ZF IT Generation

ZF IT Generation. Claudiu Murariu, cofondator şi CEO InnerTrends, o platformă de analiză a datelor: Majoritatea companiilor culeg degeaba date, pentru că iau decizii bazate tot pe intuiţie sau pe ce spune şeful cel mai mare

5 feb 2020

„Ne pregătim pentru o rundă de finanţare pentru că vrem să accelerăm. Ridicăm o rundă de 1,2 mil. euro“.

InnerTrends, un start-up fondat de trei români, care a dezvoltat o platformă de analiză a datelor pentru a ajuta companiile să înţeleagă ce îi determină să cumpere sau nu un produs, a ajuns să aibă clienţi în 12 ţări şi are în plan să accelereze expansiunea după ce va obţine o finanţare de 1,2 mil. euro de la investitori. Potenţialul este unul semnificativ în condiţiile în care în general companiile colectează foarte multe date, dar în realitate le folosesc foarte puţin în deciziile de business pentru că nu au oameni specializaţi în utilizarea acestora, a explicat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO al InnerTrends în cadrul emisiunii ZF IT Generation. „Şi întotdeauna m-a obsedat faptul că volumul de date creşte de la an la an enorm, dar deciziile care se iau pe baza datelor nu prea. Şi deşi trăim într-o lume în care avem date despre absolut orice, foarte multe decizii se iau în continuare pe bază de intuiţie, de cine e mai bine plătit în companie practic. Şi lucrul ăsta înseamnă că toate aceste companii nu livrează produse la calitatea la care ar putea. Pentru că nu-şi înţeleg cu adevărat clienţii, nu înţeleg cu adevărat nevoile pe care le acoperă. Din această obsesie am hotărât să intrăm în zona aceasta şi anume să răspundem la întrebarea: Ce anume trebuie făcut ca o companie să poată lua decizii mult mai uşor pe baza datelor”.

Inner Trends este o platformă de data science pentru oameni de marketing şi pentru manageri de produs care se conectează la sursele de date ale clienţilor pentru a le analiza şi a le oferi date relevante. „Practic ce facem: îi ajutăm să-şi înţeleagă foarte uşor comportamentul oamenilor, ce anume îi influenţează pe clienţii lor în decizia de a cumpăra sau de a abandona o achiziţie”, a adăugat Murariu.

Compania este în discuţii pentru o finanţare de 1,2 mil. euro, banii urmând să fie utilizaţi pentru a accelera expansiunea. “Ne pregătim pentru o rundă de finanţare pentru că vrem să accelerăm. Ridicăm o rundă de 1,2 milioane de euro. Discutăm finanţarea cu investitori din România, Europa şi SUA”, a declarat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO al InnerTrends, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că discuţiile sunt încă la început. “Suntem abia la început cu ridicarea rundei, nu pot să spun cu cine discutăm încă, dar da, discutăm pe toate trei fronturile. Ne mai interesează mai puţin evaluarea cât partenerul pe care îl luăm.”

 

Ce a mai declarat Claudiu Murariu în cadrul emisiunii:

- Când o companie vrea să îmbunătăţească produse digitale primul lucru pe care îl face este să instaleze o soliţie de analytics. Cu toţii au auzit de Google Analytics, Amplitude de exemplu. Lucrează câteva luni la implementare, colectează toate aceste date despre fiecare click, fiecare interacţiune, fiecare pagină vizualizată şi în final ajung să aibă un status al businessului: care este rata mea de conversie, care este rata mea de retenţie, câţi bani fac pe lună dintr-un site, dintr-un anumit canal de marketing. Doar că ce-şi dau seama în acel moment este că da, au aflat statusul businessului, doar că ei şi-ar dori să ştie cum pot influenţa rata de conversie, cum anume o cresc de la 2% la 3%. Cum fac să revină mai mulţi clienţi să cumpere produse de la mine? Şi atunci practic ce ajung să facă marea majoritate a companiilor este să caute să angajeze ceea ce noi numim un data scientist, adică un om care dezvoltă algoritmi de date, algoritmi statistici, care vor veni şi le vor spune ceva de genul <<toţi oamenii care vizualizează trei produse care costă peste 100 de lei într-un interval de 24 de ore au şanse foarte mari să cumpere în următoarea săptămână>>. Această informaţie îi spune companiei - OK - acest lucru trebuie să mă concentrez, cum îmi duc mai mulţi oameni către acest comportament, pentru că acolo eu dau valoarea.

Mai puţin de 1% din echipele de produs sau de marketing din lume au acces la un data scientist. Şi atunci am hotărât ca pentru ceilalţi 99% să dezvoltăm InnerTrends unde noi, ceea ce dezvoltăm, sunt algoritmi şi ceea ce vindem este uşurinţa de a aplica. Un om de produs poate aplica un astfel de algoritm care poate fi foarte complex - cu clasificări, machine learning, predicţii - fără să aibă deloc cunoştinţe de date. Şi doar să-şi ia rezultatele şi să le folosească.

- Magazinele online nu sunt piaţa pe care o ţintim acum. Momentan ţintim companiile care oferă software ca un serviciu (software as a service - SaaS). Practic soluţiile software pe care le folosim zi de zi: aplicaţii mobile sau aplicaţii desktop de la softuri de contabilitate, utilitare, softuri pe care le folosesc businessurile online. Următoarea piaţă pe care o vom aborda într-adevăr va fi cea de ecommerce.

- La început am ridicat o rundă de preseed, family round cum i se mai spune, în care 12 angels locali au făcut o rundă sindicalizată şi au investit în noi, dar de asemenea am avut clienţi de la început, de dinainte de a avea produsul. Practic au fost câteva companii din România şi înafară care au crezut foarte mult în ceea ce facem şi care au plătit un abonament la produsul nostru. Aţa am aflat ce întrebări au, care e impactul unui răspuns în business, şi cum anume trebuie să facem designul unui răspuns.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR