ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristi Orăşanu, cofondator al Naratix – roboţi AI pentru e-commerce: Vrem să atragem o investiţie de 2-3 milioane de dolari. Discutăm deja cu mai mulţi investitori din străinătate

11 dec 2024 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul ţinteşte să ajungă la venituri de peste 10 milioane de euro până la finalul lui 2025.

Start-up-ul românesc Naratix, specializat în dezvoltarea de roboţi AI pentru industria de e-commerce, are în prezent în desfăşurare o rundă de finanţare în care şi-a propus să atragă între 2 şi 3 milioane de dolari, la o evaluare estimată la 10 milioane de dolari după obţinerea investiţiei. Finanţarea va fi folosită în principal pentru extinderea echipei, dar şi pentru dezvoltarea continuă a soluţiilor şi pentru promovare. În prezent, start-up-ul are în mod direct peste 500 de clienţi activi, plus cei care folosesc soluţiile Naratix prin intermediul parteneriatelor realizare cu platforme de e-commerce precum VTEX, WooCommerce, Shopify şi Shopware. În total, Naratix are în acest moment o reţea de peste 125 de parteneri şi clienţi din 30 de ţări.

„În momentul de faţă avem o rundă deschisă, în care vrem să ridicăm între 2-3 milioane de dolari, la o evaluare de pe 10 milioane de dolari «post money». Acum suntem în discuţii cu puţin peste 60 de investitori de tip venture capital. Unii dintre ei sunt investitori foarte strategici pentru noi şi ne-am dori foarte mult să facă parte din «captable-ul» nostru, alţii sunt pur şi simplu investitori buni cu portofolii generoase“, a precizat Cristi Orăşanu, cofondator Naratix, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a pornit proiectul alături de Marius Drenea, Cristian Avram, Vladin Grebeniţa, Alina Orăşanu şi Stelian Mustea, Naratix luând naştere în perioada pandemiei, din nevoia de a rezolva problema documentării produselor în cataloagele online. Până în prezent, compania a dezvoltat cinci roboţi AI, dintre care doi sunt deja disponibili pentru clienţi – Nara şi Dynamo.

„Nara face descrieri, oferindu-le un control foarte fin brandurilor. Adică tu poţi stabili cum vrei să te exprimi, cât de bogată să fie descrierea, cum să fie structurată, cum să fie folosite cuvintele cheie şi multe alte astfel de criterii. Ideea pentru Nara a fost că ea trebuie să digere informaţie corectă despre produs şi mai departe să o prezintă într-un mod bun vânzării, ca şi un vânzător dintr-un magazin care te-a ajutat să găseşti produsul dorit şi modul în care ţi-a găsit produsul. Deci ne-am dorit ca Nara să facă descriere de produs, să vorbească în toate limbile ca să ajute oamenii să localizeze conţinutul pentru a de extinde în alte ţări”, a explicat Orăşanu despre primul robot AI lansat, adăugând că odată cu dezvoltarea Nara echipa Naratix şi-a dat seama că mai este nevoie de o altâ soluţie astfel încât robotul AI pentru descrieri de produse să funcţioneze bine. 

„Nara a intrat într-un mic blocaj, pentru că foarte mulţi clienţi din piaţă nu aveau informaţii despre produse despre care să vorbească Nara mai departe. Adică nu ştiau culoarea tricoului, materialul, configuraţia telefonului, ect. Neavând aceste informaţii nu poţi să faci descriere corectă. Şi atunci a trebuit să creăm un alt robot, care se îmbogăţească datele despre produs.”

Astfel, al doilea robot AI, Dynamo, a fost creat pentru a rezolva problema lipsei de informaţii despre produse: „Pornind de la un simplu cod de produs sau de la un nume, noi putem să aducem absolut orice tip de informaţii despre acel produs. Găsim furnizorii, distribuitorii, competitorii, adunăm toate datele posibile despre un produs -poze, preţuri, descrieri, atribute, filtre“, a detaliat cofondatorul Naratix.

În ceea ce priveşte modelul de business, compania oferă abonamente care pornesc de la 10 dolari pentru 30 de generări (descrieri sau atribute) şi pot ajunge până la 150 de dolari. Pentru clienţii enterprise care au peste jumătate de milion de produse, Naratix oferă abonamente personalizate.

Expansiunea internaţională a start-up-ului s-a concentrat iniţial pe Europa, acesta având clienţi în România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Spania, Italia, Franţa şi Marea Britanie. „Ne-am lansat recent şi în Orientul Mijlociu şi avem o prezenţă foarte bună în Dubai, chiar considerăm foarte serios să deschidem un birou acolo în primul trimestru din 2025. Am lansat şi în Asia de sud-est prin Singapore şi Hong Kong şi acum suntem în discuţii cu primul nou angajat în America Latină“, a precizat Orăşanu.

Din perspectiva veniturilor, start-up-ul se află sub pragul de 100.000 de euro în prezent, dar ţinteşte să ajungă la încasări de peste 10 milioane de euro până la finalul lui 2025. „Noi nu ne-am concentrat foarte mult pe venituri. Ce am vrut să ne demonstrăm a fost modelul de business şi nişte unităţi economice. Pe partea enterprise, de exemplu, <<deal flow-ul>> nostru este acum foarte aproape de 20 de milioane de euro ARR (venituri anuale recurente – n. red.), din care mă aştept să concretizăm o bună parte în următoarele şase luni ale anului viitor“, a explicat cofondatorul Naratix.

Pentru 2025, pe lângă încheierea rundei de finanţare şi lansarea noilor roboţi aflaţi în teste, Naratix îşi propune să continue expansiunea internaţională. „Ne-am propus să continuăm extinderea pe internaţional şi să ne ocupăm o cotă de piaţă semnificativă în fiecare teritoriu în care suntem activi. Noi activăm o ţară când avem un lider de piaţă recunoscut, un lider tehnic şi un lider de marketing recunoscut“, a concluzionat Orăşanu.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR