ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Barbu, fondator şi CEO „I’m fine“, o platformă care se foloseşte de tehnologie pentru a ajuta persoanele care au nevoie de psihoterapie, are planuri de expansiune internaţională

24 iul 2020 Autor: Ioana Nita

Tot sistemul va fi lansat în prima săptămână din noiembrie şi vom începe de la noi din ţară.

Un grup de experţi în IT a fondat „I’m fine“, o platformă care include şi o aplicaţie mobilă, care îşi propune să ajute persoanele care au nevoie de psihoterapie şi specialiştii în domeniu, pentru început în România, iar mai apoi şi pe alte pieţe din Europa.

„Pentru ieşirea în străinătate ţintim o finanţare. Noi am făcut planul, avem şi un buget de marketing, avem tot ce ne trebuie pentru a lansa soluţia cu succes în România şi acesta a fost obiectivul nostru principal, să le arătăm în primul rând utilizatorilor dar şi investitorilor că o astfel de soluţie poate avea succes. Ne-am propus de la început să o validăm noi din toate părţile posibile şi apoi să mergem la investitori cu un plan pentru interna­ţionalizare, pentru ieşirea pe piaţa din Marea Britanie şi apoi în restul Europei pe o perioadă de 3 ani“, a declarat Daniel Barbu, fondator şi CEO I'm fine, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

El a povestit că ideea i-a venit după o experienţă personală dificilă. „Acum doi ani când am început să lucrăm la ideea „I’m Fine“ eu mă aflam într-o situaţie mai dificilă, aş caracteriza-o ca un episod depresiv, şi am simţit nevoia pentru o astfel de soluţie. Am un background tehnic, la fel ca şi colegii cu care am început să lucrăm la proiect şi am căutat o soluţie de genul acesta, pornind de la zicala americană «there’s got to be an app for that» (Trebuie să existe o aplicaţie pentru asta - în traducere). Când nu am găsit o aplicaţie pe care s-o consider potrivită pentru cei care trec prin astfel de situaţii şi aveam nevoie de suport psihologic am zis că aici putem să intervenim şi să facem ceva bun pentru oameni. Undeva în mai 2018 am început proiectul, odată cu aplicarea la incubatoarele Social Impact Award şi Future Makers care au fost un foarte bun start pentru noi, atunci când aveam doar ideea. Pot spune că niciunul dintre noi nu avea foarte multe cunoştinţe din domeniul antreprenoriatului şi a fost un start foarte bun să înţelegem unde vrem să ajungem, ce vrem să facem cu produsul acesta.“

În momentul de faţă soluţia se află în faza de testare, lansarea fiind programată pentru luna noiembrie a acestui an.

„Acum suntem într-un stadiu de testare deschisă a sistemului. Tot sis­temul «I’m Fine», pentru că aplicaţia mobilă este o parte din sistemul pe care îl facem. Tot sistemul va fi lansat în prima săptămână din noiembrie, şi vom începe de la noi din ţară. Dar aplicaţia mobilă pentru beneficiari, pentru cei care au nevoie de suport psihologic, este deja într-o fază de testare deschisă şi poate fi găsită în magazinul de aplicaţii pentru Android.“

Iniţial echipa se gândea doar la o aplicaţie mobilă, dar ulterior a apărut şi ideea unei platforme web.

„Noi eram cumva setaţi pe o aplicaţie mobilă şi de aceea a fost important să aflăm de la utilizatori ce au nevoie şi să vedem şi noi cum putem ajuta cel mai bine. Am început de la ideea aplicaţiei mobile dar după ce am văzut exact cum se face terapia, am evaluat mult mai bine, am studiat competitorii, am înţeles că rivalii actuali se concentrează pe cei doi mari actori ai sistemului de sănătate mintală, fie exclusiv pe clienţi / beneficiari, fie pe terapeut, dar asta neglijează cumva legătura dintre cei doi. Noi suntem de părere că nu putem rezolva de unii singuri, nu putem ajuta oamenii să treacă peste toate tipurile de probleme doar cu o aplicaţie mobilă şi în acelaşi timp nu considerăm că doar o aplicaţie de videoconferinţă pentru specialişti le rezolvă lor problemele şi îi facem mai eficienţi în terapie. De asta sistemul "I'm Fine" cuprinde aplicaţia mobilă pentru cei care au nevoie de suport psihologic şi platforma web pentru terapeuţi. Ele sunt integrate, conectate astfel încât în timpul terapiei aceştia pot lucra împreună.“

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: