ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Popa, fondator şi CEO Autopia, aplicaţie mobilă pentru managementul mentenanţei maşinii: Până la finalul acestui an vrem să ajungem la 70 de service-uri auto colaboratoare şi să începem să ne extindem la nivel naţional

25 sep 2020 Autor: Ioana Nita

„În prezent avem aproximativ 16 service-uri colaboratoare şi mai suntem în discuţii cu încă zece.“

Start-up-ul local Autopia, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă cu acelaşi nume ce le oferă şoferilor posibilitatea de a-şi gestiona cu uşurinţă mentenanţa maşinii, iar proprietarilor de service-uri auto de a-şi digitaliza şi eficientiza operaţiunile în relaţia cu clienţii, are în plan să ajungă până la finalul acestui an la 70 de unităţi de reparaţii auto colaboratoare şi să înceapă totodată treptat şi extinderea la nivel naţional. În prezent, în aplicaţia Autopia sunt înscrise 16 service-uri auto din Bucureşti, start-up-ul fiind în discuţii pentru înrolarea în platformă a altor zece unităţi de reparaţii auto.

„Ne dorim ca până la sfârşitul acestui an să ajungem la 70 şi de ser­vice-uri cola­bo­ratoare. În pre­zent primim soli­citări direct din par­tea lor, dar şi reco­man­dări de la utilizatori pentru că am implementat şi o funcţie care ne ajută să filtrăm şi mai bine service-urile care sunt de bună credinţă. Avem un sistem de voucher şi gamification prin care utilizatorii ne pot recomanda service-uri cu care au avut experienţe bune şi astfel putem să ajungem mai rapid la ele. Iar recomandările vin peste tot din toată ţara, aşa că acesta este următorul pas pentru noi: să ajungem la nivel naţional“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniel Popa, fondatorul şi CEO-ul Autopia.

El a pus bazele Autopia în urmă cu câţiva ani, însă lansarea propriu-zisă a aplicaţiei a avut loc la finalul lunii martie a acestui an, chiar în timpul stării de urgenţă instaurate din cauza declanşării pandemiei de COVID-19.

„Proiectul propriu-zis l-am început imediat după ce am terminat facultatea. A fost o întreagă desfăşurare de forţe fiindcă timp de şase luni de zile am intervievat o serie de programatori - cred că am ajuns la un număr de peste 20 de programatori - cu care să lucrez în acest proiect şi să aibă o viziune similară cu a mea în ceea ce priveşte proiectul şi legat de ceea ce putem să construim şi ce valoare adăugată putem să aducem pe piaţă în domeniul auto de mentenanţă. Procesul a durat aproximativ doi ani, mă refer aici la dezvoltarea teh­ni­că a aplicaţiei, iar aplicaţia am lansat-o pe piaţă la sfârşitul lunii martie anul acesta.“

Start-up-ul a lansat practic două aplicaţii - una dedicată utilizatorilor finali - pro­prie­ta­ri­lor de maşini şi una pentru service-urile auto.

Ce face mai exact aplicaţia mobilă Autopia pentru utilizatorii finali? Aceasta le permite şoferilor să gestioneze tot ce ţine de maşina personală - de la asigurări auto, ITP şi rovinietă la service-uri, servicii de tractare sau servicii de tuning.

Aceştia pot găsi cu uşurinţă service-uri verificate, putând aplica diferite filtre în funcţie de problema avută, de distanţa până la service sau de disponibilitatea acestuia. Odată ales service-ul, utilizatorii se pot programa direct în aplicaţie, iar apoi după ce lasă maşina la reparat, pot verifica oricând de pe telefon în ce stadiu se află reparaţia. Atunci când maşina este gata, aceştia sunt chemaţi la service, putând achita serviciile direct din aplicaţie. La secţiunea privind istoricul maşinii, utilizatorii regăsesc toate operaţiunile făcute până atunci plus menţiuni viitoare lăsate de specialiştii din service-urile auto. Totodată, în cadrul Autopia, utilizatorii pot găsi servicii de tractare, având posibilitatea de a intra în contact cu cei care oferă astfel de servicii direct din aplicaţie şi de a trimite imediat locaţia. De asemenea, aplicaţia permite şi completarea formularului de constatare amiabilă în format digital, precum şi menţinerea unei evidenţe în ceea ce priveşte valabilitatea asigurării RCA, ITP-ului sau a rovinietei, astfel încât să le reînnoiască la timp.

Funcţionalitatea principală a Autopia şi noutatea pe piaţă este în primul rând posibilitatea de programare la un service auto în mod digital.

„Primul pas este să îţi alegi un service colaborator. Partea bună este că noi realizăm o filtrare în prealabil, deci practic este un pic mai uşor să găseşti un service auto de calitate pentru că după cum bine ştim industria de service auto nu are cea mai bună imagine în spaţiul public - discutăm despre o economie relativ gri. Fiecare service partener are o pagină de profil pe care o poate personaliza din aplicaţia pe care am construit-o special pentru ei. Şoferul îşi alege o oră convenabilă - şi aici precizez faptul că aplicaţia în sine este interconectată la programatorul serviciului, iar în felul acesta se poate realiza un matching mai potrivit cu ceea ce îşi doreşte clientul final şi cu ce poate service-ul oferi în ceea ce priveşte ora programării. Tot procesul de programre durează 30 de secunde. Ulterior,s ervice-ul primeşte solicitarea de programare, confirmă data şi face ofertă clientului final“, a explicat Daniel Popa. El a adăugat că oferta de preţ pe care o face service-ul auto utilizatorului depinde foarte mult de problema pe care o are şoferul cu maşina sa. „Există posibilitatea angajaţii din service-ului partener să ia legătură cu clientul pentru a celr mai multe amănunte, dar tot procesul este mult îmbunătăţit pentru că service-urile auto primesc solicitare de programare având toate datele clientului - marca şi modelul maşinii, inclusiv seria de caroserie, iar în felul acesta se poate ajunge mai rapid la ofertă.“

Modelul de business al Autopia se bazează pe perceperea unui comision, atât în ceea ce priveşte finalizarea unei lucrări de reparaţie, cât şi în ceea ce priveşte încheierea unei poliţe de aigurare auto.

„Pentru utilizatori aplicaţia mobilă este gratuită, comisionul nu se transpune niciodată în devizul final de plată al clientului final“, a punctat fondatorul Autopia.

Până în prezent, aplicaţia mobilă Autopia a fost descărcate de peste 15.000 ori, aceasat fiind disponibilă atât pentru telefoanele care rulează sistemul de operare Android (Google), cât şi pentru iOS (Apple).

„n ceea ce priveşte numărul de oameni care ne au descărcat până acum o aplicaţie pot spune că cu eforturi minimale de marketing am ajuns la un număr de 15.000 de descărcări, iar 50% dintre aceştia şi-au introdus şi maşina în aplicaţie, adică pasul cel mai dificil a fost făcut“, a precizat el.

Ce a mai declarat Daniel Popa în cadrul emisiunii:

# În perioada stării de urgenţă am avut ceva dificultăţi pentru că circa 60-70% din service-uri erau închise. Dar noi am luat perioada aceea ca o oportunitate de a deschide dialogul cu ei. O bună parte din service-urile colaboratoare au fost integrate la momentul respectiv în platformă şi în acest fel am putut să facem şi noi testele.

# Noi încercăm să păstrăm anumite proporţionalităţii între numărul de service-uri auto pe care le avem în aplicaţie şi numărul de comenzi. Numărul de service-uri respectiv rampele de care dispun service-urile colaboratoare sunt undeva la peste 100.

# Noi punem foarte multă accent pe experienţă. Practic, în businessul nostru noi oferim o experienţă cu privire la interacţiunea între client şi service-ul auto. Această experienţă este concentrată în jurul unei valori oferite şi când spun valori mă refer la transparenţă şi la automatizare şi la încrederea în service-urile partenere pentru că noi le verificăm înainte de a le înrola în platformă Le facem un mic audit cu privire la calitatea serviciilor pe care le oferă şi la cum sunt standardizate procesele care se desfăşoară în interiorul service-ului. Deci practic se face un filtru înainte de înregistrare în platformă pentru că ne dorim să oferim clienţilor noştri servicii de calitate.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: