ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian Toanchină, fondator drop&go, aplicaţie care trimite hainele la spălătorie: Ne consolidăm întâi businessul în Bucureşti, iar apoi ne extindem în Iaşi, Cluj şi Constanţa

30 ian 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local drop&go, ce a dezvoltat o aplicaţie mobilă prin intermediul căreia utilizatorii îşi pot trimite hainele la spălătorie prin doar câteva clicuri, are în plan să se extindă atât la nivel naţional, primele oraşe vizate fiind Iaşi, Cluj şi Constanţa, cât şi în străinătate. Întâi însă, cei trei fondatori ai drop&go – Cristian Toanchină, Răzvan Vasiliu şi Dan Teodorovici – vor să consolideze businessul pornit în Capitală.

„Vrem să le arătăm clienţilor finali din Bucureşti care este relevanţa serviciului nostru. Este practic o schimbare a modului de consum de până acum în ceea ce priveşte curăţarea hainelor. Nu este uşor să schimbi mentalitatea într-un business în care fidelizarea clienţilor este foarte mare. Oamenii nu îşi schimbă spălătoria decât dacă se întâmplă accidente sau dacă se mută din zonă“, a declarat Cristian Toanchină, cofondatorul drop & go, în cadrul emi­siunii ZF IT Generation. El a adăugat că piaţa de spălă­torii şi curăţătorii din Bucu­­reşti este foarte fragmentată.

„În Capitală sunt peste 50 de firme de spălă­torie/curăţătorie, care în general sunt businessuri de familie. În celelalte oraşe din ţară businessul este relativ mic, fiind în antiteză cu numărul de locuitori din acele zone. Sunt spre exemplu oraşe în care există un singur operator şi oraşe în care există 5-7 operatori. Chiar oraşele mari la care ne uităm – Iaşi, Cluj, Braşov, Timişoara şi Constanţa – au cifre neaşteptate în ceea ce priveşte volumele rulate.“ Apli­caţia drop&go moder­nizează însă modul în care se face business pe piaţa locală de spălă­torii şi cură­ţătorii, utilizatorii având posibilitatea de a selecta direct de pe telefon hainele pe care vor să le cureţe, iar apoi trebuie doar să plătească şi să aştepte curierul.  „Înlo­cuim un model vechi de busi­ness – Nufărul – cel mai cunos­cut, într-un mecanism mai aproape de ce se întâmplă astăzi în zona de comenzi online de mâncare. Utilizatorul stă acasă, fa­ce comanda în aplicaţie şi aşteaptă ca un livrator să sune la uşă în intervalul orar ales de el.“

Este ceva ce piaţa avea nevoie“, a explicat cofondatorul drop&go.

În prezent, start-up-ul drop&go colaborează cu spălătoria Lavanderia din Bucureşti, însă discută şi cu alţi posibili parteneri în vederea extinderii acoperirii din Capitală.

„Feedback-ul din Bucureşti este foarte bun. În decurs de o lună, care a cuprins şi perioada sărbătorilor, câţiva zeci de utilizatori au folosit aplicaţia. Există bonuri care la prima comandă s-au situat peste media din industrie – de 60 lei. Spre exemplu, am avut bonuri de 130, 250, 300 lei“, a punctat Cristian Toanchină.

Fondatorii drop&go vor să ajungă la venituri lunare cuprinse între 35.000-50.000 euro pe lună, în condiţiile în care investiţia bugetată de start-up pentru primul an de funcţionare se ridică la 300.000 euro.

„Pe piaţa de spălătorie se constantă o reducere de la an la an a marjei de profit, pentru că modelul businessului de proximitate este costisitor. Clienţii sunt mai mult sau mai puţin aceiaşi, dacă nu cumva chiar scad, în timp ce costurile cresc – costuri cu personalul, cu chiria spaţiului, etc.“

 

ZF IT Generation. Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR