ZF IT Generation

ZF IT Generation. Constantin Obreja, fondator & CEO: Discover Iaşi, o aplicaţie de turism la pachet cu biciclete electrice, are în plan să se extindă şi în restul Europei

22 apr 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Noi ne aşteptăm la o creştere în acest an. După ce au stat în casă oamenii vor avea din nou pofta de a ieşi în natură, de a descoperi, de a se distra cu prietenii.

Discover Iaşi, o aplicaţie de turism la pachet cu biciclete electrice, are în plan să se extindă şi în alte oraşe mari din România, iar apoi şi în Europa.

„Anul acesta vrem să testăm aplicaţia şi să vedem cum sunt lucrurile pe plan local, apoi în următorul an vrem să mergem

într-un oraş unde infrastructura de biciclete sau trotinete electrice este deja dezvoltată - cel mai probabil Bucureşti sau Cluj, un oraş mare - şi apoi vrem să scalăm spre Europa. Începem cu capitale unde este mai uşor de generat conţinut şi mai apoi cu oraşele mari din fiecare ţară“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Constantin Obreja, fondator şi CEO al Discover Iaşi. „Vrem să venim în ajutorul turiştilor şi nu numai să descopere oraşul într-un mod interactiv. De multe ori când mergi într-un oraş nou întâmpini mai multe probleme - nu ştii în ce direcţie să mergi, eşti confuz, de asemenea transportul este o altă problemă, trebuie să cauţi autobuze, să le înveţi traseul şi în felul acesta noi venim în sprijinul lor făcând o aplicaţie care să genereze trasee automat sau care să le ofere trasee predefinite de localnici, la pachet cu o bicicletă electrică. Ei vor putea descoperi astfel oraşul într-un mod mult mai interactiv şi fără efort“.

 

Ce a mai declarat Constantin Obreja în emisiune:

- Ideea ne-a venit acum un an şi jumătate. Am început uşor uşor să aplicăm la fonduri, am primit şi o finanţare şi mai târziu am început să lucrăm la proiect.

- Pe partea de închiriere de biciclete electrice am lansat deja serviciile chiar înainte de intrarea în vigoare a restricţiilor pe fondul coronavirusului. Avem 10 biciclete electrice, lucrăm la versiunea beta a aplicaţiei şi sperăm în perioada aceasta, într-o lună, cel mult două să terminăm versiunea beta şi să o testăm puţin ca să ne lansăm cu ea pe piaţă.

- Momentam am accesat Fondul Social European în cadrul programului operaţional capital uman, 2014-2020, acolo este un proiect start-up yourself şi am accesat o finanţare de 33.000 de euro din care am primit o tranşă. Banii aceştia i-am folosit în mare parte pentru dezvoltarea aplicaţiei, achiziţia de biciclete electrice şi resursa umană, avem angajaţi care sunt full-time. Mai departe ne gândim să mai accesăm nişte finanţări, mai avem nevoie de undeva la 7.000 - 10.000 de euro pentru dezvoltarea aplicaţiei şi puţin pentru supravieţuirea pe piaţă până reuşim efectiv să ne lansăm, având o perioadă moartă acum din cauza pandemiei.

- Încercăm să ne facem cunoscuţi în această perioadă de parteneri şi căutăm potenţiali parteneri de promovare local pentru că vrem să începem local şi mai apoi să mergem în alte oraşe şi în perioada aceasta contactăm foarte mulţi parteneri să ne promovăm reciproc şi să vedem cum putem colabora. De asemenea lucrăm la strategia de promovare, cum putem să ne promovăm mai bine, să ajungem la clientul final.

- Dacă este folosită doar aplicaţia ne gândim să monetizăm doar prin plata per tur, o sumă între 2 şi 10 euro pe tur, iar dacă vine la pachet cu bicicleta, undeva la 20-30 de euro în funcţie de numărul de ore, de durata turului.

- Noi ne aşteptăm la o creştere în acest an. După ce au stat în casă oamenii vor avea din nou pofta de a ieşi în natură, de a descoperi, de a se distra cu prietenii. Noi ne gândim cum să facem pe partea de logistică să achiziţionăm mai multe biciclete.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR