• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Tamaş, cofondator şi CEO WAM.app – reţea socială de gaming bazată pe blockchain: Vizăm o investiţie de 10 – 20 mil. dolari de la un VC din afara României pentru a acapara cât mai mult din piaţă la nivel internaţional

23 nov 2022 Autor: Ioana Nita

♦ „Avem peste un milion de conturi active în aplicaţie. Până acum ne-am axat pe pieţele din România şi Filipine, iar recent am intrat în Indonezia.“

WAM.app, reţeaua socială de gaming bazată pe tehnologia blockchain, dezvoltată de compania Digitap din Cluj-Napoca, are nevoie de o investiţie cuprinsă între 10 şi 20 mi­lioane de dolari pentru a câştiga cât mai multă cotă de piaţă la nivel global. Până în prezent, aplicaţia WAM a fost dezvoltată cu o inves­tiţie iniţială de aproape 800.000 de dolari la care s-a adăugat o finanţare de 2,8 milioane dolari obţinută prin ICO (initial coin offering) odată cu lansarea criptomonedei proprii, pe baza căreia se pot face tranzacţii în platformă. Start-up-ul vizează atragerea noii finanţări de un fond de venture capital din străinătate, axat pe investiţii în produse B2C (business to consumer).

„Noi monetizăm şi urmează ca în 2-3 luni de zile să ne şi autosusţinem, dar pentru a acapara o piaţă foarte mare, urmează să ridicăm încă o rundă. Nu pot să dau foarte multe detalii despre rundă în sine, dar scopul nostru este să avem cât mai mult din piaţa asta, pentru că odată ce avem o bucată mare din piaţă, noi putem dezvolta liniştiţi 10-15 ani de acum încolo. Aceasta este viziunea pe care o avem. Mai mult, având în vedere că într-un ecosistem web 3 şi comunitatea participă la dezvoltarea idei, cu atât mai mult este vital să ne mişcăm repede şi să acaparăm din piaţa asta“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Daniel Tamaş, cofondator şi CEO al WAM.app. El a punctat faptul că la finalul anului trecut, start-up-ul a decis să schimbe modelul de business al aplicaţiei şi să treacă de la modelul pe bază de subscripţie la modelul „play to earn“.

„Înainte utilizatorii aveau acces pe bază de abonament în aplicaţie şi monetizam în acelaşi timp şi prin reclame şi cumpărături în aplicaţie ş.a.m.d.“

„De când am decis privotarea către cripto, mai exact 10 septembrie 2021, am schimbat modelul de business. Pe 20 decembrie anul trecut am lansat moneda WAM pe două exchange-uri de criptomonede, iar anul acesta am lucrat împreună cu echipa să facem primii paşi către viziunea pe care o avem acum cu  elementul de blockchain în aplicaţie.  În aprilie am lansat prima etapă a aplicaţiei pe blockchain - «play to earn», în care lumea poate să depoziteze şi să retragă monedă câştigată în turnee, iar în iulie am adăugat şi plata cu cardul a monedelor direct din aplicaţie pentru a facilita accesul. Cine se joacă nu vrea să fie scos din context pentru a reveni apoi. Totul trebuie să fie acolo la îndemână.“

Odată cu schimbarea modelului de business, start-up-ul a resetat şi numărătoarea în ceea ce priveşte utilizatorii. Înainte de a face pivotarea către blockchain, WAM.app ajunsese la peste 2 milioane de utilizatori la nivel internaţional.

“Avem peste un milion de conturi active astăzi, în ultimele 30 de zile ne-am bătut recordul. Până acum, de când am făcut pivotarea, am avut peste 400.000 de oameni noi. În prezent, marketing-ul şi toată poziţionarea platformei este către oameni care sunt curioşi cu privire la jocurile pe mobil şi care în acelaşi timp vor să înveţe despre web 3. Practic, acesta este rezultatul participării în turneele de jocuri - în momentul în care ai câştigat ceva şi vrei să vezi cum poţi să-ţi extragi valoarea asta, tu începi să înveţi de fapt ce înseamnă wallet, ce înseamnă token, ce poţi să faci cu el ş.a.m.d.”, a precizat Daniel Tamaş. El are o experienţă de peste 15 ani în industria de jocuri, perioadă în care a fost implicat în toate activităţile din domeniu – de la dezvoltare şi publicare până la monetizare.

Practic, aplicaţia WAM.app este asemenea unei platforme de marketplace de jocuri video pentru mobil, dezvoltatorii şi publisherii de jocuri urmând a avea posibilitatea, începând cu anul viitor, la un panou de control pentru gestiunea jocurilor pe care le au în WAM.

“Astăzi noi avem parteneriate cu 5 studiouri din întreaga lume în private beta - adică pentru a nu-i expune la risc pe developeri, pentru că înţeleg exact care sunt temerile lor, am zis să licenţiem jocurile ca să nu aibă niciun fel de risc, dar avem nevoie să lucrăm împreună pentru a integra nişte bucăţi de cod care ne ajută să comunicăm cu platforma. În anul care urmează, obiectivul nostrueste să ai pur şi simplu un panou de administrare pe care îl accesezi cu wallet-ul tău de criptomonedă, identitate este a ta, accesul este al tău, iar jocurile le pui tot prin intermediul acelui panou de publicare şi tot ce se întâmplă ca publicare pe blockchain se semnează cu wallet-ul tău. Asta înseamnă că tu deţii controlul pentru conţinutul tău. La nivel de venituri, fiecare cumpărătură făcută în jocul tău este făcută cu moneda WAM şi printr-un smart contract, venitul respectiv îi revine direct developer-ului care poate să vadă toate aceste lucruri fie în panoul nostru de administrare, fie direct pe blockchain în blockchain explorer, unde este smart contractul cu datele”, a explicat cofondatorul şi CEO-ul WAM.app.

Modelul de monetizare al start-up-ului implică reţinerea unui comision – procent din tranzacţiile derulate în platforma WAM. Până acum, echipa WAM.app s-a axat pe pieţele din România şi Filipine, iar recent a intrat şi în Indonezia, iar treptat urmează să atace şi pieţele din Marea Britanie şi Brazilia, iar apoi să meargă către restul ţărilor vorbitoare de limab engleză - America de Nord, Canada, Australia, Noua Zeelandă şi Africa de Sud, după care să ajungă şi în vestul Europei, în Germania, Franţa, Spania, etc.

“Scopul nostru este să fim aplicaţia numărul 1 la nivel mondial pe tipul acesta de conţinut şi obiectivul este de a aduce 100 milioane de utilizatori pe WAM în următorii 2 ani tocmai pentru că aş putea zice că am descoperit o piaţă absolut liberă la intersecţia dintre jocuri şi cripto.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR