ZF IT Generation

ZF IT Generation. Corin Chiriac, business developer: DOXTAR, platformă online pentru a doua opinie medicală: Căutăm o finanţare de 500.000 euro pentru a dezvolta noi servicii şi produse pentru industria de sănătate

23 mar 2020 Autor: Ioana Nita

În doi ani, start-up-ul vrea să ajungă la venituri de peste 1 mil. euro.

Start-up-ul local DOXTAR, care le pune la dispoziţie utilizatorilor o platformă online prin care pot cere o a doua opinie medicală, are nevoie în prezent de o finanţare de circa 500.000 euro pentru a putea dezvolta noi soluţii software care să ajute la digitalizarea şi eficientizarea modului de lucru din clinici şi spitale.

„Am aplicat deja pentru finanţările necesare pentru a dezvolta produse noi, chiar dinainte de criză. Am anticipat că aceasta ar putea fi o zonă de business. Vedem o nevoie în piaţă de aplicaţii şi platforme care rezolvă pentru clinici lucrurile care au devenit brusc foarte evidente în situaţia de criză - triaj mult mai rapid şi metode prin care pot procesa pacienţi la distanţă“, a declarat Corin Chiriac, business developer în cadrul DOXTAR, la  emisiunea ZF IT Generation. El a adăugat că start-up-ul vrea să dezvolte noile soluţiile software pe modelul „white-labeling“. „Vor fi produse noi independente, ofertate independent de platforma DOXTAR. Vom avea însă şi servicii noi pe care le vom adăuga platformei DOXTAR.“

În prezent, platforma DOXTAR, disponibilă atât în varianta web, cât şi ca aplicaţie mobilă, reuneşte o echipă de peste 70 de medici cu diferite specializări medicale, de la care utilizatorii pot cere o a doua consultaţie. „Avem 27 de specializări active în prezent, cele mai populare fiind chirurgia, oncologia, obstetrica şi gine­cologia, neurologia şi endocrinologia. Re­cent, am adăugat în platformă şi spe­cializarea de radiologie şi imagistică“, a precizat Corin Chiriac.

O consultaţie prin intermediul DOXTAR pentru a cere o a doua opinie medicală costă între 60-250 lei, tariful fiind diferit în funcţie de specializarea medicului.

„Doctorii au libertatea de a-şi stabili singuri tarifele în aplicaţie şi le pot modifica oricând doresc. Noi reţinem un comision de 20% plus TVA“, a punctat el, adăugând că DOXTAR lucrează doar cu medici specialişti.

„Acest lucru presupune că doctorul trebuie să fie înregistrat la Colegiul Medicilor şi trebuie să aibă un aviz valabil de liberă practică. Verificăm atent o sumă de documente, de la diplome medicale până la statusul avizului de liberă practiceă, prin intermediul colegiului medicilor şi semnăm împreună un contract, în funcţie de tipul de organizare juridică preferat de doctor – PFI, cabinet medical individual, SRL.“

În prezent, pe platforma DOXTAR sunt înregistrate peste 4.000 de conturi de pacient, din care foarte multe sunt realizate prin intermediul versiunii web şi nu de pe smartphone sau aplicaţia mobilă dedicată, în condiţiile în care o parte dintre rezultatele anumitor investigaţii sunt predate pacienţilor în continuare pe CD-ROM.

 

“Suntem într-o perioadă de creştere accelerată, creştem zilnic cu aproximativ 1%. Dat fiind specificul aplicaţiei, rata de return este una mică şi ne bucurăm pentru pacienţii care ne vizitează ca este aşa”, a spus Corin Chiriac. El a menţionat de asemenea că per total, numărul de pacienţi care folosesc DOXTAR ar putea creşte anul acesta cu 50%, în timp ce numărul de doctori înscrişi în platformă cu circa 60-70%

 

“Trebuie să ţinem minte totuşi că din păcate, a doua opinie medicală nu este un concept nici foarte cunoscut, nici foarte popular în România. Numărul de pacienţi pentru acest tip de servicii este limitat.”

 

Cum se foloseşte însă platforma? Utilizatorii trebuie să îşi creeze un cont în prealabil, iar apoi îşi pot alege specialitatea medicală în functie de primul diagnostic, selecta un doctor în funcţie de CV, preţ, competenţe şi eventual de proximitate. Plata se face online, iar apoi începe discuţia cu medicul.

 

“Discuţia medicală se întâmplă într-o interfaţă care seamănă foarte tare cu cea din orice aplicaţie de messenger. Atât pacientul cât şi doctorul pot încărca fişiere medicale relevante pentru caz - practic orice informaţie care poate fi digitizată poate fi încărcare în sistem. Durata de răspuns la o întrebare este de sub 48 de ore.”

 

Platforma DOXTAR a fost lansată în februarie anul trecut în urma unei investiţii iniţiale de circa 150.000 euro, pragul de rentabilitate urmând să fie atins înspre finalul acestui an, conform estimărilor reprezentanţilor start-up-ului.

 

“Aplicaţia are în spate un plan pe termen lung, sub nici o formă nu ne-am imaginat că ne vom recupera banii în primul an. Suntem <<on track>> cu planul nostru de dezvoltare. Nu suntem încă în zona break-even, probabil că vom ajunge acolo undeva spre sfârşitul anului. Trebuie să ţinem minte că a doua opinie medicală este totuşi o nişă cu 1.000-2.000 de cazuri active lunar în toată România”, a spus Corin Chiriac.  

 

În prezent, valoarea de piaţă a platformei DOXTAR este estimată la circa 250.000 euro, însă în momentul în care start-up-ul va atinge pragul de rentabilitate, aceasta se va dubla la 500.000 euro, iar atunci când va lansa şi primul produs derivate, businessul va ajunge la o evaluare de circa 750.000 euro.

 

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 


 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR