ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Mîndricelu şi Bogdan Marin, fondatori Oraroo, o platformă integrată de administrare a forţei de muncă şi de management al proiectelor, ţinteşte afaceri de 5 mil. euro şi 2.000 de clienţi în 5 ani

18 ian 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Pentru 2021 ţintim un venit lunar recurent mai mare de 5.000 de euro şi undeva la 30-35 de clienţi.“

Oraroo, o platformă inte­grată de administrare a forţei de muncă şi de management al proiectelor fondată în 2019, are în plan să încheie anul curent cu venituri lunare recurente de 5.000 de euro, de cinci ori mai mari decât în prezent.

„Practic ne-am lansat în 2020 pentru a ne valida produsul, avem un număr de 4-5 clienţi în momentul de faţă şi un venit lunar recurent de undeva sub 1.000 de euro acum. Pentru 2021 ţintim un venit lunar recurent mai mare de 5.000 de euro şi undeva la 30-35 de clienţi“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Marin, fondator al Oraroo.

„În cinci ani de zile vedem Oraroo o firmă globală, sau cel puţin cu o acoperire în zona Uniunii Europene - poate 5 sau 10, cu o cifră de afaceri de 4-5 milioane de euro, probabil între 80.000-100.000 de utilizatori şi undeva la vreo 2.000 de clienţi plătitori“, a mai spus Marin.

„Pentru a se extinde accelerat compania nu exclude nici atragerea unei finanţări în acest an. Ţinta noastră este să aducem proiectul la un nivel de completitudine funcţională care să facă Oraroo un produs competitiv şi cu un grad semnificativ de diferenţiere. De aceea, deşi în 2020 am tatonat posibilitatea unor finanţări din partea unor investitori privaţi nu am apelat la aceasta considerând că pentru moment este mai eficient să rămânem pe modelul curent. În 2021 dorim însă să dezvoltăm capacităţile de comercializare şi pentru aceasta lucrăm la un plan, iar pe baza lui vom putea începe nişte discuţii mai concrete pe această temă“, a adăugat Marin.

„Oraroo este o platformă integrată de administrare a forţei de muncă şi mana­gement al proiectelor în companiile de servicii, în special în zona de consultanţă şi outsourcing şi în funcţie de perspectiva de utilizare ea poate fi privit ca altceva. De exemplu din perspectiva angajatului Oraroo este un portal HR self service - ei aşa îl văd, ca un sprijin pe care îl oferă compania pentru activităţile lor admi­nistrative. Din punctul de vedere al managementului este un instrument de control al activităţii în companie şi o metodă de asigurare a conformităţii cu reglementările în domeniul muncii şi nu în ultimul rând, din punctul de vedere al departamentului de resurse umane, sau în general al funcţiilor suport din organizaţii, este un instrument de automatizare a proceselor şi de transformare digitală iar ţinta noastră este să acoperim toate fluxu­rile de business care implică relaţionarea administrativă a personalului cu firma“, a explicat Cristian Mîndricelu, fondator al Oraroo.

Proiectul a apărut pentru că ambii fondatori nu au găsit pe piaţă un produs asemănător la un preţ accesibil pentru IMM-uri, a explicat Marin. 

„Am avut amândoi înainte de a deveni parteneri în Oraroo funcţii de conducere în nişte filiale locale ale unor grupuri străine, pe care noi le-am înfiinţat. Cumva din perspectiva acestei experienţe similare amândoi a trebuit să rezolvăm alocarea consultanţilor pe care îi aveam pe diverse proiecte, în diverse ţări, deci cumva nişte nevoi de operare complexe care trebuia aliniate cu cerinţele de conformitate din legislaţia locală.“

„La vremea respectivă niciul dintre noi nu a găsit soluţii care să fie ţintite către IMM-uri, care să fie suficient de cuprin­zătoare din perspectiva acoperirii funcţionale, accesibile la preţ pentru IMM-uri şi cumva de aici, din lipsa unei soluţii pentru nevoile noastre, ne-am continaut experienţa în construcîia de soluţii software pentru companii mari, din experienţele noastre anterioare, cunoştinşele de managementul proceselor şi gestiunea resurselor umane şi am construit această soluţie cumva de către antreprenori pentru antreprenori“.

Alternativele la Oraroo sunt dezvoltate de giganţi în domeniu, şi au preţuri pe măsură. “Există o serie de alternative, în general firmele mari au opţiunea de a îşi alege soluţii de human capital management de la producători conscraţi precum Oracle, SAP sau Workday dar acestea dezavantajul pentru segmentul nostru ţintă - IMM-urile - că sunt relativ scumpe şi dificil de implementat, necesitând şi expertiză tehnică în zona antreprenorului care vrea să implementeze aşa ceva. Strict în zona de cloud şi soluţii ţintite către IMM există o serie de soluţii, în general internaţionale, acestea nu dau însă o foarte mare atenţie aspectului de reglementare şi nu au aspectele acestea de integrare cu partea de gestiune de proiecte. De aici vine şi diferenţiatorul nostru, noi integrând practic partea de gestiune de proiecte cu partea de administrare de personal în sens clasic, partea de conformitate legislativă şi nu în ultimul rând integrarea acestei platforme cu sistemele de gestiune ale furnizorilor de servicii externalizate care ne devin parteneri în această abordare“.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: