ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Stoicescu, cofondator Esenca, o platformă AI care le spune retailerilor fashion din două fotografii măsurile exacte ale clienţilor, discută o investiţie cu Andrei Pitiş

22 sep 2020 Autor: Adrian Seceleanu

♦ „Ţinta noastră este să rezolvăm cea mai costisitoare problemă din fashion şi e-commerce, şi anume retururile“

Esenca, un start-up care a dezvoltat o platformă bazată pe machine learning şi AI pentru a detecta pe baza a două fotografii care sunt măsurile exacte ale clienţilor – una dintre cele mai mari probleme din retailul de fashion online – discută o investiţie cu Simple Capital, vehiculul care gestionează toate finanţările acordate de Andrei Pitiş, un guru al industriei de IT din România.

„Avem deja nişte discuţii preliminare cu Simple Capital, care sunt foarte interesaţi să investească. Andrei Pitiş este şi adviser pentru noi şi suntem destul de convinşi că vom merge mai departe. Ulterior nu vrem să ne grăbim prea mult pentru că am vrea să avem produsul pe piaţă şi deja implementat destul de serios în piaţă până la a lua o rundă de investiţii. Nu vrem să renunţăm aşa uşor la acţiunile noastre“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ra­tion Cristian Stoi­ces­cu, cofondator Esenca.

Odată ce retailerii de fashion cunosc măsurile corecte ale clien­ţi­lor atunci se reduce şi fenomenul retu­ru­rilor, care constituie o problemă logistică majoră pen­tru companii, dar şi pentru utilizatorii finali. „Ţinta noastră este să rezolvăm cea mai costisitoare problemă din fashion - e-commerce, şi anume retururile. Cum facem asta? Esenca este un widget care se instalează pe o platformă de e-commerce şi care îţi recomandă cu precizie mărimea pe care trebuie să o comanzi atunci când îţi cumperi ceva. Metoda noastră implică utilizarea tehnologiei de machine learning, cert este că ai nevoie să-ţi faci două poze din faţă şi profil iar noi din aceste poze noi măsurăm foarte multe puncte de pe corp, circumferinţa pieptului, taliei, biceps, antebraţ şi aţa mai departe.“

„Ulterior căutăm potriviri ale acestor dimensiuni cu foile de producţie şi recomandăm mărimea care îţi vine pentru acea haină. Partea bună este că nu ne trebuie o poză de calitate foarte ridicată“.

 

Ce a mai declarat Cristian Stoicescu în cadrul emisiunii:

► Ideea a venit de la Dragoş, unul dintre cofondatori, el este deja antreprenor în fashion, are o companie  de tip <<made to measure>> în Spania şi practic ideea a venit din zona aceasta, B2C, şi anume problema de a măsura oamenii oriunde pe glob pentru a-şi face haine <<made to measure>>. De aici am explorat mai departe şi când ne-am dat seama că această tehnologie este atât de performantă şi ar putea rezolva o problemă mult mai stringentă decât cea a hainelor <<made to measure>> am pivotat către această zonă B2B în care oferim soluţii pentru e-commerce.

► Avem un proiect pilot cu un prim client din România, iar momentan soluţia noastră funcţionează pentru achiziţia de haine de către bărbaţi. După acest proiect pilot avem deja o coadă de clienţi din afara ţării, în principiu vestul Europei şi America, unde vom implementa treptat produsul nostru. Momentan implementăm pe platforma Shopify.

► În acest an vrem să reuşim să implementăm pe cel puţin 30 de site-uri Shopify pe partea de achiziţie de clienţi şi vrem să începem lucrul pentru implementarea unei noi platforme de e-commerce.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR