ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cosmin Filipaş, CEO Thoughtin, aplicaţie pentru videoconferinţe: Anul acesta ţintim să ajungem la afaceri de 100.000 euro şi peste 100 de clienţi

15 mai 2020 Autor: Ioana Nita

Proiectul s-a născut în plină pandemie, soluţia dezvoltată concurând cu aplicaţiile marilor jucători internaţionali – Zoom, Google Meet şi Teams (Microsoft), dar la jumătate.

Start-up local Thoughtin are în plan să ajungă anul acesta la afaceri de 100.000 euro şi la un portofoliu de peste 100 de clienţi care să folosească aplicaţia B2B (business to business) de video­conferinţe dezvol­tată în plină criză cauzată de pande­mia cu noul coronavirus.

„Până la finalul anului vrem să ajun­gem la o cifră de afaceri de 100.000 euro aici în România, iar apoi în funcţie de feedbackul primit ne vom muta foarte repede în afara ţării. Prima piaţă vizată este Marea Britanie. De asemenea, am avut deja discuţii cu un partener din Canada pentru intrarea pe piaţa din America de Nord – a analizat soluţia şi se gân­deşte să ne reprezinte acolo, inclusiv să fie şi finan­ţator“, a declarat în cadrul emis­iunii ZF IT GENERA­TION Cosmin Filipaş, CEO-ul Thoughtin. El a început dezvoltarea aplicaţiei împreună cu un partener din Marea Britanie, ideea născându-se acum în plină pandemie ca urmare a mai multor expe­rienţe ce ar fi putut fi rezolvate mult mai uşor cu ajutorul unei aplicaţii de videoconferinţe simplu de utilizat, care să nu necesite instalare în prealabil. 

„Unul din exemple este faptul că în această perioadă am avut probleme cu internetul. Am fost nevoit să sun la departa­mentul suport al furnizorului meu de internet şi un operator de acolo m-a preluat şi a început să îmi pună întrebări tehnice.“

„Preferam să îmi trimită un link din sistemul lor şi să pot arăta video tot ce este necesar pentru a putea rezolva situaţia. Astfel furnizorul de internet nu mai era nevoit să mai trimită pe cineva la mine în casă şi ar fi economisit şi bani şi timp“, a explicat el, adăugând că este nevoie de o soluţie de videoconferinţă diferită faţă de ceea ce există acum pe piaţă.

„Noi ne-am gândit la două aspecte – în primul rând aplicaţia trebuie să ruleze pe browserul mobilului, inclusiv pe cel iOS, şi să fie white-label pentru a veni în sprijinul companiilor astfel încât acestea să câştige încrederea clienţilor şi să-şi consolideze businessul.“

În prezent, aplicaţia Thoughtin este gata din punct de vedere al funcţionalităţilor, fondatorii lucrând acum la interfaţă. Aplicaţia foloseşte tehnologia inteligenţei artificiale pentru a putea identifica oameni, obiecte, etc. Soluţia de videoconferinţă va fi furnizată în regim SaaS (software as a service), iar distribuţia se va face prin intermediul partenerilor.

„Încă lucrăm la partea de tarifare, însă costurile vor fi la jumătate faţă de cele percepute de cei trei mari jucători - Zoom, Meet de la Google şi Teams de la Microsoft. Ca distribuţie, noi vedem lucrurile global, însă în primă fază vrem să acţionăm local. Vânzarea în România vrem să o facem prin canale indirecte. Am început deja discuţii cu unul dintre furnizorii de telefonie şi internet. Ei au deja contracte semnate cu potenţialii noştri clienţi. Este o soluţie mai accesibilă pentru noi, decât să angajăm oameni de vânzări, preferăm un parteneriat“, a menţionat Cosmin Filipaş.

Până acum investiţia în dezvoltarea aplicaţiei Thoughtin s-a rezumat la timpul şi munca fondatorilor, plus o sumă de bani pentru serviciile de cloud. Deocamdată echipa susţine dezvoltarea start-up-ului, însă cel mai probabil la anul start-up-ul va avea nevoie de o finanţare pentru a se putea extinde în străinătate.

 

Ce a mai declarat Cosmin Filipaş la ZF IT GENERATION:

# Ideea acestui start-up a plecat de la observarea atentă a contextului în care ne aflăm. În acest moment  este foarte important să câştigăm încrederea clienţilor şi a oamenilor, fie că este vorba de businessuri sau de instituţii de stat. Cel mai bun mod prin care o putem face este modul prin care comunicăm – comunicarea video este o soluţie pe care eu am văzut-o ca fiind modalitatea cea mai simplă pentru câştigarea încrederii. Inovaţia nu înseamnă neapărat cu ceva nou, ci poţi să iei ceva existent pe care să îl transformi, să îl adaptezi la situaţia actuală.

# O persoană dragă mie a luat contact cu o persoană bolnavă de covid, iar perioada aceea dintre momentul acela în care aflii că esti posibil purtător şi rezultatul testului este foarte grea. Situaţia se putea rezolva mult mai uşor dacă puteai lua legătura cu un medic printr-o videoconferinţă pentru a vedea ce simptome ai. Pentru pacient era foarte bine, trecea mai uşor prin acea perioadă, iar pentru doctori era mai simplu fiindcă puteau tria mai uşor pacienţii.

# Ne-am dat seama că ceea ce am făcut noi ar putea ajuta mai multă lume şi săptămăna trecută am luat legatura cu Autoritatea pentru Digitalizare a României şi am anunţat că donăm acest soft către Ministerul Sănătăţii. Au fost încântaţi şi au zis că revin cu un răspuns.

# Noi ne gândim ca soluţia să fie doar B2B, dar companiile o pot pune la dispoziţia consumatorilor – B2C.

# Avem 10 programatori disponibili pentru a merge mai departe.

# Dezvoltarea a fost făcută în trei săptămăni, acum în perioada pandemiei.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR