ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO easySales – platformă SaaS de automatizare a proceselor din e-commerce: Am atras o nouă finanţare de la Fortech Investments. Am ajuns la investiţii totale de peste 1,1 mil. Euro

24 mar 2023 Autor: Ioana Nita

Anul acesta, echipa easySales vrea să ajungă la un portofoliu de peste 1.200 de clienţi, de la 700 în prezent Start-up-ul va intra în toamnă în programul de accelerare Innovx-BCR la grupa Scale UP.

Start-up-ul local easySales, care a dezvoltat o platformă SaaS pentru automatizarea şi centralizarea activi­tăţilor de e-commerce, a atras o nouă finanţare de la Fortech Investments, acesta intrând în business ca acţionar minoritar. Valoa­rea finanţării nu a fost făcută public, însă per total start-up-ul a atras până în prezent investiţii totale de peste 1,1 milioane de euro. Noua investiţie va fi utilizată pentru intrarea pe piaţa din SUA anul acesta, dar şi pentru consolidarea businessului în România şi în cele două ţări vecine în care activează - Ungaria şi Bulgaria. În prezent, portofoliul easySales numără circa 700 de clienţi, 85% fiind din România.

„Suntem norocoşi pentru că am fost susţinuţi şi suntem susţinuţi în continuare de o nouă finanţare oferită de la cei de la Fortech Investments, care practic au intrat printr-un pachet minoritar la noi în acţionariat şi ne dorim foarte mult să creştem şi să demonstrăm valoarea care o aducem comercianţilor. Este o finanţare nouă, luată recent, care ne dă încredere că ceea ce facem este foarte valoros şi ne permite în continuare să avem un «runway» foarte lung şi să ne concentrăm pe a creşte businessul“, a declarat Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO easySales, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El nu a oferit însă detalii despre valoarea noii finanţări, dar a precizat că aceasta va fi distribuită pe două direcţii.

„O parte o vom investi în dezvoltarea produsului pentru Statele Unite şi intrarea pe piaţa respectivă şi o parte va merge în dezvoltarea pe pieţele pe care suntem deja prezenţi, în special în România. Aici chiar vrem să creăm un nou produs pentru corporaţii, corporaţii care au trafic şi acces sau o relaţie cu clienţii finali, astfel încât să le aducem o nouă linie de business care să le ofere comenzi la fel ca un marketplace. Ne dorim foarte mult să aducem valoare şi canale noi de vânzări către noi clienţi care până acum nu erau vizaţi. Momentan acest produs este în faza de prototip, într-o fază de explorare. Nu avem o dată de lansare exactă.“

În prezent, platforma easySales le permite magazinelor online să îşi automatizeze vânzările pe cât mai multe canale de vânzare, având încheiate parteneriate cu o serie de marketplaceâuri, atât din România, cât şi din străinătate. Printre acestea se numără eMAG, Vivre, Elefant, OLX, Doraly, Cel, Okazii.ro, Flanco şi Decathlon, dar şi eBay.

„Practic, noi luăm produsele pe care un client le comercializează pe site-ul lui sau în magazinul fizic şi le distribuim într-un mod automat pe cât mai multe canale de vânzare, adică marketplace-uri. Şi în România lucrăm cu eMAG, Elefant, chiar şi Doraly şi extindem paleta de marketplace-uri foarte mult, atât naţionale, cât şi regionale. Chiar luna aceasta am dat practic drumul la marketplace-ul Pepita din Ungaria, care este practic al doilea marketplace după eMAG Ungaria şi creşte accelerat din ce vedem până acum”, a precizat Cazacu.

După extinderea în Ungaria şi Bulgaria, start-up-ul pregăteşte acum intrarea pe piaţa din SUA, lansarea urmând să aibă loc în luna mai a acestui an în cadrul conferinţei White Label din Las Vegas.

„Anul acesta avem un plan foarte ambiţios şi anume să atacăm piaţa din Statele Unite ale Americii. Aproape am finalizat MVP-ul pentru această extindere - în luna mai am început demersurile şi avem deja integraţi practic primii furnizori de servicii de acolo din zona de e-commerce, de la UPS până la cei care facturează şi chiar şi Amazon este în teste cu câţiva utilizatori de acolo din SUA. O să facem disponibile aceste integrări cât de curând şi pentru restul utilizatorilor, astfel încât să beneficieze cât mai multă lume de aceste noi canalele de vânzare, iar noi să beneficiem de primii clienţi din SUA”, a menţionat cofondatorul şi CEO-ul easySales.

În prezent, platforma easySales este folosită de circa 700 de comercianţi, 85% fiind din România, iar restul din Ungaria şi Bulgaria, iar planul pentru anul acesta este de a ajunge la peste 1.200 de clienţi.

“Cei aproape 700 de clienţi activi în platforma noastră au listat 11 milioane de produse pe canalele de vânzări, dintre care 1.000.000 au folosit funcţia de traducere automată ca să traducă produsele în limba marketplace-ului respectiv. De asemenea, practic în total, toţi aceşti clienţi au generat undeva la peste 440 de milioane de euro vânzări prin platforma noastră de când am început şi până în prezent. Practic, avem foarte multe informaţii pe care le dorim să le valorificăm cumva şi să oferim inclusiv în viitor tool-uri care să le dea indicii clienţilor noştri despre cum ar putea să-şi crească vânzările”, a subliniat Cazacu, adăugând că din cauza contextului economic internaţional, a observat o scădere a vânzărilor clienţilor easySales.

“Practic, în luna februarie am observat o scădere a vânzărilor faţă de luna ianuarie cu 7,5% ca şi număr de comenzi, iar ca valoare cu 7%, Însă un lucru bun, statistic, din datele pe care le avem, în anul 2022 a crescut coşul de cumpărături aferent tuturor comenzilor din platforma noastră, de la 189 lei, cât era în 2021, la 206 lei.”

În pofida contextului economic internaţional şi al scăderilor din piaţa locală de e-commerce, start-up-ul mizează pe o creştere a businessului anul acesta, în condiţiile în care susţine că platforma easySales este o soluţie care ajută magazinele online să îşi eficientizeze costurile, deci va fi utilă şi în această perioadă mai dificilă.

“În 2022 am avut o cifră de afaceri de peste 430.000 euro, iar anul acesta ne propunem o ţintă mai ambiţioasă: să ajungem la 1.000.000 euro sau foarte aproape, şi în acelaşi timp ne dorim ca la sfârşitul anului să fim cât mai aproape, dacă nu chiar să depăşim pragul de rentabilitate.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR