ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Dunose, cofondator şi CEO Brainactive.ai – platformă AI pentru cercetare de piaţă: Am strâns 80.000 de euro până acum şi vom redeschide campania în septembrie pentru a ne atinge ţinta de 300.000 de euro

15 aug 2024 Autor: Ioana Nita

Investiţia alocată până acum de fondatori în platforma Brainactive se situează în total la 295.000 de euro.

Start-up-ul local Brainactive.ai, care a dezvoltat o platformă de cercetare de piaţă ce se bazează pe tehnologia inteligenţei artificiale (AI), şi-a propus să ajungă în primul trimestru al anului viitor la venituri recurente lunare de 20.000 de euro, în condiţiile în care platforma va fi lansată oficial abia din luna septembrie. Până acum, în decurs de o lună şi jumătate, platforma a fost testată de circa 150 de persoane pentru a face studii de piaţă în diferite industrii precum FMCG, financiar-bancară şi tehnologie – IT.

„Acum suntem în faza de <<soft launch>>. Încercăm să adunăm feedback critic de la cât mai multe persoane şi să reparăm lucrurile care nu li se par în regulă pentru că evident că mai sunt lucruri de corectat. Însă suntem pe <<fast track>> pentru lansarea full. Mai avem câteva funcţionalităţi de implementat. Dar de la 1 iulie, de când am lansat platforma, avem 150 de persoane care s-au înscris în avans pentru <<beta testing>> şi apreciem foarte mult feedbackul pe care ni l-au dat“, a precizat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniel Dunose, cofondator şi CEO al Brainactive.ai. Proiectul Brainactive a fost demarat în noiembrie 2023, iar la începutul lunii iulie anul curent a fost finalizată versiunea MVP (minimum viable product) a platformei.

Ce face însă concret platforma Brainactive.ai? Aceasta le oferă atât start-up-urilor şi businessurilor de dimeniuni mici şi medii, cât şi businessurilor mari posibilitatea de a face studii de piaţă pentru a vedea care este interesul consumatorilor pentru un anumit produs/­serviciu/­soluţie, fără a apela însă la agenţiile de cercetare de piaţă şi la toţi ceilalţi actori implicaţi în procesul tradiţional.

Mai exact, platforma le permite utilizatorilor să îşi definească singuri, cu ajutorul unui asistent AI, toate elementele necesare unui chestionar în funcţie de scopul avut şi să îl trimită către publicul relevant.

„Practic, intri în platformă şi scrii un simplu brief, o simplă problemă pe care o ai în minte: să zicem că ai o berărie artizanală şi ai vrea să ştii care sunt gusturile clienţilor tăi, ce preferă, ce arome, ce tip de bere, ce fac ceilalţi, ce branduri preferă. Şi pur şi simplu introduci un brief pe subiectul acesta, care poate să fie ceva vag, nu foarte clar, iar într-o conversaţie cu asistentul AI, acesta te canalizează şi te duce către un obiectiv de research, ţi-l creează din aproape în aproape în câţiva paşi, iar în momentul în care ai obiectivul creat eşti întrebat dacă vrei să se genereze un chestionar profesionist, un set de întrebări care să-ţi răspundă la acea problemă, la obiectivul de research“, a explicat Dunose, adăugând că generarea chestionarului durează circa 10 secunde, utilizatorii având apoi posibilitatea de a-l modifica singuri sau pot apela la asistentul AI pentru a face modificările.

„În momentul când eşti mulţumit de chestionar, următorul pas este să selectezi persoanele care vrei să-ţi răspundă, persoane care sunt relevante pentru cazul tău şi AI-ul îţi sugerează publicul ţintă. Dacă în cazul de faţă vorbim de oameni care beau bere, îţi va sugera o anumită vârstă, te va întreba de ţara în care vrei să rulezi, în ce limbă şi câte persoane vrei să-ţi răspundă. Iar apoi, ţi se va afişa imediat câte persoane sunt disponibile în platformă care corespund profilului căutat din ţara respectivă, vârstă respectivă şi ţi se va afişa şi fezabilitatea. Dacă tu ai cerut 1.000 de persoane şi sunt 1.200 disponibile, o să ţi se afişeze că este fezabil. Şi următorul pas este să publici sondajul, să faci click pe un buton.“

Pentru ca utilizatorii Brainactive.ai să aibă acces la un număr cât mai mare de respondenţi, start-up-ul a încheiat un parteneriat la nivel global cu compania de origine suedeză Cint, specializată în industria de Research Technology (ResTech), având acum una dintre cele mai mari baze de date cu utilizatori din peste 130 de ţări.

“Platforma noastră este integrată cu un marketplace de consumatori global. Cel mai mare marketplace din piaţă. Este vorba de o companie suedeză care face acest  lucru din 2012. Ei sunt pionierii în zona asta a respondenţilor. Deci suntem integraţi cu platforma lor şi avem acces la peste 300 de milioane de persoane din întreaga lume, din 135 de ţări mai exact”, a precizat cofondatorul şi CEO-ul Brainactive.

Ulterior, după ce respondenţii completează chestionarul, clienţii au posibilitatea de a descărca fişierul cu datele colectate. “Răspunsurile se înregistrează în platformă, iar apoi se pot descărca datele într-un PDF în tabele şi în grafice şi cu câteva concluzii la final care sunt menite să îţi dea o idee mai clară despre cum să-ţi rezolvi problema ta iniţială", a completat el.

Modelul de business al Brainactive se bazează pe subscripţii lunare, start-up-ul având pregătite patru tipuri de abonamente – unul gratuit şi trei cu plată (Plus – pentru o persoană, Light – pentru trei utilizatori şi Team – până la 15 utilizatori).

Start-up-ul susţine că prin utilizarea platformei Brainactive.ai, companiile plătesc maxim 25% din costurile pe care le au atunci când folosesc metodele tradiţionale de cercetare de piaţă.

Investiţia alocată până acum de fondatori în platforma Brainactive se situează în total la 295.000 de euro. Recent, start-up-ul a strâns 80.000 de euro pe platforma SeedBlink, unde va relua din septembrie campania pentru a-şi atinge obiectivul de finanţare al acestei runde de tip pre-seed care se situează la 300.000 de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR