♦ Din actuala rundă de finanţare, start-up-ul a atras 330.000 de euro de la investitorii existenţi, iar restul sumei, de 300.000 de euro, vrea să o strângă prin intermediul unei campanii derulate pe platforma Seedblink ♦ Investiţiile anterioare obţinute de Questo se ridică la circa 2,1 milioane de euro.
Questo, start-up-ul local care a dezvoltat o aplicaţie de mobil ce le permite utilizatorilor să exploreze oraşele pe care le vizitează prin intermediul unor jocuri, a lansat anul acesta şi evenimente tematice cu jocuri pentru localnici, atacând astfel nu doar segmentul de turism, ci şi cel al populaţiilor din diferite oraşe mari ale lumii. În prezent, start-up-ul se concentrează pe oraşele din Europa, America şi Australia. Pe segmentul de turism, aplicaţia Questo a fost utilizată până acum de 500.000 de persoane care s-au jucat cel puţin un joc, în timp ce pe segmentul dedicat localnicilor au participat la evenimente peste 200.000 de persoane din martie şi până în prezent.
„De când am lansat Questo, planul nostru a fost să venim cu o soluţie prin care să ajutăm oamenii să petreacă timp de calitate în lumea reală, când călătoresc, dar şi când sunt în oraşele lor. Şi atunci, în prima etapă, am lansat jocuri pentru explorare atunci când călătoreşti - cu poveşti, locuri, ghicitori şi informaţii despre locurile pe care le vizitezi, toate acele jocuri fiind create de către creatori locali. Avem peste 30.000 de creatori locali în momentul de faţă în platformă care creează jocuri pe diferite teme.“
„Sunt oameni cu experienţe variate - de la scenarişti recunoscuţi la nivel global, game designeri, storytellers, până la oameni pasionaţi pur şi simplu de scris şi de poveşti. Şi apoi, a doua parte din businessului nostru sau a doua verticală este cea în care creăm jocuri prin care invităm oamenii când sunt în oraşul lor să facă o activitate faină, interactivă cu prietenii, cu familia şi pentru asta le-am structurat sub formă de evenimente le numim noi şi au o temă inspirată din lucruri pe care oamenii le iubesc. Participanţii sunt invitaţi să vină costumaţi şi să vină în grupuri mai mari ca să petreacă timp de calitate şi să creeze noi amintiri“, a spus Claudiu Petria, cofondator şi COO al Questo, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Proiectul Questo a fost demarat de Alexandru Govoreanu şi Claudiu Petria în 2017, start-up-ul reuşind ca în ultimii ani să se extindă pe pieţe mari precum Statele Unite, Canada, Australia şi Marea Britanie.
În total, în aplicaţia Questo se regăsesc acum aproape 1.000 de jocuri cu tematici diferite în peste 500 de oraşe la nivel internaţional.
Pentru localnici, Questo a lansat un joc numit "The Oz Escape" pentru care a făcut până acum evenimente în mai multe oraşe din lume la care au participat în total peste 200.000 de persoane.
„Am venit cu un joc pentru localnici, un joc care să poată fi foarte uşor scalat şi am lansat un concept care se cheamă The Oz Escape, care a reuşit să atragă peste 200.000 de oameni care s-au jucat în câteva luni de zile. Oamenii au mers de stradă, costumaţi, câteva mii de oameni. Era ca un fel de festival în aer liber. Mergeau şi se jucau împreună cu prieteni, familie, cu animalele de companie. Chiar m-am uitat la nişte poze şi erau sute şi sute de oameni cu căţei", a relatat Claudiu Petria.
Pentru a putea scala pe zona de jocuri, evenimente organizate pentru localnici, echipa Questo are în plan să achiziţioneze mai multe licenţe pentru diferite poveşti, filme, branduri cunoscute. Ca atare, start-up-ul a demarat o rundă de finanţare de tip „convertible loan” prin care şi-a propus să atragă în total peste 600.000 de euro. Din această sumă, a atras deja 330.000 de euro de la investitorii existenţi, iar restul sumei, de 300.000 de euro, vrea să o strângă prin intermediul unei campanii derulate pe platforma Seedblink. Investiţiile anterioare obţinute de Questo se ridică la circa 2,1 milioane de euro.
“Putem să creştem în doua moduri. Putem să creştem pe forţele noastre proprii, într-un anumit interval de timp sau putem să accelerăm şi mai tare creşterea şi să aducem mai multe IP-uri, teme care sunt populare. Spre exemplu, o temă ar The Walking Dead. Putem să construim un joc pe subiectul The Walking Dead şi să folosim elementele din film, să folosim inclusiv personajele de acolo, să dăm o altă avergură întregului eveniment. Şi acesta este şi motivul pentru care am lansat campania pe Seedblink, ca să putem să strângem o sumă de bani cu care să putem să cumpărăm astfel de licenţe şi să putem să lansăm pentru 2025 teme globale", a precizat el.
Anul trecut, start-up-ul a avut o cifră de afaceri de circa 1,6 milioane de euro, iar pentru anul acesta vizează triplarea businessului.
Modelul său de business presupune perceperea reţinerea unui procent din tariful jocului în cazul în care este vorba de jocurile pentru turişti.
"Preţul porneşte de la 9 euro pe persoană, în funcţie de diferite criterii, dacă este sau nu o temă mai mult sau mai puţin populară, şi poate să ajungă până la 15 euro pe persoană. Pe când jocurile care sunt vândute ca evenimente, preţul este pe echipă, pentru am văzut că oamenii merg în grupuri mai mari şi acolo plătesc în jur de 40 de dolari pe o echipă, iar o echipă poate să fie formată din maxim 6 persoane."
Până în prezent, peste 500.000 de oameni s-au jucat cel puţin un joc în aplicaţia Questo, iar potenţialul de creştere este mare, atât pe zona de turism, cât şi de evenimente pentru localnici. Pe segmentul de turism, se estimează că sunt peste 1,4 miliarde de persoane care călătoresc, din care circa 50% nu rezervă nicio activitate în oraşele vizitate.
“În următoarele 12 luni, planul nostru este să ajungem la cel puţin 1 milion de utilizatori, iar în următorii 2 ani plănuim să ajungem la 5 milioane de jucători care au petrecut timp de calitate facilitat de Questo."
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE