ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Mateescu, CEO al Keez, platformă online pentru contabilitate: Vrem să luăm o finanţare de minimum 650-700.000 euro pentru a ne extinde în afara României

27 mar 2020 Autor: Ioana Nita

Prima ţară vizată pentru extindere este Polonia, iar apoi vom intra şi pe alte pieţe din regiune.

Keez, start-up-ul local de tehnologie care a lansat în urmă cu doi ani o platformă online pentru contabilitatea firmelor mici şi PFA-urilor, are în prezent nevoie de o finanţare de minimum 650-700.000 euro pentru a continua dezvoltarea platformei şi a se extinde în afara graniţelor, prima piaţă vizată fiind Polonia. Până acum, valoarea totală a investiţiilor în platforma Keez se ridică la 1,2 milioane euro.

„Pregătim încă o rundă de finanţare pentru că în momentul în care eşti într-o astfel de piaţă, cum este cea IT, dacă te opreşti din dezvoltare, mori. În industria IT nu trebuie să te opreşti niciodată din dez­voltarea produsului. Noi tot timpul dez­voltăm, tot timpul avem funcţionalităţi noi de adăugat, iar acest lucru costă. Pro­gramatorii costă şi încă nu suntem la momentul în care profiturile operaţionale acoperă investiţia. Deci încă mai avem nevoie de bani“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniel Mateescu, CEO-ul Keez.

El a menţionat că ţinta sa de finanţare era de un milion de euro, însă în condiţiile actuale de criză ca urmare a izbunirii epidemiei cu COVID-19, este posibil să nu mai poată obţine această sumă. „Nu ştiu dacă vom mai reuşi să atragem această sumă în condiţiile actuale, dar dacă nu reuşim să luăm un milion de euro, reuşim să luăm cel puţin 650-700.000 euro.“

Start-up-ul a reuşit să treacă pe profit din punct de vedere operaţional din septembrie 2019.

„Vrem să luăm finanţare tocmai pentru că vrem să ne extindem în afara ţării. Altfel, operaţional, noi nu avem nevoie de bani în România“, a punctat Daniel Mateescu, adăugând că prima piaţă vizată pentru extindere este Polonia, în 2021. „Polonia se aseamănă foarte mult cu România din punct de vedere cultural, iar ca dimensiune este de câteva ori mai mare. După Polonia, vom intra treptat şi pe alte pieţe din regiune, însă nu am stabilit încă pe care anume. Încercăm însă să ne mutăm spre vest.“

În prezent, platforma online de contabilitate Keez este folosită de peste 1.000 de firme mici şi PFA-uri din România, acestea activând în diferite industrii precum IT, comerţ online şi servicii.

„Nu ne adresăm companiilor care îşi fac contabilitatea in-house fiindcă nu oferim tehnologia noastră pentru a fi folosită direct în cadrul companiei. Noi oferim la pachet tehnologia şi serviciile de contabilitate. Avem în spate o echipă formată din 22 de experţi contabili şi 13 programatori“, a punctat Daniel Mateescu.

Cum ajută însă Keez firmele mici şi PFA-urile să-şi ţină contabilitatea? Soluţia software combină mai multe tehnologii, printre care mobile, cloud şi inteligenţă artificială, astfel încât utilizatorii să-şi poată încărca documentele contabile pe platformă şi să primească în timp real rapoarte pe telefonul mobil.

„Antreprenorul are o aplicaţie mobilă, face poză cu telefonul mobil la orice fel de document, poza se încarcă în cloud pe servere, se transformă în notă contabilă prin procese automatizate cu ajutorul inteligenţei artificiale, iar antreprenorului i se întorc automat şi instantaneu pe telefonul mobil rapoarte“, a precizat CEO-ul Keez.

Spre exemplu, a completat el, dacă antreprenorul se află în benzinărie şi face o poză la bon şi o încarcă în aplicaţie, instantaneu vede cum îi cresc cheltuielile.

„Sunt rapoarte pe limba antreprenorului – cheltuieli, profit, cât are de plată, de încasat, ş.a.m.d. Le vede imediat pe telefonul mobil, nu trebuie să aştepte finalul lunii.“

Pe lângă partea de contabilitate, Keez oferă de asemenea şi servicii de facturare şi salarizare tot online prin intermediul platformei.

Serviciile Keez se pot folosi pe bază de subscripţie lunară, start-up-ul punându-le la dispoziţie clienţilor patru tipuri de abonamente – mini, start, standard şi premium, tarifele pornind de la 34 euro/lună (include până la 10 documente pentru partea de contabilitate şi un singur angajat pentru salarizare) şi ajungând la 493 euro/lună (până la 500 de documente şi 25 de angajaţi). 

“Cel mai folosit abonament este cel de 64 euro – pachetul start care include contabilitatea pentru 40 documente şi salarizare pentru 3 angajaţi”, a punctat Mateescu.

Pe termen mediu, la finalul lui 2021, start-up-ul ţinteşte să ajungă la un portofoliu de 3.000 de clienţi şi o cifră de afaceri de 2 milioane euro.

“Înainte de criză creşteam cu 50-60 clienţi pe lună. De câteva săptămâni creşterea a încetinit, însă după ce va trece perioada aceasta lucrurile vor accelera foarte mult pentru că vom asista la un shift a serviciilor normale de contabilitate din tradiţional în online.”

Ce a mai declarat Daniel Mateescu la ZF IT GENERATION:

# Deocamdată nu simţim o creştere spectaculoasă ca urmare a stării de urgenţă şi nici nu avem clienţi care au renunţat la serviciile noastre. Probabil că dacă întreg businessul scade în România, probabil că şin oi vom fi afectaţi, dar sperăm ca acest aspect să fie compensat de faptul că vor fi clienţi care se vor muta în online din offline.

# Operaţional, businessul a trecut pe break-even, dar încă nu am recuperat investiţia. În septembrie anul trecut am reuşit să trecem pe break-even.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: