ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ciprian Cazacu, cofondator easySales.ro, platformă de automatizare a vânzărilor online: La finalul acestui an vrem să atragem o finanţare de 200.000-300.000 euro pentru a ne extinde în străinătate

13 mai 2020 Autor: Ioana Nita

În prezent, platforma easySales.ro este folosită de circa 500 de comercianţi online, iar start-up-ul estimează triplarea numărului de clienţi la finalul acestui an.

Start-up-ul local easySales.ro, care le oferă comercianţilor online o platformă pentru automatizarea vânzărilor pe mai multe canale, are în plan să atragă o finanţare de  minim 200.000-300.000 euro la finalul acestui an pentru a se putea extinde şi în afara graniţelor ţării. Până în prezent, investiţiile totale alocate dezvoltării platformei easySales.ro se ridică la peste 180.000 euro.

„Am început în 2017 prin programul Start-up Nation de unde am atras o finanţare de 40.000 de euro. Ulterior am mai investit aproximativ 40.000 de euro, iar apoi anul trecut am atras o finanţare de 100.000 euro de la V7 Capital cu ajutorul lui Iulian Cîrciumaru. 

Toţi banii au fost investiţi în dezvoltarea platformei, iar sumele încasate pe abonamente pentru utilizarea platformei au fost de asemenea reinvestite. Spre sfârşitul anului vrem să ieşim din România pentru a globaliza proiectul. În România este practic proiectul-pilot, iar eu cred că platforma va avea mare success în afară“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ciprian Cazacu, cofonda­torul easySales.ro.

Platforma, administrată de compania SmartIT Global S.R.L., le permite comercianţilor online să îşi integreze magazinele cu diferite marketplace-uri şi să-şi automatizeze o serie de procese necesare vânzării – softuri de facturare, reţea de curieri, sistem de SMS-uri, şi alte servicii conexe. 

„Totul se face foarte simplu şi durează teoretic între 30 de minute şi o oră. Tot ce trebuie să faci este să ai la dispoziţie credenţialele de conectare pentru fiecare platformă în parte. Am vrut să oferim ceva foarte simplu de folosit pentru cineva care nu este foarte tehnic, care ştie să folosească calculatorul. Astfel, ar trebui să fie foarte uşor şi intuitiv de folosit pentru a putea să vândă produsele în mediul online fără să fie necesară o investiţie într-un magazin online sau în promovare sau pentru alte lucruri pentru care nici nu ai cunoştinţe la început. La noi vii direct şi îţi pui produsele în marketplace şi practic te foloseşti de traficul de pe acea platformă pentru a-ţi vinde produse“, a explicat el. În prezent, start-up-ul are peste 500 de clienţi din diferite industrii, platforma easySales.ro fiind compatibilă cu o serie de platforme de e-commerce precum MerchantPro, Shopify, Magento sau PrestaShop. Printre marketplace-urile partenere ale easySales.ro se numără eMAG, cel.ro, okazii.ro, teamdeals.ro şi elefant.ro.

„În ultima perioadă am făcut o serie de parteneriate, cel mai recent fiind cu elefant.ro care şi-a deschis platforma. Elefant.ro are peste 2 milioane de clienţi, ca atare reprezintă un canal bun de vânzare pentru toţi comercianţii. Vom încerca să aducem în continuare cât mai multe canale de vânzări şi sperăm ca numărul de clienţi să se tripleze până la sfârşitul anului - 1.500 de clienţi“, a menţionat Ciprian Cazacu. El a adăugat că o parte din clienţii easySales.ro provin din Bulgaria, Ungaria sau Polonia, aceştia comercializându-şi însă produsele şi şe piaţa din România.

Tarifele pentru utilizarea platformei easySales.ro variază în funcţie de numărul de comenzi lunare pe care le au comercianţii online, astfel că acestea pornesc de la 29 de euro/lună şi ajung până la 249 euro/lună în cazul pachetelor premium.

„În aprilie numărul nostru de clienţi a crescut cu 30% faţă de martie fiindcă foarte mulţi au vrut să îşi dezvolte businessurile din online, iar alţii care erau doar offline au căutat metode prin care să ajungă uşor în mediul online“, a precizat el. De asemenea, a completat el, pentru numărul de comenzi şi valoarea lor a crescut foarte mult în ultimele două luni pentru clienţii easySales.ro.

„Numărul de comenzi a crescut cu 79%, iar valoarea comenzilor sa majorat cu 56%. Au fost luni bune pentru clienţii noştri în special pentru cei care au reuşit să susţină stocurile pentru că spre sfârşitul lunii martie au fost mulţi comercianţi care au avut probleme cu stocurile fiindcă nu estimau un volum atât de mare de vânzări.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR