ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Guşă, cofondator şi CTO ProfiCircle, marketplace B2B pentru spaţii comerciale şi de depozitare: În martie începem o nouă rundă de finanţare

24 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a obţinut anul trecut o investiţie de 300.000 de euro, iar pentru noua rundă de finanţare vrea să atragă o sumă mai mare.

Start-up-ul local ProfiCircle, care a dezvoltat o platformă marketplace B2B pentru sisteme de depozitare şi echipamente comerciale, vrea să atragă o nouă rundă de finanţare pentru a putea să se extindă în străinătate, să adauge noi funcţionalităţi soluţiei şi să îşi mărească echipa.

Anul trecut, start-up-ul a reuşit să obţină o finanţare de 300.000 euro care a completat investiţia iniţială de circa 100.000 euro.

„La începutul lunii martie demarăm următoarea rundă de finanţare şi suntem deja în discuţii cu fonduri de investiţii. Fondurile de investiţii sunt interesate de market-place-uri fiindcă sunt în tendinţe acum, dar şi de market-network, termen care ne defineşte mai bine“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian Guşă, cofondator şi CTO al ProfiCircle, adăugând că investiţia va fi mai mare decât cea obţinută până acum pentru a putea susţine atât intrarea pe noi pieţe, cât şi mărirea echipei şi adăugarea de noi funcţionalităţi.

„Diferenţa dintre un market-place şi un market-network este că într-un market-place ai produsele gata definite pe când într-un market-network ai posibilitatea de a lucra cu specialişti care să te ajute să creezi un proiect axat pe nevoile tale mai degrabă decât să iei un produs gata definit“El s-a adăugat echipei ProfiCircle anul trecut, proiectul fiind demarat în iulie 2018 de către Eduard Daniliuc, antreprenor din Republica Moldova, împreună cu fratele său, Victor Daniliuc. Platforma ProfiCircle a fost lansată în România într-o primă versiune în decembrie 2019, iar în luna noiembrie anul trecut start-up-ul a lansat versiunea beta. Practic, platforma ProfiCircle ajută la digitalizarea procesului de licitaţii în cazul amenajărilor spaţiilor comerciale şi de depozitare.

„Platforma a fost lansată în versiunea beta în noiembrie 2020 şi acum este funcţională 100%. Avem mai multe funcţionalităţi. În primul rând, platforma permite colaborarea 100% online a tuturor părţilor implicate - atât clienţi/beneficiari, cât producători şi furnizori de echipamente şi servicii pentru că un astfel de proiect are nevoie şi de echipare, dar şi de servicii conexe. De asemenea, platforma oferă posibilitatea alegerii unui designer sau proiectant. Proiectele se încheie în urma unei licitaţii - se fac licitaţii multiple atât pe echipamente, cât şi pe servicii, iar tranzacţiile se fac online - cu plată şi semnare online”, a explicat Cristian Guşă.

În a doua jumătate a anului trecut, prin intermediul platformei ProfiCircle au fost încheiate tranzacţii de aprox. 500.000 euro, iar cererile sunt într-o continuă creştere.

“În ultima perioadă, cererile au crescut cu circa 20% în fiecare lună. Acesta este ritmul în care creştem acum, iar pe măsură ce ne vom lansa în mai multe ţări din Europa, creşterea va fi mai accelerată”, a punctat el.

În prezent, platforma ProfiCircle este disponibilă doar pe plan local, însă start-up-ul se află în plin proces de lansare în Elveţia şi Germania.

“Suntem la finalul procesului de lansare. Este totul pregătit şi suntem la finalul procesului de recrutare pentru a definitiva echipele. Avem deja câţiva furnizori locali de echipamente şi servicii, avem set-up-ul de marketing şi ne vom lansa cel mai probabil luna viitoare.”

După lansarea platformei în Germania şi Elveţia, start-up-ul vrea să continue intrarea pe pieţele din Europa, următoarele ţări vizate fiind Franţa, Polonia sau Italia.

Pentru a-şi susţine extinderea la nivel european, ProfiCircle mai are nevoie de personal atât pe zona de vânzări şi marketing, cât şi pe zona de dezvoltare software. În prezent, echipa ProfiCircle este formată din 15 persoane, din care 30% lucrează la partea de dezvoltare, iar restul vânzări, marketing şi proiectare, iar anul acesta start-up-ul vrea să mai recruteze încă 25-30 de persoane.

“Avem nevoie să mărim echipa de vânzări şi să investim în marketing pentru că fiecare piaţă nouă are nevoie de marketing pe piaţa respectivă. De asemenea, trebuie să creştem şi echipa de dezvoltare pentru că pe lângă faptul că vrem să adăugăm funcţionalităţi noi precum contracte automatizate în funcţie de serviciile pe care le primeşti în platformă şi altele precum plata online pe mai multe tipuri de canale. În plus, vrem să optimizăm şi să adaptăm platforma la nevoile din piaţă şi chiar să automatizăm procesul de cerere de ofertă care vine din partea clientului în aşa fel încât să fie cât mai puţină nevoie de input-ul clientului”, a menţionat Cristian Guşă.

Până acum, valoarea individuală a proiectelor realizate prin intermediul ProfiCircle s-a ridicat la peste 10.000 euro, companiile care au apelat la platformă activând în domenii precum e-commerce, farma, mini, super şi hipermarket. În prezent, platforma ProfiCircle reuneşte mai puţin de 100 de producători de echipamente pentru spaţii de depozitare şi furnizori de servicii - transport, asamblare, software pentru gestiunea depozitelor şi finanţare în curând.

“Vrem să adăugăm circa 300 de producători şi furnizori de servicii din întreaga Europă astfel încât să avem o reţea puternică de parteneri pentru că acest lucru face diferenţa”, a subliniat el.

Anul acesta, ţinta ProfiCircle este de a intermedia tranzacţii în valoarea totală de circa 10 mil. euro, în condiţiile în care start-up-ul va reuşi să fie prezent pe mai multe pieţe europene.

“Piaţa sistemelor de depozitare se situează la circa 350 mld. dolari la nivel global, iar noi am vrea să muşcăm o bucată din această piaţă care să poată fi folosită, accesată şi utilată prin platforma noastră”, a menţionat cofondatorul şi CTO-ul ProfiCircle.

Modelul de business al ProfiCircle presupune reţinerea unui comision din tranzacţiile realizate prin intermediul platformei, însă Cristian Guşă nu a vrut să dea detalii legate de procentul exact pe care îl percepe start-up-ul şi nici veniturile realizate până acum.

Echipa de fondatori ai ProfiCircle are însă planuri mari şi îşi doreşte ca după extinderea în Europa să atace şi piaţa din SUA şi să ajungă în câţiva ani la statutul de unicorn.

“Cred că înainte să devenim unicorn o să trebuiască să mai muncim şi să lansăm în câteva ţări din Europa, trebuie în primul rând să demonstrăm că această idee funcţionează bine şi în pieţe mai mari decât România şi că putem să ne lansăm suficient de repede, să răspundem nevoilor din piaţă. Poate în 3-5 ani să ne plasăm acolo alături de alţi unicorni”, a conchis el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR