ZF IT Generation

ZF IT Generation. Dan Boabeş, CEO al Simplus şi acţionar în proiectul CitiLink: Ca antreprenor trebuie să-ţi ştii foarte bine piaţa şi clienţii

12 dec 2019 Autor: Adrian Seceleanu

Avantajul start-up-urilor locale este că testele cu produse şi servicii noi se fac pe pieţele din vest, astfel că ele nu concurează cu jucători extrem de bine capitalizaţi.

Capacitatea de a-ţi înţelege piaţa şi clienţii, dar şi de a te pune în pielea partenerilor sau colaboratorilor este vitală pentru orice antreprenor, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Dan Boabeş, fondator şi CEO al furnizorului de plăţi prin SMS Simplus şi acţionar în proiectul companiei de car sharing CitiLink.

„Cred că empatia este farte importantă. Este o calitate destul de puţin băgată în seamă. Trebuie să-ţi înţelegi piaţa, colaboratorii şi nevoile lor. Am avut surpriza să întâlnesc oameni care doreau să lanseze servicii de emitere de bilete, dar ei nu merseseră niciodată cu autobuzul. Sunt lucruri pe care trebuie să le faci doar cunoscând foarte bine produsul, piaţa şi clienţii. Trebuie să te pui foarte bine în pielea clientului, în haina partenerului”, a declarat Dan Boabeş.

Antreprenorul, care a intrat în business în 2002, spune că le recomandă celor care se gândesc să-şi lanseze propria companie să înveţe din eşecurilor liderilor din business. „Liderii au poveştile lor de succes, eu le-aş recomanda antreprenorilor să se uite la eşecurile de succes ale liderilor pentru că de multe ori învăţăm mai multe lucruri din eşecuri decât din poveştile de succes. Este un număr destul de mare de proiecte care eşuează şi atunci când începi ceva nou nu îţi doreşti să ajungi şi tu acolo. Cel mai bine ar fi să fii atent unde au greşit cei mai mulţi din jurul tău şi să încerci să eviţi principalele greşeli. E foarte greu să le eviţi pe toate, trebuie să ai şi puţin noroc. Şi cărţile ajută, dar foarte important este să urmăreşti sursele de ştiri pentru că ele îţi deschid un pic orizontul, până la urmă România nu este în frontul evoluţiilor tehno­logice.”

Un avantaj al faptului că România nu este locul în care au loc teste cu cele mai noi tehnologii este acela că firmele locale nu au imediat concurenţă din partea unor rivali din vest mult mai bine capitalizaţi. „Avem şi un avantaj - testele care se fac cu produse noi, cu servicii noi se fac de regulă pe alte pieţe. La noi ajung produsele mature şi acest lucru ajută, putem să lansăm proiecte noi fără sa riscăm sa avem concurenţă din partea unor entităţi foarte bine capitalizate dar şi putem să integrăm soluţii pe care le vedem ca fiind de succes în vest şi încă nu au ajuns în România. Primele proiecte de trotinete electrice lansate în Bucureşti de exemplu au fost proiecte româneşti care au reuşit să se lanseze înaintea unor proiecte internaţionale.”

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albu­les­cu, are ca ţintă descoperirea start-up-uri­lor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai Ro­mâniei. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

 

Ce a mai declarat Dan Boabeş în cadrul emisiunii:

# E foarte important să acorzi timp şi familiei. E un echilibru interior care îţi dă mai multă energie să poţi deveni eficient. O încrâncenare în muncă nu ajută şi aduce o ardere a resurselor foarte rapid şi devii foarte rapid ineficient. Cred că este important.

# Fermierii români au început să ştie ce înseamnă combină autonomă, cred că zona de tehnologie aplicabilă în agricultură are un potenţial foarte mare mai ales că există entităţi economice, aceşti fermieri care s au dezvoltat foarte mult, au resursele financiare sa investeasca in tehnologie. Sunt convins că start-up-uri care vor lansa produse legate de agricultură, start-up-uri de tehnologie vor avea succes pentru că piaţa există.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: