ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cosmin Măgureanu, cofondator şi CEO, ialoc.ro – soluţii de digitalizare pentru restaurante: Ne concentrăm acum pe noua soluţie de plată la masă lansată. Vrem să ajungem la peste 330 de restaurante şi venituri recurente anuale de 1-1,5 mil. euro până la final de 2023 doar din această soluţie

6 oct 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul a atras recent o finanţare de 500.000 euro de la MaxyGo Invest Holding, investiţiile totale în proiectul ialoc ajungând astfel la circa 900.000, cu tot cu investiţiile proprii ale fondatorilor.

Start-up-ul local ialoc, care a lansat pe piaţă în 2017 platforma de rezervări la restaurante cu acelaşi nume, şi-a extins recent portofoliul de soluţii pentru digitalizarea jucătorilor din industria HoReCa cu o soluţie nouă de plată online la masă pentru care ţinteşte să atragă peste 330 de restaurante până la finalul anului viitor. Astfel, echipa ialoc estimează că soluţia nouă de plată la masă va genera venituri anuale recurente cuprinse între 1 şi 1,5 milioane euro la final de 2023. Totodată, start-up-ul plănuieşte să facă un rebranding sub umbrela căruia să ofere soluţiile sale B2B, pregătind astfel şi extinderea în străinătate.

„Pe de-o parte, pe componenta de rezervări ne dorim să ajungem la o masă cât mai mare de restaurante care au această problemă şi care vor să o rezolve, iar aici deja ştim care este soluţia. Pe de altă parte, pentru soluţia de plată la masă ne dorim ca pe termen scurt, până în primăvară, să ajungem la 150 de restaurante partenere care să aibă implementată soluţia, iar pe termen mediu - asta înseamnă undeva la finalul anului 2023, să avem peste 330 de restaurante care să folosească soluţia. Asta ne va duce în zona de 1-1,5 milioane euro venituri recurente anuale doar din această soluţie de plată“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Cosmin Măgureanu, cofondator şi CEO ialoc.

El a pus bazele proiectului ialoc în 2017, împreună cu Emil Muhtu, Marcel Preda, Adrian Grigore şi Dragoş Badea, scopul fiind crearea unei platforme pentru managementul rezervărilor online în restaurante şi cafenele.

În zona consumer, prin platforma de rezervări online ialoc.ro şi aplicaţia mobilă dedicată s-au aşezat la masă peste 1,7 milioane de persoane în total, de la lansare şi până în prezent. Platforma de rezervări online ialoc a trecut printr-o perioadă dificilă în ultimii doi ani de pandemie, industria HoReCa fiind puternic afectată de măsurile luate pentru prevenirea răspândirii virusului, însă odată cu ridicarea restricţiilor, oamenii au început să iasă din nou în oraş, iar cifrele sunt mai mari chiar decât înainte de pandemie.

„Lucrurile au început să revină, ba chiar suntem cu mult peste ce aveam în 2019 în termeni de rezervări. Cred că prin 2019 eram la circa 20.000 de oameni aşezaţi la mese pe lună, iar acum suntem la aprox. 35.000 pe lună. Deci am depăşit cu mult pragul maxim de dinainte de pandemie“, a punctat Cosmin Măgureanu.

În total, ialoc.ro are înregistrate în prezent în platformă 600 de localuri, atât din Bucureşti, cât şi din alte 14 oraşe mari din ţară, numărul fiind aproape dublu faţă de înainte de izbucnirea pandemiei.

„Din punct de vedere al utilizatorilor din aplicaţie, a fost destul de greu să îi păstrăm doi ani în care să ţină practic o aplicaţie în telefon care le rezolva o problemă pe care nu o aveau. Dar am încercat să lucrăm la capitolul ăsta şi să-i readucem şi putem să vedem că o parte dintre ei s-au întors. Cred că aplicaţia are undeva la 100.000 de descărcări acum şi undeva la 20.000 dintre aceşti utilizatori sunt activi pe lună.“

Start-up-ul a schimbat recent strategia privind promovarea soluţiilor dezvoltate, acum platforma de management pentru restaurante fiind în prim-plan, iar marketplace-ul pentru rezervări pe locul al doilea.

„Am realizat de fapt că produsul nostru principal este ceva ce noi vindeam ca produs secundar. Practic, produsul pe care îl vindeam până anul acesta era o platformă de marketplace prin care restaurantele îşi aduceau clienţi şi primeau şi o soluţie mişto de management de rezervări. Între timp, discutând cu clienţi activi care ne foloseau produsul la adevăratul potenţial, ne-am dat seama că de fapt produsul pe care noi îl dădeam ca <<nice to have>> creează o valoare şi un impact foarte mare pentru o anumită nişă. Motiv pentru care, începând de anul acesta, am început să targetăm un anumit tip de restaurante şi anume restaurantele care au problema prea mulţi clienţi la uşă, prea puţine scaune în interior. Şi atunci platforma noastră le permite practic să eficientizeze spaţiul şi timpul - se numeşte yield management - şi anume să ruleze o masă eficient de mai multe ori pe un interval plin prin a oferi un timp limitat la masă, prin a avea informaţii în timp real despre ce mese sunt disponibile, la ce ore, şi eventual dacă te sună un client să facă o rezervare să îi poţi face o ofertă de genul <<ok, nu am la 7, am la 5 şi jumătate sau la şase. Toate informaţiile astea puse laolaltă pot genera pentru un restaurant mediu un impact de 30.000-40.000 de euro anual doar prin implementarea unei soluţii de genul acesta”, a precizat Cosmin Măgureanu.

În afară de cele două soluţii pentru zona de rezervări în industria HoReCa, start-up-ul a văzut că există şi o oportunitate pe zona de plăţi la masă în restaurante, atât în contextul lipsei de personal, cât şi al eficientizării unui astfel de business.

„Pe măsură ce plăţile cu cardul în restaurante cresc, se diminuează bacşişul pentru chelneri - pentru ospătar bacşişul reprezintă o mare parte din veniturile lui, iar acest bacşiş nu este o chestiune doar de România, ci este o chestie care se întâmplă în toată Europa, cel puţin la nivelul analizei pe care am făcut-o noi. Şi pornind de la problema asta ne-am întrebat cum am putea ajuta restaurantele, să aducem valoare pentru ele, astfel încât să nu impactam operaţional, să nu trebuiască să facă lucruri în plus, dar în aceeaşi măsură să le salvăm timp şi să-i ajutăm să rezolve problema bacşişului. Şi cumva în felul acesta a apărut produsul care se numeşte QR Payments şi care va face parte dintr-un brand mai mare, internaţional. În momentul de faţă este încă sub umbrela ialoc, dar în momentul în care vom lansa soluţia la nivel internaţional vom face şi acest rebranding”, a punctat el.

Cum funcţionează însă noua soluţie de plată la masă? „Clientul se aşează la masă, iar în locul meniului clasic pe care îl aduce ospătarul de fiecare dată la masă are o opţiunea de cod QR. Evident, dacă clientul doreşte un meniu clasic există şi opţiunea aceasta, dar în restaurantele în care am făcut implementarea acestei soluţii, am văzut că circa 80% dintre mese au scanat codul QR pentru meniu. Practic, acest cod este un cod unic pe fiecare masă care se integrează cu sistemele de gestiune pe care restaurantele le au deja, ce îţi permite să vezi un meniu clasic normal, dar într-o formă digitală, mobile friendly, şi care dă un pic mai multe informaţii decât un meniu în mod normal, precum alergeni sau valori calorice despre fiecare produs. Totodată, ai opţiunea de a chema ospătarul, moment în care ospătarul primeşte notificare pe dispozitivul lui că masa x are nevoie de atenţia lui. Şi cel mai important este că soluţia se integrează cu sistemul de gestiune, ceea ce face ca flow-ul să rămână neschimbat - faci comanda în continuare la ospătar ş.a.m.d. Însă, în momentul acela când eşti la finalul mesei şi efectiv nu se mai poate întâmpla nimic special din punct de vedere interacţiune restaurant-client, stai cu mâna ridicată şi aştepţi să vină cineva să-ţi ia nota şi am măsurat noi că acest proces durează undeva la 12 minute per masă, per client, şi este un timp mort în care restaurantul ar putea elibera o masă mai devreme şi să o ruleze mai eficient. De altfel, ospătarii ar putea să se concentreze mai mult pe servire şi pe calitate decât pe a face acest proces de plaţi. Atunci ce face acest cod QR pe care clientul l-a scanat deja pentru că a intrat în experienţa de meniu? Îi permite clientului să plătească nota în mai puţin de cinci secunde”, a explicat Cosmin Măgureanu.

Recent, start-up-ul ialoc a atras recent o finanţare de 500.000 de euro din partea MaxyGo Invest Holding, ajungând astfel la investiţii totale de 800.000 euro.

„Noua investiţie a venit într-un moment foarte bun. Investiţia actuala ne va ajuta să accelerăm produsul ăsta pentru că doar cu ajutor extern şi cu oameni care să creadă în genul ăsta de produs putem să obţinem ce ceea ne propunem. Banii practic ne permit să atragem cele mai bune talente din piaţă şi să scalăm rapid accelerat.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR