeniul imobiliar şi bancar. De la GapMinder am primit 25.000 euro”, a precizat el.
 
Modelul de business al BAAM presupune perceperea unui comision de 2% din valoarea tranzacţiei imobiliare derulate prin intermediul platformei, acesta nefiind plătit însă de cumpărător. Categoriile B2B de clienţi vizate de BAAM sunt băncile şi fondurile de investiţii imobiliare.
 
„Deja am semnat parteneriate cu două bănci din România şi ne-am propus să generăm venituri începând cu aprilie-mai. Lucrăm intens la acest lucru”, a punctat fondatorul BAAM.
 
Start-up-ul a început pe piaţa din România şi a intrat şi pe piaţa elenă, iar în viitor vrea să se extindă şi înn restul Europei, iar apoi la nivel global. Pandemia nu a afectat businessul pentru BAAM, ci dimpotrivă, l-a accelerat.
 
„Analizând datele din piaţă (Mckinsey, etc.) vedem că multă lume vrea să investească în imobiliare şi în fiecare criză sunt şi oportunităţi. Aşa cum a zis şi Churchill: să nu laşi să treacă o criză fără să înveţi ceva. Şi ce am învăţat din criza din 2008 este faptul că o investiţie foarte bună este cea în imobiliare. În plus, pot adăuga că am sesizat un trend care a pornit din cauza pandemiei - majoritatea oamenilor au început să aprecieze mai mult imobilul în care locuiesc. Deci foarte mulţi vor să îşi upgradeze casa, ceea ce înseamnă că vor să caute alt imobil care să le satisfacă nevoile actuale.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR