ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Săndescu, CTO&cofondator CODA Intelligence, platformă pentru managementul securităţii cibernetice: Anul viitor vrem să luăm o nouă rundă de finanţare de cel puţin 3 milioane de dolari

24 iun 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a avut venituri de circa 300.000 euro în 2019, iar anul acesta vrea să ajungă la o cifră de afaceri de 500.000 euro.

Start-up-ul local CODA Intelligence, specializat în dezvoltarea de soluţii software pe segmentul securităţii cibernetice, are în plan să obţină anul viitor o a doua rundă de finanţare care se va situa la minim 3 milioane de dolari şi care de data aceasta va avea loc pe piaţa din SUA. Recent, compania a obţinut o investiţie de 800.000 euro pe plan local de la fondurile de investiţii ROCA X şi Early Game Ventures şi de la business angel-ul Marius Alexe. La aceasta se adaugă şi suma de 200.000 euro obţinută printr-un program de fonduri europene.

„Suntem într-o poziţie bună acum pentru a intra pe piaţa din SUA cu toate pânzele sus. Vrem ca după ce intrăm pe piaţa din SUA să mai luăm o rundă de scalare de serie A în geografia respectivă. Cred că vom mai lua 1-2 runde de finanţare în următorii 2-3 ani şi sperăm că în cinci ani vom avea mai multe produse şi ne vom putea gândi poate chiar la un IPO (listare la bursă - n. red.).  Următoarea rundă de finanţare ar trebui să fie de minim 3 milioane de dolari. Ne propunem să o ridicăm în decurs de un an din SUA pentru scalare şi pentru a accelera creş­terea pe piaţa americană“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian Săndescu, CTO şi cofondator al CODA Intelligence. Start-up-ul a dezvol­tat o platformă numită Footprint ce se adresează companiilor din piaţa de IT – furnizori de servicii IT externalizate care îşi doresc să adauge în portofoliul lor o competenţă de securitate cibernetică, dar care nu au acces la resursele umane specializate. Cu ajutorul Footprint companiile pot însă să adauge în portofoliu un nou serviciu bazându-se pe echipele tehnice pe care le au deja.

„Dezvoltăm un produs ce îşi propune să automatizeze şi să simplifice foarte mult tot ce înseamnă zona de vulnerability management. Am văzut foarte mulţi clienţi care au nevoie de astfel de servicii, dar nu şi le permit pentru că sunt foarte scumpe, iar companiile mici şi mijlocii nu au suficiente resurse. În mod clasic ele sunt livrate de o echipă de specialişti certificaţi în ethical hacking care încearcă să spargă sistemele şi să descopere breşe şi vulnerabilităţi pe care un atacator le-ar folosi în mod obişnuit. Prin produsul Footprint noi am automatizat însă munca lor. Folosim servicii de cloud, algoritmi de machine learning, platforme de big data şi automatizăm ceea ce făceam până acum în businessul de consultanţă sau de servicii prin intermediul oamenilor. Nu mai este nevoie de cunoştinţe extrem de specifice pentru test penetration şi ethical hacking”, a explicat el.

În prezent, CODA Inteliigence are cinci clienţi activi din Europa cu care are încheiate contracte pe termen lung pentru utilizarea platformei Footprint.

„Urmează să începem să accesăm câţiva clienţi pe care îi avem în pipeline în SUA. Pentru sfârşitul acestui an ne propunem să avem 8 clienţi. Numărul nu este foarte mare, însă având în vedere că ei sunt furnizori de servicii, fiecare poate la rândul lui să atingă un număr între 20 şi 200 de clienţi finali. Reach-ul nostru către clientul final creşte destul de mult în funcţie de mărimea furnizorului cu care noi lucrăm, iar până la finalul anului ţintim să avem 200 de clienţi finali”, a precizat Cristian Săndescu. CODA Intelligence le oferă platforma Footprint în regim SaaS (Software as a Service) clienţilor, aceştia plătind o subscripţie lunară sau anuală.

„În momentul de faţă refacem planurile de tarife pentru piaţa din SUA, iar pentru piaţa din România licenţa costă 50 euro/dispozitiv/an”, a punctat cofondatorul CODA Intelligence. Start-up-ul a început să vândă către clienţi din 2016, când a venituri de 65.000 dolari.

„Apoi treptat, am crescut şi ne-am dublat cifra de afaceri an de an, mai puţin în 2019 când am crescut mai puţin pentru că atunci am decis să investim şi să încercăm să intrăm pe piaţa din SUA, lucru care a fost dificil de făcut cu forţe proprii şi atunci s-a produs şi declicul şi am zis să căutăm o investiţie pentru a accelera creştere pe care o aveam noi în mod organic prin bootstrapping”, a menţionat el.

Anul trecut, start-up-ul a înregistrat venituri de 300.000 dolari, în creştere cu circa 10-15% faţă de 2018, iar pentru finalul lui 2020 echipa CODa Intelligence şi-a propus să ajungă la o cifră de afaceri de 500.000 dolari bazându-se pe intrarea pe piaţa din SUA.

 

Ce a mai declarat Cristian Săndescu la emisiune:

► Piaţa de securitate cibernetică este foarte provocatoare pentru că tipul şi al atacurilor şi modul în care hackerii gândesc se schimbă de la un moment la altul. Inclusiv pandemia schimbă mentalitatea lor, dar şi modul de lucru al clienţilor.

► Oamenii sunt foarte spectici aici în România în ceea ce priveşte utilizarea cloud-ului.

► Platforma poate fi instalată atât în cloud-ul propriu al CODA sau poate fi pusă în cloud-ul folosit de furnizorul de servicii IT (managed services providers).

► Noi am început din România în 2016 cu nişte vânzări oarecum firave, am realizat venituri de 65.000 dolari.

► Am ridicat recent o rundă de finanţare de tip seed de 800.000 euro la care au participat ROCA X, Early Game Ventures şi Marius Alexe ca angel investor. La aceasta s-a adăugat şi un proiect de finanţare europeană pe care l-am semnat tot în această perioadă şi care se ridică la 200.000 euro. Astfel, suntem într-o poziţie bună pentru a intra pe piaţa din SUA cu toate pânzele sus.

► Evaluarea de unicorn trebuie să reflecte impactul pe care îl ai în piaţă. Noi ne axăm foarte mult pe a genera acest imapct şi pentru a aduce tehnologia în mâinile tuturor celor care au nevoie de ea. Cred că dacă vom reuşi acest lucru, vom atinge uşor şi evaluarea de un miliard.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR