• Leu / EUR4.7791
  • Leu / GBP5.6655
  • Leu / USD4.2931
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Pintilie, CEO Watto: Vrem să ne mişcăm repede cu reţeaua de încărcare a maşinilor electrice şi să ocupăm o poziţie strategică

27 nov 2019 Autor: Adrian Seceleanu

„Vrem să putem încărca maşinile foarte rapid, sub 10 minute, şi să poziţionăm staţiile pe distanţe scurte, astfel încât toţi cei care au o maşină electrică să poată călători relaxaţi fără să mai aibă frica şi emoţia că vor rămâne fără baterie.“

Start-up-ul Watto se află în discuţii pentru a obţine anul viitor o finanţare de câteva milioane de euro pentru a finaliza conceptul şi a demara cons­trucţia unei reţele naţionale de puncte de încăr­care a ma­şinilor electrice, care să le permită uti­li­za­torilor de vehi­cule de acest tip să ajungă la un grad de încărcare al bateriei de 80% în mai puţin de 10 minute.

„Misiunea noastră este să construim o reţea de staţii de încărcare de mare putere în afara oraşelor care să permită transportul cu ma­şini electrice pe distanţe lungi. Vrem de fapt să redefinim ideea de mobilitate elec­trică într-un un fel cum nu s-a făcut până acum în România şi în mare parte din Europa. Vrem să putem încărca maşinile foarte rapid, sub 10 minute, şi să le pozi­ţio­năm pe distanţe scurte, astfel încât tu şi eu şi toţi ceilalţi care au o maşină electrică să poată călători relaxaţi fără să mai aibă frica şi emoţia că vor ră­mâne fără baterie pe dis­tanţe lungi“, a declarat Daniel Pintilie, CEO al Watto, în cadrul emisiunii ZF IT Genera­tion.

Proiectul nu se rezumă la o simplă staţie de încărcare, a explicat el. „Ideea de staţie de încărcare poate este prea puţin spus. Noi construim un ecosistem. Vom avea un concept integrat care va include staţii de încărcare acele puncte de încărcare ultra-rapidă pentru maşini, cafenele sub brand propriu - probabil francizate, dar sub brand propriu - vom avea panouri fotovoltaice, baterii de stocare deci vom construi locaţiile proprii sub brandul Watto în afara oraşelor care vor include acest ecosistem propriu, mai multe tipuri de businessuri zic eu.“

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

Compania nu urmăreşte în acest moment să obţină profit, a spus Pintilie. „Noi nu vrem să facem profit peste noapte. Construim pentru viitor, pentru ceea ce va reprezenta zona mobilitate în următorii 5 -7 -10 ani când credem noi că va merge în direcţia aceea. Toate semnalele europene şi mondiale ne duc în acea direcţie. E o chestie de timp şi de cine se va mişca mai repede să bage nişte bani într-o reţea să îşi consolideze poziţia pe piaţă şi să ocupe nişte poziţii strategice până la urmă geografic într-o  regiune sau alta“. Pentru a realiza aceste planuri compania este în discuţii pentru o finanţare de câteva milioane de euro. „Urmează să ridicăm o finanţare de câteva sute de mii de euro în perioada următoare. Mai avem nevoie de multe milioane de euro, sau ca să începem avem nevoie de nişte milioane de euro.  Sunt prevăzute, planul este să le luăm anul viitor de la investitori.“

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: