ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Tilă, cofondator Automation Pill, soluţii de automatizare: Anul acesta ajungem la venituri de 150.000 euro şi la un portofoliu de peste 25 de clienţi

28 iul 2020 Autor: Ioana Nita

„În 2019 nu ne-am concentrat pe un profit mare, ci ne-am axat pe identificarea nevoilor comune ale companiilor.“

Automation Pill, start-up-ul local ce dezvoltă soluţii software de automatizare pen­tru procesele repetitive din ca­drul companiilor, ţinteşte pentru finalul acestui an venituri de 150.000 de euro şi să ajungă la un portofoliu de peste 25 de clienţi. Start-up-ul a fost înfiinţat în urmă cu un an, iar până acum a im­plementat roboţi software pen­tru peste 15 de companii.

„Am început acum un an şi am avut clienţi diverşi. Am început cu clienţi din zona financiară şi fintech, apoi am avut clienţi din zona de data analytics, agenţii de makerting şi vânzări şi chiar şi din industria de muzică. Roboţii nu sunt dependenţi de industrie şi astfel posibilităţile de automa­ti­zare sunt nelimitate“, a declarat la ZF IT Generation Daniel Tilă, co­fondator şi chief automation arhi­tect  în cadrul Automation Pill. El a adăugat că până acum por­to­fo­liul de clienţi a fost compus a­proa­pe exclusiv din companii locale.

„Am avut peste 15 clienţi până acum cu care am colaborat pentru diferite procese din cadrul companiilor. Ne-am axat până acum pe clienţii din România.“

„Cred că există o nevoie de educaţie pentru publicul din România şi cred cu tărie că România are un potenţial foarte mare de dezvoltare în această zonă. Am avut şi un client din Irlanda, un client care a venit în mod organic.“

Activitatea start-up-ului Automation Pill  se axează pe două direcţii – dezvoltarea de produse şi furnizarea de servicii în zona de automatizare a proceselor repetitive dintr-o organizaţie.

„Produsele le-am dezvoltat împreună de câţiva clienţi. Am identificat nişte nevoi comune din piaţă cu primii clienţi cu care am colaborat. Iar pe partea de servicii oferim şi consultanţă - ajutăm companiile să îşi identifice astfel de procese pe care le au în interiorul organizaţiei, le ajutăm şi cu implementarea şi facem şi partea de training şi suport“, a explicat Daniel Tilă.

Clienţii Automation Pill au la dispoziţie două tipuri de modalităţi de plată pentru soluţiile şi serviciile doirte - pe bază de abonament şi „one time-fee“.

„Tarifele depind foarte mult şi de complexitatea proiectului pe care îl realizăm. La partea de subscripţie discutăm de tarife începând de la 100 euro pe lună.“

Start-up-ul a fost fondat în iulie 2019, funcţionând la început din resurse proprii, neavând nici ulterior nevoie de investiţii din exterior.

„Faptul că am reuşit să monetizăm cu primii clienţi a fost un mare avantaj. Am fost şi norocoşi pentru că este şi o nevoie în piaţă şi am avut un context favorabil:, a punctat el.

 

Ce a mai declarat Daniel Tilă în emisiune:

► În 2019 nu ne-am concentrat pe un profit mare, ci ne-am axat pe identificarea nevoilor comune ale companiilor. Am reuşit să avem o serie de clienţi cu care colaborăm şi am reuşit să dezvoltăm roboţi ready to use. În 2020 continuăm cu acest mod de lucru şi vrem să mergem şi pe partea de educaţie. În România este nevoie de o educare şi de conştientizare a beneficiilor acestor roboţi.

► Estimăm că anul acesta vom ajunge la venituri de 150.000 euro şi că vom adăuga circa 10 clienţi noi.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR