ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cosmin Mălureanu, CEO: Compania locală de soft educaţional Ascendia caută o finanţare de 1 mil. euro şi un partener strategic pentru a ataca pieţele externe cu platforma LIVRESQ

12 aug 2020 Autor: Adrian Seceleanu

LIVRESQ este o platformă care permite crearea de module educaţionale interactive fără a fi nevoie de cunoştinţe de programare.

Ascendia, un producător local de software educa­ţional, este în discuţii pentru atragerea în com­pa­nie a unui partener strategic, care să vină şi cu fonduri de un milion de euro, pentru a se implica în extinderea pe plan internaţional a LIVRESQ, o platformă pentru crearea de lecţii digitale care nu necesită cunoştinţe de programare.

„Noi ne dorim să creştem şi să ieşim pe pieţele externe, iar pentru asta căutăm parteneri. În tipologia de parteneri ne-am dori şi un partener strategic care să vină în companie prin achiziţia de acţiuni printr-o majorare de capital şi urmărim să atragem peste un milion de euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cosmin Mălureanu, CEO al Ascendia.

„Am demarat discuţiile în acest sens, pentru finanţare. Noi spunem că până la finele acestui an vom avea un anunţ de acest tip. Ne dorim un partener extern capabil să ne ducă pe pieţele de afară prin dimensiunea pe care o are. Practic ne dorim pe cineva cu care să fim comple­mentari, şi mai departe dimensiunea lui să fie mult mai mare decât noi.“ Compania nu exclude nici discuţii cu fonduri de investiţii, dacă acestea pot ajuta la expansiunea internaţională.

„Dacă vom găsi doar fonduri de investiţii care să ne deschidă totuşi uşile către alte pieţe, aceasta este a doua opţiune. Dar suntem optimişti că într-un fel sau altul reuşim să facem atragerea aceasta de investiţie şi să reuşim să pe alte pieţe. Produsul este unul foarte competitiv - în lume nu sunt 10 produse care să fie la fel de capabile ca el.“

Compania lucrează din 2017 la dez­voltarea platformei, a explicat Mălureanu. „LIVRESQ este o unealtă care permite crearea de module educaţionale interactive fără a fi nevoie de cunoştinţe de programare. Practic oricine care ştie să folosească un instrument de tip Word, să spunem, sau Powerpoint poate să creeze şi lecţii interactive cu ajutorul LIVRESQ. Lecţiile funcţionează pe orice dispozitiv, pe orice sistem de operare şi mai departe sunt conforme cu standardele e-elarning internaţionale, putând fi folosite nu doar în platforma Ascendia, ci şi în platforme consacrate atât pe piaţa din România, cât şi afară. 2017 este momentul în care am început efectiv să scriem prima linie de cod şi lucrăm practic în continuare la proiect - undeva la finele anului trecut am avut o versiune beta, deci pentru testare, iar din ianuarie am început efectiv să-l promovăm pe piaţă.“

Ascendia speră să obţină finanţarea la o evaluare mai bună decât cea de pe Bursa din Bucureşti (firma avea la închiderea de marţi o capitalizare de 10,1 mil. lei - n. red.), pe care Mălureanu o consideră prea mică în raport cu activele firmei.

„Eu consider că Ascendia are o valoare de piaţă mult subevaluată la noi pe bursă. O să spun şi de ce ca să nu creadă lumea că este aşa o părere nefunda­mentată. Sunt două soluţii româneşti care s-au finanţat de curând printr-o platformă de tip crowdfunding (Seedblink – n. red.). Una dintre soluţii este o platformă pentru şcoli în principiu care s-a finanţat la o evaluare de aproximativ 2,8 milioane de euro, deci o platformă cum avem şi noi pentru companii; o altă soluţie software - o companie care produce cursuri în format digital - s-a finanţat la o evaluare de aproximativ 3,8 milioane de euro, segment pe care noi avem de asemenea un produs dezvoltat în parteneriat cu cel mai mare competitor al companiei care s-a finanţat“,  a afirmat Mălureanu.

„Deci doar aceste două produse care sunt similare cu produsele pe care Ascendia le are au o valoare de 7 milioane de euro dată de piaţa de tip crowdfunding, care are un profil diferit de piaţa aero. Dacă adugăm şi editorul de lecţii pe care îl avem o să obţinem o sumă care este cu mult mai mult decât valoarea actuală a Ascendia“

„Prin urmare noi căutăm un partener stratgic care să intre în acţionariatul Ascendia la o valoare să spunem mult mai corectă şi care mai departe prin infuzia pe care o are - de capital dar şi de cunoştinţe şi până la urmă descidrea pe pieţe externe să ne ajute să creştem compania afară”.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR