ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Astaloş, fondatorul MyCar Assistant – asistent digital pentru şoferi: Anul acesta vrem să luăm o finanţare de tip bridge de 200.000 euro

17 mar 2023 Autor: Ioana Nita

Compania a fost evaluată la 2 milioane de euro la runda de tip pre-seed din 2022.

Pentru anul în curs, ţinta este ca în aplicaţie să fie înregistrate peste 200.000 de automobile, de la 55.000 în prezent.

Compania locală Spark IT Solutions, care administrează aplicaţia mobilă MyCar Assistant, ce funcţionează ca un asistent digital pentru şoferi, şi-a propus să obţină anul acesta o investiţie de tip „bridge“, în valoare de 200.000 euro, sumă din care deja a atras o parte de la investitorii din grupul de business angels Growceanu ce au susţinut şi runda „pre-seed“ care a avut loc anul trecut. În cadrul rundei de finanţare din 2022, MyCar Assistant a fost evaluat la 2 milioane de euro. În total, de la demararea proiectului MyCar Assistant şi până în prezent, investiţiile se ridică la peste 200.000 euro, iar planurile companiei vizează extinderea în afara României, prima piaţă externă în care va fi disponibilă aplicaţia fiind Republica Moldova.

„Anul acesta va avea loc o rundă «bridge», în a doua jumătate a anului. În această etapă în care ne aflăm este foarte important să ne atingem ţintele la nivel de expansiune, de venituri, de număr de utilizatori, pentru a atrage investiţii mai consistente în viitor. Runda «bridge» este parţial deja finanţată, pentru că avem susţinerea investitorilor actuali pe care i-am atras în runda anterioară şi ţinta de finanţare este de 200.000 de euro. Iar în 2024 vizăm runda «seed», unde vom vorbi de o sumă de peste 400.000-500.000 euro. În acest moment al dezvoltării noastre suntem deschişi atât către angel investors, cât şi către fondurile de investiţii şi avem discuţii active cu ambele părţi“, a spus Cristian Astaloş, fondator al MyCar Assistant, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

El a avut prima dată ideea de a dezvolta o aplicaţie mobilă pentru digitalizarea administrării unui vehicul în urmă cu şapte, prima versiune – MVP (Minimum Viable Product) fiind realizată în 2016. De atunci, echipa fondatoare a îmbunătăţit constant aplicaţia, iar în urmă cu trei ani a decis să intre mai puternic pe piaţă.

„De aproximativ trei ani, MyCar Assistant a devenit un adevărat start-up care şi-a propus să să devină unul dintre cei mai importanţi jucători pe segmentul acesta de asistenţă auto digitală la nivel european. Practic, vrem să devenim un «must have» pe telefonul fiecărui şofer sau al unui administrator de flotă.“

„Aşa cum atunci când pleci la drum te uiţi pe Google Maps sau pe Waze ca să vezi care este cel mai bun drum, imediat lângă trebuie să existe şi MyCar Assistant care să te asigure că maşina ta este în condiţii bune de drum, actele sunt în regulă, iar în cazul în care, Doamne fereşte, întâmpini un incident mai neplăcut să poţi să apelezi cu încredere pentru a-ţi rezolva problema respectivă“, a punctat Astaloş.

MyCar Assistant funcţionează ca un asistent digital auto complex, în care şoferii îşi pot gestiona datele scadente pentru maşini personale şi flote. Mai exact, aplicaţia centralizează cele mai importante documente şi obiecte, cum ar fi RCA, ITP, rovinieta, sau extinctorul, trusa medicală şi până la 100 de tipuri de notificări, astfel încât şoferii să fie informaţi din timp de statusul acestora, economisind atât timp, cât şi bani, prin evitarea potenţialelor amenzi.

Compania a lansat în 2022 o nouă versiune a aplicaţiei, funcţionalităţi îmbunătăţite, iar anul acesta a introdus o serie de servicii noi.

“Poţi să chemi o platformă de tractare şi vei ştii de la început care este costul aferent acelei acele intervenţii. Sau sunt situaţii un pic mai dificile de atât. Să zicem că ai avut un accident şi maşina ta trebuie să intre în service pentru a fi reparată. Tu cu ce te deplasezi câtă vreme maşina ta este reparată? În curând o să poţi să-ţi rezervi o maşină de înlocuire prin intermediul MyCar Assistant fără ca tu să ai niciun cost, în condiţiile în care tu eşti partea păgubită în acel accident”, a explicat fondatorul MyCar Assistant.

Aplicaţia este gratuită pentru utilizatori, atât timp cât gestionează maxim cinci maşini, iar dacă au nevoie să administreze mai multe autovehicule trebuie să plătească un abonament anual. 

“Avem în total trei abonamente pe care noi le oferim în momentul de faţă. Cel mai ieftin începe de la 0,49 de euro per vehicul pe lună, plus TVA, şi tarifele pot creşte în funcţie de tipul de abonament. Evident, acestea sunt nişte tarife de listă care pot varia şi în funcţie de dimensiunea flotelor.”

Pe lângă partea de abonamente, MyCar Assistant mai are încă o sursă de venituri din intermedierea serviciilor oferite de parteneri în cadrul aplicaţiei, percepând un comision la fiecare tranzacţie. 

“În 2022 am avut o cifră de de afaceri de cinci ori mai mare decât 2021, iar în 2023, în primele două luni pe care le-am încheiat am atins deja 75% din veniturile pe întreg anul trecut, aşa că avem o creştere foarte solidă. Ţinta pentru anul curent este de a avea venituri de 10 ori mai mari decât în 2022”, a punctat Astaloş, neoferind însă detalii despre valoarea exactă a veniturilor.

În prezent, în cadrul aplicaţiei sunt înregistrate 55.000 de vehicule, iar ţinta pentru anul curent este de a ajunge la 200.000 de vehicule, în condiţiile în care de anul acesta MyCar Assistant începe şi expansiunea în străinătate.

“În următoarele zile MyCar Assistant va fi disponibil şi în Republica Moldova pentru şoferii şi administratorii de flote auto. Ne dorim ca până la finalul anului să putem opera în cinci pieţe europene.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR